کد خبر: 705330
تاریخ انتشار :

جنگ لفظی سودان علیه امارات

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان با حمله به امارات مقامات این کشور را « شاهزادگان نابودی» خواند.

جنگ لفظی سودان علیه امارات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اقلیم دارفور تحت کنترل نیروهای واکنش سریع قرار دارد و دولت سودان رسما اعلام کرده‌ است: امارات از نیروهای واکنش سریع حمایت می‌‌کند و یک پل هوایی از ابوظبی به آنجامنا ایجاد شده و کمک‌های تسلیحاتی امارات از طریق چاد در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌گیرد لذا دولت سودان روابط دیپلماتیک خود را با ابوظبی قطع کرد و از چند هفته قبل گذرگاه‌های مرزی با چاد را بسته و اجازه ورود هیچ کالایی را نمی‌دهند.

سرلشکر «یاسر عطا» معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان با حمله شدید به امارات گفت: رهبران این کشور «شاهزادگان نابودی» هستند.

وی که در مراسم پایان دوره آموزشی نظامی نیروهای وابسته به جنبش «عداالت و برابری» در ایالت کسلا ( شرق سودان ) اظهار داشت: نیروهای واکنش سریع اقدام به قتل و کشتار، تاراج اموال شهروندان می‌کنند، جسد کشته شدگان را مثله و زنان و دختران را در بازارهای غرب آفریقا به فروش می‌رسانند، تمام این جنایات با حمایت مستقیم دولت شرور و «شاهزادگان نابودی» در ابوظبی صورت می‌گیرند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، سرلشکر یاسر عطا تصریح کرد: تمام این جنایات در برابر چشمان  جهانیان، سازمان‌های آفریقایی و بین‌المللی انجام می‌شوند و این درحالی است که متاسفانه شیوه‌های رشوه و فساد در میان مفسدان ابوظبی گسترش یافته‌ است.

وی علت اصلی شعله ور شدن آتش جنگ میان ارتش و نیروهای واکنش سریع را تخریب پروژه ابوظبی در سودان دانست و گفت: امارات می‌خواهد بنادر، زمین‌های کشاورزی و منابع معدنی کشور را از طریق جنجوید ( نیروهای واکنش سریع ) کنترل کند.

بیشتر بخوانید

شکایت سودان علیه امارات در مجامع بین‌المللی

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان اظهار داشت: دلیل فرعی دیگر برافروخته شدن آتش نبرد، ایجاد ارتش موازی است که برای بلیعدن نهادهای دولتی و کنترل همه چیز با تفنگ تلاش می‌کند تا حاکم واقعی سودان «محمد بن زاید» باشد.

از 26 فروردین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده تاکنون بیش از 13 هزار شهروند سودانی جان خود را از دست داده و افزون بر 7 میلیون و 500 هزار نفر در داخل و یک میلیون و 500 هزار سودانی به خارج پناهنده شده‌اند و این درحالی است بیش از 70 درصد بیمارستان‌های خارطوم و سایر میادین نبرد از خدمات رسانی خارج شده  و براساس گزارش نهادهای وابسته به سازمان ملل حدود 25 میلیون سودانی با خطر گرسنگی و ناامنی غذایی روبرو هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها