کد خبر: 623334
تاریخ انتشار :

یک فروند ایرباس A380؛ هدیه‌ خانواده سلطنتی قطر به آقای رئیسی

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد.

یک فروند ایرباس A380؛ هدیه‌ خانواده سلطنتی قطر به آقای رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت تجارت‌نیوز مدعی شد: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد. پیش از این نیز، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.

آن طور که رسانه‌های عربی زبان گزارش داده‌اند پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و کسب بیشترین آراء این انتخابات توسط ابراهیم رئیسی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی هدیه داده است.

این اقدام امیر قطر پیش از این سابقه داشته است.

سه سال پیش نیز تمیم بن حمد آل ثانی یک فروند هواپیمای مجلل ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تقدیم کرده است.

آن زمان رسانه‌ها نوشته بودند: امیر قطر این هدیه را برای نشان دادن «دوستی خود به اردوغان و اعتماد به ترکیه» تقدیم کرده است. تقدیم این هدیه بعد از آن صورت گرفته بود که رئیس جمهور ترکیه علاقه خود به هواپیما را که از نوع بویینگ ۸-۷۴۷ بود ابراز کرده بود.

تکمیلی //// خبر جعلی درباره اهدای هواپیمای امیرقطر به رئیسی

از صبح امروز خبری با عنوان «هواپیمای لوکس؛ هدیه امیر قطر به رئیسی» در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

منبع این خبر که اکثر رسانه‌ها به آن استناد کرده‌اند سایت «مباشر العرب» بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به صفحه توئیتر فارس‌بین‌الملل منتشر کرده. نکته قابل تامل آن است که این خبر جعلی از توئیتر فارس بین‌الملل با تصویری از «عین‌الاسد» فوتوشاپ شده.

در واقع، در حالی که فارس بین‌الملل خبری درباره حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را با تصویری از این پایگاه توئیت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای لوکس به رئیسی را با همان تصویر عین‌الاسد جعل کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها