کد خبر: 705054
تاریخ انتشار :

نیکی هیلی با تعلیق کارزار انتخاباتی خود، از رقابت با ترامپ کنار کشید

نیکی هیلی سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل با تعلیق کارزار انتخاباتی خود، رسما میدان رقابت در انتخابات مقدماتی را به دونالد ترامپ واگذار کرد.

نیکی هیلی با تعلیق کارزار انتخاباتی خود، از رقابت با ترامپ کنار کشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیلی نامزد جمهوری خواه و رقیب ترامپ از تعلیق کارزار انتخاباتی خود در رقابت‌های حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ در بیشتر ایالت‌ها از جمله در کالیفرنیا و تگزاس، توانسته تنها رقیب خود یعنی هیلی را در سه شنبه بزرگ شکست دهد. هیلی از بین 15 ایالت تنها موفق به پیروزی در ایالت ورمونت شده است.

تصمیم هیلی برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی خود عملاً آغازگر انتخابات عمومی است و ترامپ و جو بایدن فرماندهی غیررسمی احزاب خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به دست گرفتند.

بیشتر بخوانید

پیروزی بایدن و ترامپ در سه شنبه بزرگ

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

هیلی گفت از اینکه ترامپ نامزد جمهوری خواهان ریاست جمهوری خواهد شد لذت می‌برد.

وی اظهار کرد: من به او تبریک می گویم و برایش آرزوی سلامتی می‌کنم. برای هر کسی که رئیس جمهور آمریکا شود آرزوی سلامتی دارم. کشور ما آنقدر باارزش است که نباید اجازه داد تفاوت‌ها ما را از هم جدا کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها