کد خبر: 706431
تاریخ انتشار :

روز ۱۸۱ طوفان الاقصی| آمارهای تکان‌دهنده از جنگ غزه

جنگ در غزه در حالی امروز از ششمین ماه عبور کرد که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدا به بیش از ۳۳ هزار نفر افزایش یافته است.

روز ۱۸۱ طوفان الاقصی| آمارهای تکان‌دهنده از جنگ غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنگ غزه که بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» آغاز شد امروز وارد روز 181 شد و صهیونیست‌ها در حال توجیه حمله هوایی به کارمندان سازمان خیریه «آشپرخانه مرکزی جهانی» در شهر «دیرالبلح» هستند، واقعه‌ای که روز سه‌شنبه رخ داد و محکومیت‌های بین‌المللی در ارتباط با آن ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار شمار شهدای جنگ در غزه از 7 اکتبر تاکنون به 33037 نفر و شمار مجروحان به 75668 نفر افزایش یافت. بیش از 7000 نفر هم همچنان مفقود و زیر آوار هستند. 73 درصد از قربانیان زن و کودک هستند.

اخبار روزهای گذشته طوفان‌الاقصی را می‌توانید در خبرهای مرتبط زیر دنبال کنید:

بیشتر بخوانید

روز 180 طوفان الاقصی| شهادت 196 امدادگر در 6 ماه جنگ

روز 179 طوفان‌الاقصی| حمله به فرودگاه نظامی «رامون» اسرائیل

روز 178 طوفان‌الاقصی| تأیید حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات

روز 177 طوفان‌الاقصی|شهدای غزه به 32 هزار و 782 نفر رسیدند

روز 176 طوفان‌الاقصی|32705 شهید در غزه تاکنون

روز175 طوفان‌الاقصی|افزایش شهدای غزه به بیش از 32623 نفر

روز174 طوفان‌الاقصی|62 شهید و 91 زخمی طی 24 ساعت در نوار غزه

حماس: جامعه جهانی جنگ گرسنگی اسرائیل علیه غزه را متوقف کند

جنبش حماس فلسطین در واکنش به گزارش آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) مبنی بر ادامه ممانعت رژیم صهیونیستی از رسیدن کمک‌های این آژانس به شمال غزه اعلام کرد که این اقدامات اشغالگران به معنای اصرار سران رژیم تروریستی صهیونیستی برای ادامه جنگ گرسنگی علیه غیرنظامیان فلسطینی است.

در بیانیه حماس به این منظور آمده است که سیاست کثیف رژیم اشغالگر در جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به مردم غزه و هدف قرار دادن سیستماتیک همه ابزارهای کمک‌رسانی به این مردم، با هدف مجازات جمعی ملت فلسطین و مجبور کردن آنها به ترک سرزمین خود است.

آمارهای تکان دهنده از 180 روز جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در صد و هشتادمین روز جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه غزه، آمار برجسته‌ترین جنایات این رژیم را منتشر و تاکید کرد که صهیونیست‌های نازی از 7 اکتبر تاکنون 2922 مورد قتل عام علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه انجام داده‌اند.

طبق آماری که این نهاد دولتی در غزه منتشر کرده، تا صدو هشتادمین روز این تجاوز یعنی تا دیروز تعداد شهدا و مفقودین به 40 هزار نفر رسیده که بیشتر آنها زن و کودک هستند. همچنین در اثر محاصره خفقان‌آوری که دشمن اشغالگر علیه غزه تحمیل کرده، تاکنون 30 کودک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. (ادامه خبر را در اینجا بخوانید)

مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها به دنبال هیچ توافقی نیستند

درحالی که رسانه‌های عبری مدعی بودند پیشرفت‌هایی در مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی با حماس درباره آتش‌بس و تبادل اسرا حاصل شده و همه منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد جدید برای توافق هستند، یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین که از فضای مذاکرات آگاهی دارد اعلام کرد که هیچ پیشرفتی در دیدارهای اخیر میانجی‌ها با طرف اسرائیلی وجود نداشته است.

این منبع در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: دیدارهایی که اخیرا میانجی‌ها با هیئت صهیونیستی داشتند نتوانست منجر به توافق آتش‌بس شود و حماس باز هم تاکید می‌کند که به خواسته‌های اصلی خود پایبند بوده و هرگز در این مورد عقب‌نشینی نمی‌کند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه، یکی از پایگاه‌های هوایی رژیم اسرائیل را هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه مقاومت عراق، پایگاه هوایی «رامات دیوید» که یکی از سه پایگاه‌ هوایی مهم تل‌آویو است، با پهپاد هدف قرار گرفته است. این پایگاه در شمال فلسطین اشغالی است.

مقاومت عراق بر تداوم حمله به مراکز دشمن صهیونیستی در راستای تکمیل مرحله دوم از عملیات خود علیه اشغالگران صهیونیست تأکید کرده است.

حماس: نتانیاهو به دنبال خرید زمان است

منبعی در بین رهبران جنبش حماس به شبکه الجزیره گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل تلاش می‌کند زمان بخرد و خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست را بخواباند. به گفته این منبع، نخست وزیر اسرائیل تلاش‌های دروغین در خصوص پیگیری مذاکرات (آتش بس) از خود نشان می‌دهد.

*این خبر در حال به‌روزرسانی است*

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها