کد خبر: 706341
تاریخ انتشار :

دولت بایدن به دنبال فروش F-۱۵ به اسرائیل

صد آنلاین | به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز دولت بایدن از کنگره می‌خواهد که فروش F-۱۵ به اسرائیل را تایید کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کنگره می‌خواهد تا فروش جنگنده‌های اف-۱۵ به اسرائیل را که ارزش آن ۱۸ میلیارد دلاراست را تایید کند.

 

دولت بایدن از کنگره می‌خواهد تا طرحی را برای فروش جنگنده‌های اف-۱۵ به اسرائیل به ارزش ۱۸ میلیارد دلار تصویب کند. این در حالی است که بایدن در برابر درخواست‌ها برای محدود کردن فروش تسلیحات آمریکایی به اسرائیل به دلیل حملات نظامی این رژیم در غزه مقاومت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه آمریکا اخیراً یک اطلاعیه غیررسمی به دو کمیته کنگره ارسال کرده و خواستار بررسی قانونی فروش هواپیما شده است. علاوه بر این، این معامله شامل مهمات، آموزش عملیات جت‌های جنگنده و سایر کمک‌ها خواهد بود.

در عین حال، منابع آمریکایی خاطرنشان کردند که اسرائیل حداقل تا پنج سال دیگر هواپیما‌های جنگنده دریافت خواهد کرد. به گفته یکی از این منابع، نمایندگان اسرائیل گفته اند که تل آویو به زودی با واشنگتن برای سفارش جدید جنگنده‌های F-۳۵ تماس خواهد گرفت.

پیش از این، پولیتیکو گزارش داده بود که ایالات متحده در حال بررسی امکان تامین هواپیما‌های جنگنده و موشکی اسرائیل در سال‌های آینده است. تل آویو می‌تواند حداکثر ۵۰ خودرو، ۳۰ موشک پیشرفته AIM-۱۲۰ میان برد و قطعاتی برای تبدیل بمب‌های هوایی به بمب‌های با دقت بالا دریافت کند.

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" روز جمعه گزارش داد که به رغم ادعای نگرانی واشنگتن از حمله نظامی احتمالی رژیم اسرائیل به منطقه رفح در جنوب نوار غزه که می‌تواند جان صد‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را به خطر اندازد، دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روز‌های اخیر بی سر و صدا با اختصاص میلیارد‌ها دلار کمک نظامی به تل آویو که شامل بمب و جنگنده می‌شود، موافقت کرده است.

به گفته مقامات آگاه در وزارت دفاع (پنتاگون) و وزارت امور خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

گزارش‌های پیشین، استفاده رژیم اسرائیل از بمب‌های ۲ هزار پوندی را دلیل تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه دانسته بودند.

واشنگتن پست نوشت: ارائه این کمک‌های نظامی به اسرائیل نشان می‌دهد که در حالی که میان آمریکا و اسرائیل بر سر ادامه جنگ اختلاف به وجود آمده است، دولت بایدن کمک نظامی به تل آویو را به چگونگی اقدامات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مرتبط نمی‌داند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها