کد خبر: 704753
تاریخ انتشار :

تشدید سرکوب بی خانمان‌ها در کالیفرنیا

مقامات شهر سن دیگو در کالیفرنیا سرکوب بی خانمان های این شهر را تشدید کرده و بسیاری از چادرهای آنها را که در پیاده روهای مرکز شهر برپا شده بود، جمع کردند.

تشدید سرکوب بی خانمان‌ها در کالیفرنیا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بی خانمان های شهر سن دیگو در اردوگاه بی خانمان ها هفت ماه است تحت فشارهای شدید برای حرکت کردن اجباری قرار دارند، پلیس بسیاری از چادرهای آنها را که در پیاده روهای مرکز شهر برپا شده بود، جمع کرد.

براساس این گزارش، دو سناتور ایالتی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، موافقت خود را با اجرایی شدن یکی از قوانین سن دیگو اعلام کردند که براساس آن پلیس می تواند بسیاری از افراد بی خانمان را حتی در شرایطی که سرپناهی برای آنها وجود ندارد، مجبور به حرکت کردن از جای خود می کند.

اما حامیان افراد بی خانمان اظهار کردند این استراتژی اجرایی باعث رانده شدن افراد بی خانمان به حاشیه های رودخانه ها و دیگر مکان های غیرقابل دید می شود در حالی که شمار سرپناه های موجود همچنان برای پاسخ دادن به درخواست بی خانمان ها کم است.

در همین حال نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد بی خانمانی و مسکن های مقرون به صرفه دو موضوع بسیار مهم برای رای دهندگان کالیفرنیایی است. این ایالت در سال مالی 2018 تا 2019 بیش از 20 میلیارد دلار را صرف برنامه های مسکن و بی خانمانی کرده اما همچنان بیش از 180 هزار بی خانمان دارد.

براساس این گزارش قرار است دادگاه عالی آمریکا این موضوع را بررسی کند. قضات در تاریخ 22 آوریل جلسه استماعی را درباره پرونده ای از ایالت اورگان برگزار می کنند که ممکن است قانونی بودن اجرای قوانین مخالف با برپایی چادر و دیگر قوانین موثر بر افراد بی خانمان را در شرایطی که جایی برای رفتن ندارند، تعیین شود.   

این دادگاه درخواست تجدیدنظر مقامات شهر گرانت پاس در جنوب اورگان نسبت به حکم دادگاه پایین تر را بررسی می کند که در آن این دادگاه حکم داده بود قوانین محلی، که برپایی چادر در پیاده روها، خیابان ها، پارک ها و دیگر مکان های عمومی را ممنوع می کند، متمم هشتم قانون اساسی آمریکا را نقض کرده و این ممنوعیت نوعی تنبیه ظالمانه و غیرعادی است. انتظار می رود این دادگاه در پایان ماه ژوئن برگزار شود.

در حل حاضر افراد بی خانمان مرکز شهر سن دیگو، اسباب و لوازم خود را در چرخ دستی هایی جمع کرده و یا بر روی کیسه های قابل حمل می نشینند و همچنان در انتظار دریافت خدمات شهری از جمله سرپناه، غذا یا لباس و یا کمک های درمانی هستند. براساس آمارهای موجود، این شهر حدود 6 هزار و 500 بی خانمان دارد که حدود نیمی از آنان به نوعی زیر یک سقف رفته اند اما همچنان بیش از 3 هزار از آنان در خیابان ها زندگی می کنند.

شهر سن دیگو در ژوئن 2023، یک قانون غیرامن برپایی چادر را در شورای شهر به تصویب رساند که براساس آن پلیس می تواند قوانین برپایی چادر را در مراکز حمل و نقل، پارک ها یا بین دو ساختمان را صرف نظر از در دسترس بودن سرپناه اجرا کند.

گفتنی است ایالت کالیفرنیا بیشترین تعداد افراد بی خانمان را در سراسر آمریکا دارد.

این در حالی است که حدود 6 ماه پیش روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که هزینه‌های بالای مسکن افراد بیشتری را در آمریکا به سمت و سوی تخلیه خانه سوق می‌دهد.

شبکه خبری فاکس نیوز نیز با استناد به داده‌های اعلام شده از سوی شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا، گزارش داد که جمعیت بی‌خانمان‌ها در این شهر در مقایسه با سال 2015 بیش از دو برابر شده و به 5 هزار نفر رسیده است.

در شهرستان آلامدا در اوکلند پرجمعیت‌ترین شهر ایالت کالیفرنیا، وضعیت بی‌خانمان‌ها به صورت مشابه افزایش یافته و به 9 هزار و 700 نفر در سال گذشته میلادی رسیده است.

به نوشته روزنامه گاردین ایالت کالیفرنیا 30 درصد از جمعیت بی‌خانمان‌های آمریکا در سال 2022 را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش دانشگاه ایالت کالیفرنیا، در شهرستان ساکرامنتو نیز دست کم 9 هزار و 278 نفر وضعیت بی‌خانمانی را در سال گذشته میلادی تجربه کردند.

طبق آمار موسسه سیاست عمومی کالیفرنیا در ماه مه، جمعیت بی خانمان این ایالت از سال 2020 تقریباً 6 درصد افزایش یافته است؛ در حالی که در بقیه آمریکا 0.4 درصد افزایش یافته است.

این ایالت با 44 مرکز در مقایسه با ایالت فلوریدا که تنها 27 مرکز دارد، میزبان بیشترین مراکز مراقبتی کشور آمریکاست که خدمات را برای جمعیت بی خانمان سازماندهی و مدیریت می‌کند.

طبق مطالعه اخیر، تنها درصد کمی از ساکنان سانفرانسیسکو (17 درصد) به دلیل بی خانمانی و جرم و جنایت هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی احساس امنیت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها