کد خبر: 705121
تاریخ انتشار :

ابراز نگرانی کره جنوبی درباره برخورد کشتی‌های فیلیپین و چین

وزارت خارجه کره جنوبی، در مورد برخورد کشتی‌های گارد ساحلی چین و فیلیپین در دریای جنوبی چین، منطقه‌ای که مدت‌ها مورد مناقشه بوده، ابراز نگرانی عمیق کرد.

ابراز نگرانی کره جنوبی درباره برخورد کشتی‌های فیلیپین و چین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق از خبرگزاری یونهاپ، لیم سو سوک، سخنگوی وزارتخانه امور خارجه کره جنوبی، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: دولت ما عمیقا نگران وضعیت خطرناک ناشی از برخورد کشتی‌های چینی و فیلیپینی و استفاده از توپ‌های آب بر علیه کشتی‌های فیلیپینی در دریای چین جنوبی است.

وی افزود: ما از حفظ صلح، ثبات و نظم مبتنی بر قوانین در دریای چین جنوبی و همچنین آزادی دریانوردی و پرواز بر اساس اصول حقوق بین‌الملل از جمله کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریاها حمایت می‌کنیم.

گارد ساحلی فیلیپین پیشتر اعلام کرده بود که یک کشتی گارد ساحلی چین به یکی از کشتی‌های این کشور در تلاش برای تحویل تجهیزات به کشتی توماس شوال معروف به آیونگین شوال Ayungin Shoal توسط مانیل در روز سه‌شنبه، آسیب رساند.استفاده چین از توپ های آب پاش باعث زخمی شدن چهار خدمه فیلیپینی نیز شد.

این منطقه در منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین قرار دارد، اما پکن و مانیل هر دو آن را به عنوان قلمرو مستقل خود می دانند.

سفارت کره جنوبی در مانیل در یک پست فیسبوکی در روز چهارشنبه، نگرانی خود را در مورد حادثه اخیر پیرامون این موضوع از نظر ژئوپلیتیکی ابراز کرد، زیرا دولت یون سوک یول موضع شفاف تری در سیاست خارجی در مورد حفاظت از آزادی دریانوردی و پروازهای هوایی در این آبراه مهم را دنبال می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها