کد خبر: 625380
تاریخ انتشار :

رشد آرام قیمت‌ها در بازار خودرو هم‌پای نرخ ارز

ایرنا/ بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا از قیمت خودروها در روز جاری (سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه) حاکی از روند تدریجی رو به رشد قیمت‌ها با وجود تعطیلات کرونایی و بسته بودن نمایشگاه‌هاست.

رشد آرام قیمت‌ها در بازار خودرو هم‌پای نرخ ارز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کارشناسان از افزایش تدریجی نرخ ارز به عنوان دلیل اصلی افزایش یافتن قیمت‌ها در سه دسته خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی یاد می‌کنند. افزایشی که در خودروهای خارجی به چهار تا پنج درصد نسبت به هفته‌های گذشته رسیده است. همچنین خودروهای داخلی در محدوده قیمتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی، افزایش حدود ۱۰ میلیون تومانی را نسبت به هفته‌های گذشته تجربه کرده‌اند.

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز با ۱۱۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۲۴ هزار و ۷۴۹ تومان رسید.  دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت،

با وجود افزایش قیمت‌های خودرو، اما وضعیت خرید و فروش در بازار خودرو تغییر چندانی نداشته و معاملات در حداقل خود است و همگان در یک حالت انتظار به سر می‌برند.

هرچند در برخی موارد تصاویری از ورود خودروهای خارجی مدل ۲۰۲۱ در فضای مجازی دست به دست می‌شود، اما کارشناسان معتقدند این خودروها برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده یا در برخی موارد مربوط به تریلی‌های ترانزیت است که به مقصد سایر کشورها حمل می‌شوند.

«کوروش طواحن» ‌ یک نمایشگاه‌دار خودروهای خارجی در شمال تهران  امروز به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: با شرایط کنونی، نامشخص بودن وضعیت برجام و لغو تحریم‌ها، تداوم تحریم‌های بانکی و عملیاتی نشدن FATF، واردات خودرو به کشور انجام نخواهد شد.

وی بیان‌داشت: از آنجایی که اکنون تعداد خودروهای خارجی صفر کیلومتر در بازار اندک است، فروشندگان قیمت‌های بالایی برای خودروهای خود مطالبه می‌کنند.

طواحن، به‌طور نمونه از افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی هر دستگاه سانتافه صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ و افزایش حدود ۵۰۰ میلیون تومانی هر دستگاه لکسوس NX مدل ۲۰۱۷ فول آپشن در بازار خبر داد که اولی به بهای ۲ میلیارد تومان و دومی به نرخ ۳.۹ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌اند و افزود:‌ با این حال این قیمت‌ها در فضای مجازی است و ملاک خرید و فروش در بازار محسوب نمی‌شوند.

به گزارش ایرنا، امروز در سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ صفر کیلومتر مدل ۹۸ حدود ۱۱۸ میلیون تومان، مدل ۹۹ آن ۱۳۸ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ پلاس (وانت پراید) مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۴۴ میلیون تومان قیمت خورد. همچنین هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۱۳۴ میلیون تومان و تیبا ۲ هاچ‌بک ۱۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه سمند ال. ایکس مدل ۱۴۰۰ حدود ۲۰۲ میلیون تومان، پژو پارس ساده مدل ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۲۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۰ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ارزش ۲۷۲ میلیون تومان قیمت خورد.

در دسته مونتاژی‌ها، هر دستگاه برلیانس کراس ۴۰۵ میلیون تومان، برلیانس اچ ۳۳۰ نزدیک به ۳۳۵ میلیون تومان، بسترن اتوماتیک ۴۱۵ میلیون تومان، ام. وی. ام ایکس ۲۲ دنده‌ای اسپرت ۳۷۵ میلیون تومان، جک اس ۵ حدود ۶۷۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ نزدیک به ۸۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در دسته خارجی‌ها نیز ب. ام. و ۳۳۰ آی حدود سه میلیارد تومان، ب. ام. و سری هفت ۷۳۰ آی حدود ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و بنز کلاس ای ۲۰۰ حدود پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت خورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها