کد خبر: 533479
تاریخ انتشار :

مواظب کرم‌های جاسوس باشید!

مواظب کرم‌های جاسوس باشید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سرهنگ محمد اقبالی در خصوص تهدیدات آنلاین اظهار داشت: استفاده از کدهای مخرب برای به دام انداختن کاربران و به سرقت بردن اطلاعات ذخیره شده در سیستم‌ها از شگردهای هکرهاست.
وی افزود: برخی از بدافزارها و ابزارهای جاسوسی مخفی در وب‌سایت‌ها وجود دارد که شناسایی آن‌ها از طریق کاربر ممکن نیست، وب‌سایت‌هایی هستند که ظاهری موجه و خوب دارند و در ظاهر فعالیت مجاز انجام می‌دهند ولی در پشت صحنه خدماتی که ارائه می‌کند می‌تواند برای کاربران مضر باشد.
اقبالی با اشاره به وب‌سایت‌هایی که واقعاً فعالیت مجاز دارند، گفت: این وب سایت‌ها مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر هستند ولی در برخی از وب‌سایت‌های ناشناس بر اثر خطاهای انسانی و عدم رعایت اصول ایمنی و امنیتی، هکرها با روش‌های مختلف اقدام به اجرای کدهای مخرب روی رایانه کاربران می‌کنند و اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند و یا دیگر اعمال مجرمانه را انجام می‌دهند.
رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه افزود: با توجه به این‌که امنیت هیچ‌گاه صد درصد نیست و اگر بخواهیم همیشه در مقابل تهدیدات و خطرات وب‌سایت‌های آلوده امنیت کامل داشته باشیم، باید تلاش کنیم که با افزایش آگاهی علاوه بر استفاده از فن‌آوری‌های روز به حداکثر امنیت برسیم.
وی اضافه کرد: هکرها جهت نفوذ به رایانه و سرقت اطلاعات کاربران وب‌سایت‌ها از هر روشی استفاده می‌کنند، به عنوان مثال جعل وب‌سایت‌ها، استفاده از فایل‌های فلش مخرب در وبسایت‌ها، کوکی‌ها و لینک‌های کوتاه شده که توسط هکرها ایجاد می‌شود تا کاربران را به مکان‌های نامشخص هدایت کنند مثل بدافزارهایی که توسط هکرها درنرم افزارها، فیلم‌ها، موزیک‌ها و عکس‌ها مخفی و تجهیزات را آلوده می‌کنند.
اقبالی در توصیه به شهروندان جهت حفظ امنیت در مقابل سایت‌های مخرب و آلوده گفت: یک سیستم بدون وجود یک فایروال، در مقابل مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های مخرب آسیپ پذیر است و باید نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کنید.
وی افزود: با استفاده از مرورگرهای مناسب و رعایت تنظیمات امنیتی مرورگرها و ایجاد محدودیت‌هایی در استفاده از وب‌سایت‌ها، می‌توانید از دام مجرمین در امان بمانید.
وی در ادامه گفت: همواره آنتی ویروس خود را به روز نگه دارید و بصورت مرتب ترافیک دریافت و ارسال اطلاعات خود را چک کنید.
اقبالی در خصوص افزایش امنیت خود در سیستم‌های رایانه‌ای اضافه کرد: دانلودهای خود را از منابع رسمی انجام داده و از مراجعه به سایت‌ها و صفحات با هویت نامعلوم بپرهیزید.
رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق پل ارتباطی ما در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها