کد خبر: 632802
تاریخ انتشار :

تاثیر سایت فروشگاهی در کسب و کار

تاثیر سایت فروشگاهی در کسب و کار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دنیای تجارت و کسب و کار بسیار گسترده و وسیع است. در این بین همزمان با پیشرفت لحظه‌ای تکنولوژی و فناوری، کسب و کارها شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند. سایت‌های فروشگاهی و آنلاین شاپ‌ها نمونه کوچکی از این تغییر و تحولات هستند. امروز می‌خواهیم تا تاثیر سایت فروشگاهی در کسب و کار را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. طی این بررسی به نحوه ساخت و طراحی فروشگاه آنلاین، قیمت طراحی و اجرای فروشگاه آنلاین و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت.

دلایل اهمیت وجود سایت فروشگاهی

ابتدا بهتر است به دلایلی که باعث بالا رفتن اهمیت داشتن یک وب سایت منجر می‌شوند، توجه کنیم. این دلایل در ظاهر بسیار ساده هستند، اما اگر به صورت عمیق به آن ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که نقش حیاتی در رونق تجارت ایفا می‌کنند.

1-صرفه جویی در هزینه‌ها

تصور کنید قرار است یک بوتیک لباس راه اندازی کنید. مسلما هزینه‌هایی همچون اجاره مغازه، خرید رگال‌های لباس، ویترین، هزینه‌های مربوط به دیزاین و طراحی داخلی، پول آب و برق و گاز و...را به صورت صد درصدی در ادامه خواهید داشت. این هزینه‌ها متغیر هستند و شما در شروع کار نمی‌توانید به صورت دقیق تخمین بزنید که چه میزان سرمایه نیاز دارید.

 با این وجود با داشتن سایت فروشگاهی می‌توانید به راحتی تمامی این هزینه‌ها را حذف کنید و حتی از همان ابتدای کار نیز بدانید که چه مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی سایت خود نیاز دارید.

2-شبانه روزی

دومین مورد مربوط به قابل دسترس بودن سایت در تمام ساعات شبانه روز می‌شود. امروزه افراد ناچار هستند تا ساعت‌های بیشتری را مشغول به کار باشند و نمی‌توانند به سادگی برای خرید کردن و گشت و گذار در خیابان‌ها، وقت صرف کنند. این که فردی پس از ساعت‌های کسل کننده کاری‌اش می‌تواند روی مبل راحتی لم دهد و با فنجان قهوه یا چایی که در دست دارد، در بین مدل‌های مختلف لباس، کیف، کفش و هر نوع اقلام دیگری در وب سایت‌ها بچرخد و محصول دلخواهش را سفارش دهد، ایده بسیار فوق العاده‌ای است. پس می‌توان گفت همین یک دلیل برای رونق گرفتن کسب و کار شما با داشتن وب سایت فروشگاهی کافی است.

3-رفاه و آسایش

همان طور که گفته شد مسلما گشتن بین وب سایت‌های مختلف و انتخاب محصول دلخواه روی مبل می‌تواند راحت‌تر از گشتن بین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها باشد. پس آسایش و راحتی که برای مشتریان فراهم می‌شود نیز از دیگر دلایلی است که هر کسب و کاری برای پیروز شدن در رقابت‌ها، امروزه به آن نیاز دارد.

734

4-بازاریابی بهتر

آیا تا به حال توجه کرده‌اید، زمانی که به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید و یکی از پرسنل فروشگاه به دنبال شما راه می‌افتد، تا چه حد معذب می‌شوید و نمی‌توانید محصولات و کالاهای موجود در فروشگاه را به درستی بررسی کنید. اما فروشگاه آنلاینی را تصور کنید که هیچ کس به دنبال شما نیست و می‌توانید با خیال راحت تمام اجناس را از نظر ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایبش مورد بررسی قرار دهید.

در چنین فضایی می‌توانید با زیرکی تمام روش‌های نوین بازاریابی را اجرا کنید و مشتری را به سمت خود جلب کنید. با این کار نه تنها مشتری را آزار نداده‌اید، بلکه به صورت غیر مستقیم او را به سمت مسیر درستی نیز راهنمایی کرده‌اید.

5-حراجی، جمعه‌های سیاه و تبلیغات

زمانی که در خیابان‌های پر ازدحام قدم می‌زنید، افراد زیادی را می‌بینید که با در دست داشتن بروشورها و کاتالوگ‌های مختلف و داد زدن می‌خواهند تا توجه مشتریان و مردم را به سمت خود جلب کرده و آن ها را به داخل مغازه‌ها هدایت کنند. مسلما این کار نه تنها باعث ایجاد آلودگی صوتی زیادی می‌شود، بلکه در بسیاری از موارد در عوض جذب مشتری منجر به دفع او نیز می‌شود.

اگر سایت فروشگاهی داشته باشید می‌توانید این نوع از تبلیغات را در همان جا و با شیوه ای نوین‌تر و بسیار جذاب‌ تر به مخاطبانتان ارائه کنید. حتی قرار دادن یک ساعت هوشمند در سایت که زمان پایان حراجی و تخفیف را نشان می‌دهد نیز می‌تواند ایده بسیار جالبی باشد که باعث ترغیب هرچه بیشتر مشتریان برای انجام و تکمیل خریدشان می‌شود.

6-دهکده جهانی

قطعا نام دهکده جهانی و بازار جهانی به گوشتان خورده است. دنیای اینترنت توانسته است مرزهای جغرافیایی را از بین ببرد و تمام ابعاد و زوایای زندگی افراد در نقاط مختلف را به هم مربوط کند. در این بین، اگر بتوانید وبسایت خودتان را ارتقا دهید و آن را هم سطح با استانداردهای جهانی کنید، می‌توانید سود بیشتری را نیز به دست آورید.

735

چگونگی ساخت و طراحی فروشگاه آنلاین

حالا که متوجه مزیت‌ها و همچنین ویژگی‌های مثبت داشتن یک فروشگاه اینترنتی شدید، بهتر است هرچه زودتر به منظور رونق دادن به کسب و کارتان به فکر ساخت و طراحی سایت فروشگاه آنلاین باشید. مسلما این کار نیاز به دانش و مهارت خاص خودش دارد و شما نمی‌توانید به عنوان یک فرد عادی در این زمینه کار چندانی انجام دهید.

ابتدا بهتر است یک طراح سایت ماهر را پیدا کنید و در همان ابتدای کار تمام جزئیات کار خودتان را برای او شرح دهید. این جزئیات می‌تواند شامل موضوعاتی از قبیل ماهیت دقیق کسب و کار، نوع عکس‌هایی که از محصولات می‌گیرید، توضیحات محصولات، رده سنی مشتریان، قیمت کالاها، مدت زمانی که انتظار دارید تا سایتتان به نتیجه برسد، نتیجه‌ای که می‌خواهید از این سایت بگیرید و...شود.

زمانی که این توضیحات را به طراح دادید، از او بخواهید که صفحات سایت را تا حد ممکن ساده طراحی کند تا آن که مشتری به محض ورود به سایت دچار سردرگمی نشود. پس از این مراحل مربوط به راه اندازی سایت، نوبت به مرحله مدیریت محتوای سایت و انجام فعالیت‌های مربوط به سئو می‌رسد که باید با یک سئوکار و مدیر سایت مجرب در تماس باشید.

قیمت سایت فروشگاه آنلاین

در خصوص قیمت سایت فروشگاه آنلاین باید گفت که مسلما مولفه‌های مختلفی درتعیین قیمت طراحی یک سایت تاثیرگذار هستند. اما به صورت کلی اگر بخواهیم در خصوص قیمت‌ها صحبت کنیم، باید بگوییم که قیمت پایه طراحی یک سایت از پنج میلیون تومان آغاز شده و بیشتر می‌شود.

اما مولفه‌های مهم در تعیین قیمت طراحی سایت مربوط به مواردی همچون هاست، دامنه، سرور، میزان پیچیدگی طراحی سایت، میزان ترافیک سایت و...می‌شود که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند.

ایده مارکت پلیس

یکی از ایده‌های هوشمندانه و بسیار جالبی که در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ارائه شد، ایده "مارکت پلیس" بود. در این روش شما به سادگی فروشگاه و سایت فروشگاهی آنلاین خود را راه اندازی می‌کنید، اما نیازی به داشتن انبار و مکانی برای نگهداری از محصولاتی که می‌فروشید ندارید.

در واقع شما فقط به ارائه کالاهایی که دیگر فروشگاه ها دارند می‌پردازید، مشتری جذب می‌کنید، محصول را به او معرفی می‌کنید، اگر مشتری محصول و کالا را خریداری کرد، شما نیز از فروشگاه و انبار آن کالا را تحویل گرفته و به دست مشتری می‌رسانید. با چنین روشی دیگر نیازی به نگرانی در خصوص جای انبار، کیفیت مراقبت از کالاها، هزینه‌هایی که در پی انبارداری به وجود می‌آید و...وجود ندارد.

معمولا مارکت پلیس برای افرادی که به تازگی اقدام به کار در زمینه فروش آنلاین کرده اند و یا افرادی که جای مناسبی برای انبار ندارند، بسیار مناسب است و می‌تواند پله ترقی خوبی برایشان به حساب بیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها