کد خبر: 625475
تاریخ انتشار :

معرفی محبوب ترین جک ها در خانواده محصولات پنوماتیک و کاربرد آن در صنعت

در ادامه بیشتر درباره جک پنوماتیک بحث می کنیم. اگر می خواهید درباره این نوع محرک ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همراه ما باشید.

معرفی محبوب ترین جک ها در خانواده محصولات پنوماتیک و کاربرد آن در صنعت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در بسیاری از سیستم های صنعتی برای اینکه کار به صورت خطی و پشت سرهم انجام شود، از نوعی محرک پنوماتیک استفاده می شود. در واقع از این نوع محرک ها در صنایع  بسیار زیادی استفاده می شود تا بتواند حرکت خروجی مفید را به واسطه منبع قدرت استاتیک ایجاد کند. در واقع این وسیله به صورتی است که انرژی را می گیرد و در نهایت نیز آن را به حرکت تبدیل می کند. در ادامه بیشتر درباره جک پنوماتیک بحث می کنیم. اگر می خواهید درباره این نوع محرک ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، همراه ما باشید.

جک کامپکت پنوماتیک چیست؟

پنوماتیک یک واژه یونانی به معنی باد می باشد که در صنایع امروزی همان استفاده از هوای فشرده شده برای منتقل کردن انرژی است. در این وسیله هوا به کمک یک کمپرسور فشرده می شوند و درنهایت در سیستم به مصرف می رسد. این وسیله مزایای بسیار زیادی نظیر بازدهی بالا، نگهداری و تعمیر آسان و ... دارد به همین دلیل نیز به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود.

کارکرد این نوع جک ها به صورتی است که برای انتقال نیرو از هوای فشرده شده استفاده می کنند و بدین ترتیب به راحتی انواع اجسام سنگین را جابجا و بلند می کنند. به عبارت دیگر می توانیم بگوییم این محصول، انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کند. جک کامپکت پنوماتیک یکی از پر طرفدارترین عملگرهای پنوماتیکی است. همچنین می توانید برای مشاهده مشخصات پرکاربرد ترین جک های پنوماتیک صنعتی و تهیه این محصولات به سایت هایی که فروش قطعات صنعتی پنوماتیکی و هیدرولیکی دارند، مراجعه کنید.

 

2

بخش های جک کامپکت پنوماتیک

این سیستم دارای سه بخش مختلف است که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت می کنیم.

تولید هوای فشرده شده

همانطور که گفتیم این محصول کار خود را با کمک هوای فشرده شده انجام می دهد. دقت داشته باشید تولید هوای فشرده شده در این محصول توسط کمپرسور صورت می گیرد.

توزیع هوای فشرده شده

توزیع هوای فشرده شده از مهم ترین بخش های جک کامپکت پنوماتیک می باشد. برای توزیع هوای فشرده شده در این محصول باید موارد زیادی نظیر قطر شلنگ های به کار رفته، انتخاب سایز درست برای شیرآلات و ... به درستی انتخاب شوند.

کنترل

در جک کامپکت پنوماتیک برای کنترل قدرت و سرعت می توان از دو ابزار مختلف استفاده کرد. دقت داشته باشید برای مثال شما می توانید با کم و یا زیاد کردن فشارهوا، قدرت دستگاه را کم و یا زیاد کنید. برای اینکار باید از ریگلاتورهای فشارشکن کمک بگیرید.

یک سیستم جک پنوماتیک به صورت کلی دارای یک ریگاتور اصلی و چند نمونه رگلاتور فرعی است. رگلاتور اصلی باید به همراه واحد مراقبت مورد استفاده قرار گیرد؛ واحد مراقبت رطوبت موجود در هوای فشرده شده را به صورت کامل می گیرد و برای طول عمر بیشتر سیستم به آن روغن اضافه می کند. از دیگر ابزارهایی که می توان برای کنترل قدرت و سرعت استفاده کرد، انواع فلوکنترل ها هستند.

راهنمای خرید انواع جک های پنوماتیک

برای اینکه بتوانید بهترین جک کامپکت پنوماتیک و یا سایر جک های پنوماتیک را خریداری کنید، باید نکات بسیار زیادی را در نظر داشته باشید. در ادامه سعی می کنیم این نکات را برای شما مرور کنیم تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید.

 

3

استاندارد بودن سیلندر پنوماتیک

مدل استاندارد این نوع سیلندر به صورت رفت و برگشتی است که به دو صورت برقی و دستی تولید می شود. این محصول براساس استانداردهای روز دنیا و به دو شکل 5/2 و5/3 به فروش می رسد.

انتخاب انواع جک پنوماتیک

جک پنوماتیک تنوع بسیار زیادی دارد که ویژگی های هریک باهم متفاوت می باشد. جک کامپکت پنوماتیک خطی به دو دسته یک طرفه و دوطرفه تقسیم می شود.

عملکرد جک های یک طرفه به صورتی است که کورس حرکت خود را از یک طرف انجام می دهد. در این نوع جک استفاده از هوای فشرده شده تنها در زمان حرکت سیلندر اتفاق می افتد. طول کورس فنر نیز در این نمونه جک محدودیت دارد.

در مقابل این نوع جک ها نمونه های دوطرفه وجود دارند که ساختار بسیار ساده ای دارد؛ این نمونه در حرکت رفت و برگشتی از جک استفاده می کند. غیر از این نوع متداول جک، نمونه های دیگری نظیر جک قلمی، رادلس، فشرده، کتابی و چهارمیل نیز در بازار وجود دارد که کارایی متفاوتی دارد.

انتخاب سیلندر پنوماتیک مناسب

برای خرید جک پنوماتیک باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. تنوع سیلندرهای پنوماتیک بسیار زیاد است و این وسیله در انواع مختلفی نظیر دیافراگمی، بدون میله و ... تولید می شود. لازم است بدانید بهترین نوع سیلندر پنوماتیک، شامل پیستون و میله می باشد که موقعیت بسیار خوبی دارد.

انتخاب نوع شیر برقی

بعد از خرید جک پنوماتیک باید شیربرقی مناسب برای آن را نیز انتخاب کنید. به صورت کلی برای سیلندرهای دوطرفه از شیربرقی2/5 و 3/5 استفاده می شود. در این محصول اگر بخواهید حرکت رفت و برگشتی داشته باشید باید شیرهای 2/5 استفاده کنید، اگر هم می خواهید جک در وسط توقف داشته باشد، بهترین انتخاب شیربرقی 3/5 می باشد.

طول کورس

طول کورس در این نوع جک در واقع همان دامنه حرکتی آن است که با میلی متر اندازه گیری می شود. دقت داشته باشید طول کورس در این نوع جک ها بین یک تا 2000 میلیمتر نوسان دارد که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد.

برای خرید جک پنوماتیک باید نکات بسیار زیادی را درنظر بگیریم تا بتوانیم از حداکثر توانایی جک به راحتی استفاده کنیم. در این بخش نکات بسیار خوبی را درباره خرید جک کامپکت پنوماتیک به شما ارائه کردیم. برای اینکه بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید، کافیست تمامی موارد بیان شده را در هنگام خرید درنظر بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها