کد خبر: 706374
تاریخ انتشار :

پیام تسلیت سفیر بولیوی از طرف کشورهای آمریکای لاتین به ایران

سفیر بولیوی از طرف سفرای کشورهای آمریکای لاتین در تهران، شهادت چندین ایرانی در حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در سوریه را به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه تسلیت گفت.

پیام تسلیت سفیر بولیوی از طرف کشورهای آمریکای لاتین به ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رومینا پرز راموس سفیر دولت بولیوی در ایران از طرف خود و گروه سفرای کشورهای آمریکای لاتین شامل کشورهای بولیوی، برزیل، کوبا، مکزیک، نیکاراگوئه، ونزوئلا و اروگوئه طی پیامی حمله اخیر به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه که موجب جان باختن چندین شهروند ایرانی شد را به امیرعبداللهیان تسلیت گفت و  مراتب همبستگی خود را با وزیر امور خارجه کشورمان ابراز داشت. 

در بخشی از پیام سفیر بولیوی به نمایندگی از سفرای گروه کشورهای  آمریکای لاتین آمده است: این رویداد که نقض قوانین بین الملل و همچنین نادیده گرفتن قوانین دیپلماتیک است، صلح و امنیت منطقه را در برهه پیچیده کنونی به خطر می اندازد. ما به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

بیشتر بخوانید

سفارت ایران: رژیم صهیونیستی موجب تهدید ثبات در منطقه شده است

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود روز دوشنبه با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، سردار محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان و 6 نفر دیگر از مستشاران نظامی ایران در سوریه را به شهادت رساند.

در جریان این تجاوز، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و به بخش هایی از ساختمان سفارت کشورمان نیز خساراتی وارد شد.

حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در تشریح جزئیات این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با عدول از کلیه قوانین بین المللی در امتداد جنایات شش ماه اخیر خود در غزه، لبنان و سوریه اقدام به حمله به کنسولگری ایران در دمشق کرده است. رژیم صهونیستی و حامیان آن به خوبی می دانند که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها