کد خبر: 629209
تاریخ انتشار :

موشن گرافیک و خدمات آن

موشن گرافیک و خدمات آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در زمانه­ای که محتوای بصری بیشتر از هر فاکتور دیگری در جذب و حفظ مخاطب تاثیر دارد و اکثر شرکت­های بزرگ سعی دارند از طریق تولید محتوای با کیفیت و جذاب و صد البته تصویری ارتباطی قوی با مخاطب خود داشته باشند، موشن گرافیک می­تواند یکی از بهترین ابزارها برای افزایش بازدید محتوای ما باشد. با این مقاله همراه باشید تا همراه هم با دنیای پر رمز و راز این تصاویر گرافیکی بیشتر آشنا بشویم.

آشنایی با موشن گرافیک

موشن گرافی اولین بار در کارهای انیماتور جان ویتنی (john whitney ) در سال 1960 بر روی تیزرهای تلویزیونی به شکل مشابه امروز به اجرا درآمد ولی پیش از به روی کار آمدن رسانه‌ها در دهه 1800 و روی کتاب‌های نمایشی نیز دیده شده است.

در لغت موشن گرافیک از دو کلمه ی motion  و graphic  تشکیل شده و به معنای متحرک سازی تصویر است. اما به هر تصویری که با اندکی حرکت همراه باشد، موشن گرافیک نمی­گوییم. موشن گرافی به طور خلاصه شامل داستان سازی و خلق سناریویی با هدفی مشخص هست که به کمک تصاویر متحرک و نرم افزارهای متنوع انجام می‌شود تا پیام را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به ساده‌ترین بیان ممکن به مخاطب برساند. در واقع هدف اصلی موشن گرافیک ترکیب بهترین محتوا در قالب بهترین داستان و ارائه‌ی آن به جذاب‌ترین شکل هست و همین باعث شده تا این بخش از دنیای دیجیتال بدین شکل مشهور و جامعه پسند شود.

خدمات موشن گرافیک چیست؟

اولین دلیل اقبال زیاد به سمت خدمات موشن گرافیک هزینه‌ی پایین آن در مقابل تیزر­های تبلیغاتی است. فرض کنید، می‌خواهید یک تبلیغ نوشابه را فیلمبرداری کنید. نیاز به صحنه، فیلمبردار، نورپرداز و ضبط صدا در محیط نسبتا عایق دارید. حتی اگرهزینه‌های دوربین با کیفیت و مدل را هم در نظر نگیرید باز هم بودجه‌ی بسیار زیادی نیاز است. اما در موشن گرافیک تنها چیزی که شما نیاز دارید یک سیستم برای ساخت موشن و ضبط صدا، اندکی تمرین و پشتکار برای طراحی کاراکترها و میزان زیادی خلاقیت هست! می­بینید که میتواند بسیار هم مفرح باشد. سادگی گرافیکی اشکال، استفاده از موسیقی‌های متنوع و زمان کوتاه از جذابیت‌های موشن گرافیک است.

کاربردهای موشن گرافیک

همان­طور که گفتیم موشن گرافیک با هزینه‌ی پایین هدف داستان سازی را در بستری تصویری دنبال می‌کند. پس یکی از بهترین ابزارها برای انواع تیزرهای تبلیغاتی ، ویدیوهای معرفی کارگاه‌ها یا همایش‌ها، استفاده از آمار و داده‌ها در قالبی جذاب و سرگرم کننده و انیمشن‌های دوبعدی و یا سه بعدی است. بنابراین از آن می‌توان در انواع برنامه‌های تلویزیونی و یا بهبود روابط کاربری موبایل و وب و بازی‌ها استفاده کرد.

طراحی موشن

1.اولین مرحله در طراحی موشن مانند تمام کارهای گرافیکی تولید ایده و محتوای جذاب هست.

برای ساخت یک موشن گرافی قبل از طراحی کاراکترها و فضای کار شما باید پیش زمینه‌ای از خط داستانی و هدفی که موشن برای آن ساخته می­شود، ارائه بدید. هر چقدر این محتوا بهتر بتواند مخاطب را درگیر کند و هدف محصول یا ارائه را واضح‌تر بیان کند در مرحله‌های بعدی کار ساده‌تر خواهد بود.

2.مرحله‌ی بعدی تصویر سازی است که می‌تواند شامل تصاویر ، حرکت و یا متن باشد.

نکته‌ی مهم در این مرحله استفاده از ترکیب رنگ­های مناسب با موضوع مورد نظر شماست. به عنوان مثال برای نشان دادن یک محصول لاکچری بهتر است موشن شما شامل رنگ­های زرد و سیاه باشد تا صورتی و سفید. از طرفی برای محصولات پوستی رنگ‌های صورتی و سفید بسیار مناسب‌تر هستند. استفاده‌ی درست و کافی حرکت نیز در جذاب‌تر کردن موشن گرافی تاثیر گذار است اما استفاده‌ی بیش از حد آن می‌تواند باعث خستگی و یا نارضایتی مخاطب شود. به زمان موشن‌ها نیز توجه کنید. گاهی کوتاه کردن زمان تنها منجر به آسیب کار می‌شود و نابود کننده‌ی زحمات شماست و گاهی با محتوای مناسب، چند ثانیه نیز برای ارسال پیام محصول به مخاطب کافیست.

3.و مرحله‌ی آخر تنظیم صدا

تناسب صدای گوینده با محصول ، استفاده از موزیک مناسب در پس زمینه ، استفاده به اندازه از ترنزیشن‌ها ، توجه به تن صدا با توجه به موشن ها همه از مواردی است که در بالا بردن کیفیت کار شما تاثیر به سزایی دارند.

انواع موشن گرافیک

به دلیل تنوع کارکردهای موشن گرافیک، انواع گوناگونی از آن هم وجود دارد که در ادامه به اختصار بیان می کنیم:

ویدیو موشن : این بخش ترکیبی از فیلمبرداری واقعی و گرافیک است.

استاپ موشن : شامل عکس برداری پشت سر هم و فریم به فریم از محصول و ساخت فیلم یا تیزر از کنار هم قرار دادن این تصاویر در مدت زمان‌های عموما کوتاه می­باشد.

تایپوگرافی:  به استفاده‌ی بیشتر از متن برای بیان مفاهیم و تمرکز بر صدای گوینده تایپوگرافی می‌گویند.

کلاژ: این روش شامل استفاده از تکه های تصاویراست که برای رساندن مفهومی استفاده میشود.

ویدیو های سه بعدی و دو بعدی : این سبک به علت جذابیت تصاویر مخاطب را بهتر با خود همراه می‌کند و تاثیر گذاری بیشتری بر ذهن دارد.

اسکرین کست: ارزان‌ترین نوع موشن گرافیک که در توضیح نرم افزارها و فایل‌های آموزشی استفاده می‌شود.

سفارش موشن گرافیک

تا اینجا متوجه شدیم موشن گرافیک حوزه‌ای تخصصی هست که نیاز به تجربه و دانش بسیار برای خلق بهترین دستاورد دارد. برای سفارش‌های موشن گرافیک خود می‌توانید به سایت‌های تخصصی این حوزه مراجعه کنید و یا از کارشناسان آکادمی ما که سال‌ها تجربه در این حیطه دارند، استفاده کنید.

کلام پایانی

همان­طور که به طور کامل در مقاله گفتیم، کاربرد موشن گرافیک در دنیای دیجیتال امروزه آن­چنان زیاد و غیر قابل چشم پوشی هست که می‌تواند یکی از پیشروهای صنعت تبلیغات و تیزر در آینده‌ی نزدیک باشد همچنین به علت تنوع زیاد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تولیدکنندگان محتوا است تا با خلاقیت بیشتر به دنبال نمایش محصولات خود باشند. از نظر شما کاربردهای موشن گرافیک در تولید محتوا چیست و کدام یک از انواع آن را می‌پسندید؟

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها