کد خبر: 709248
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است

علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان در تاجیکستان اعلام کرد که امنیت در منطقه آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است.

سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حقیقیان امروز سه شنبه با حضور در آکادمی مدیریت دولتی ریاست جمهوری تاجیکستان در نشست مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای با حضور مقامات وزرات امور خارجه و سفرای کشورهای عضو و ناظر سازمان مذکور شرکت نمود.

وی در سخنرانی خود در این نشست که به موضوع «آسیای مرکزی – هسته سازمان همکاری شانگهای فضای صلح و رفاه مشترک» اختصاص داشت، با اشاره به اینکه آسیای مرکزی از نظر ژئوپلیتیکی، در تقاطع تمدن‌ها و قاره‌ها قرار دارد، اظهار داشت: از نظر سیاسی، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: این منطقه از نظر اقتصادی، از ظرفیت‌های زیادی از جمله منابع طبیعی نفت و گاز و مواد معدنی برخوردار است و به عنوان هسته اصلی سازمان همکاری شانگهای بوده و برای صلح و رفاه مشترک در جهانی به هم پیوسته عمل می‌کند.

سفیر ایران در دوشنبه اضافه کرد: از طریق همکاری‌های ژئوپلیتیکی، گفتگوهای سیاسی، توسعه اقتصادی، ابتکارات حمل و نقل و ترانزیت، همکاری انرژی و تبادل فرهنگی، منطقه می‌تواند مسیری را به سوی آینده‌ای روشن برای مردم خود و جهان به طور کلی ترسیم کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها