کد خبر: 626447
تاریخ انتشار :

بررسی مدل های مختلف ردیاب موتور سیکلت + بهترین راهنمای خرید

با پیشرفت چشم گیر بشر در حوزه‌ی حفاظت این روزها سیستم‌های حفاظتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. در ادامه اطلاعات کاملی از ۴ مدل ردیاب موتورسیکلت را به شما معرفی می‌کنیم تا به راحتی و با صرف هزینه‌ی اندک، بتوانید مکان فعلی وسیله‌ی خود را بیابید و دیگر نگران از دست دادن سرمایه‌ی خود نباشید.

بررسی مدل های مختلف ردیاب موتور سیکلت + بهترین راهنمای خرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از جمله وسایل نقلیه‌ای که از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی داشته و دارد، موتور سیکلت است. از آنجایی که این وسیله‌ی پرکاربرد سایزی کوچک‌تر، قدرت مانور بیشتر و مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر وسایل نقلیه دارد، پس طبیعتا برای عبور و مرور مخصوصا در شهرهای پرجمعیت، نقش پررنگ تری دارد. اما به دلیل نبود حفاظت کامل، معمولا به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرد و نیاز است مسیر رفت و آمد موتور کنترل گردد. سوال اساسی این است که برای جلوگیری از این سرقت‌ها چه راهکاری وجود دارد؟

پاسخ ساده است؛ خرید ردیاب موتور سیکلت! با استفاده از جی پی اس موتور سیکلت می‌توانید تا حد زیادی از این وسیله محافظت نمایید. فراموش نکنید نیاز دارید این وسیله را از واکنش‌های هیجانی اطرافیانتان، به طور مثال فرزند نوجوانتان دور نگه دارید.

با پیشرفت چشم گیر بشر در حوزه‌ی حفاظت این روزها سیستم‌های حفاظتی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. در ادامه اطلاعات کاملی از ۴ مدل ردیاب  موتورسیکلت را به شما معرفی می‌کنیم تا به راحتی و با صرف هزینه‌ی اندک، بتوانید مکان فعلی وسیله‌ی خود را بیابید و دیگر نگران از دست دادن سرمایه‌ی خود نباشید.

2

ردیاب موتور سیکلت

 انواع ردیاب موتور سیکلت

تا اینجا با ردیاب موتور سیکلت آشنا شدیم. در این بخش به معرفی انواع ردیاب موتور سیکلت می‌پردازیم.

 ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی از جمله مواردی هستند که برای حفاظت از موتورسیکلت در برابر سرقت یا گم شدن به کار برده می‌شود. این سیستم دارای ویژگی‌های زیادی است از جمله:

  • عدم نیاز به سیم کشی و حضور نصاب
  • دارای باتری جداگانه است و در صورت قطع برق موتورسیکلت و بروز مشکلات سیم کشی در آن، از فعالیت باز نمی‌ماند.
  • باتری این دستگاه بازدهی زیادی دارد و به راحتی قابل شارژ مجدد است.
  • کوچک و قابل حمل است و میتوان حتی در جیب نیز آن را جا به جا کرد.
  • برد زیادی دارد و مسافت قابل قبولی را در بر می‌گیرد.
  • قدرت آهن ربایی این دستگاه هرگونه تکان خوردن موتورسیکلت را تحمل می‌کند.
  • با انجام تنظیمات شخصی این دستگاه می‌توان برای آن موقعیت تعیین کرد که در صورت خروج از محدوده سریعا با آلارم اطلاع رسانی کند.
  • دستگاه در مرحله‌ی نهایی شارژ باطری، به وسیله‌ی پیامک یا سایر موارد اینترنتی به شما اطلاع خواهد داد.

3

راهنمای خرید ردیاب موتورسیکلت

ردیاب مغناطیسی

ردیاب مغناطیسی نوعی ردیاب است که دارای آهن‌ربایی قوی است و می‌توان آن را به قسمت فلزی موتورسیکلت  اتصال داد. این نوع جی پی اس دارای دو حالت آفلاین و آنلاین است که در حالت آنلاین، هر لحظه امکان این را دارد که موقعیت وسیله‌ی نقلیه را شناسایی کند. اما در نوع آفلاین تنها می‌شود به شکل موردی، از موقعیت موتورسیکلت مطلع شد. دارا بودن باطری چند هزار میلی آمپری این دستگاه و عدم نیاز به سیم کشی، از دلایل درخواست فراوان این نوع ردیاب موتورسیکلت است.

نکته‌ی مهم این است که مگنت آهنربایی اینگونه سیستم ردیاب باید به دقت بررسی شود و نوعی را انتخاب کنید که دارای مگنت قدرتمندی باشد که در اثر تکان‌های موتورسیکلت از آن جدا نشود‌.

ردیاب فندکی

از جمله ردیاب‌های مدرنی که طرفداران زیادی پیدا کرده است، ردیاب فندکی موتورسیکلت است، این نوع جی پی اس با داشتن آنتن پر قدرت، می‌تواند محل دقیق وسیله‌ی نقلیه را اطلاع دهد.

باطری این ردیاب قادر است حتی پس از جدایی از وسیله‌ی نقلیه تا چند ساعت به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین در گوشه‌ی آن محل قرارگیری سیم کارت است که پس از درخواست صاحب موتورسیکلت، اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار وی قرار می‌دهد.

علاوه بر مزایای گفته شده، ردیاب فندکی مجهز به کلیدی به نام SOS است که در زمان بروز خطر می‌تواند برای اعلام به شخص مشخص شده پیامک ارسال نماید. از سایر خصوصیات این ردیاب موتورسیکلت می‌توان به نصب راحت و بدون سیم کشی، ابعاد کوچک و قابل حمل، باطری پشتیبان و ردیابی سریع آن اشاره کرد.

ردیاب پلیسی

ردیاب پلیسی یکی از انواع قوی و منحصر به فرد در بین ردیاب‌ها به شمار می‌رود که توسط آهنربای تعبیه شده در آن به موتورسیکلت و یا سایر وسایل نقلیه می‌چسبد و در دسته‌ی ردیاب‌های نامحسوس طبقه‌بندی می‌شود.

از جمله آپشن های این ردیاب موتورسیکلت، آهنربای قوی و محکم، قدرت بالای سیستم پردازش گر، ضد آب و خاک بودن، مقاوم در برابر ضربه، باطری قابل شارژ، پشتیبانی قوی و نصب آسان آن می­توان  نام برد.

این نوع ردیاب با یک حرکت دست، و خیلی آسان قابل نصب بر روی موتورسیکلت است، چرا که این سیستم خاصیت مغناطیسی دارد و به راحتی به سطح آهنی می‌چسبد.

به دلیل کوچکی و وزن کم و در عین حال باطری بسیار پرقدرتش، جزو موارد پرطرفدار است. از موارد جالب این ردیاب، ارسال اطلاعات مسیر تردد وسایل نقلیه به تلفن همراه یا سیستم کامپیوتر شخص دارنده است و در عین حال، حالات جدا شدن یا اتمام شارژ باتری را نیز از همین طریق اعلام می‌کند.

کاربرد ردیاب موتورسیکلت

در زیر به کاربرد ردیاب موتور سیکلت اشاره کرده‌ایم:

  • نشان دادن موقعیت موتورسیکلت: با استفاده از ردیاب موتور سیکلت می‌توان مکان دقیق موتورسیکلت را مشخص و با یک پیام یا از طریق اینترنت از آن مطلع شد.
  • نشان دادن مسیر حرکت موتور سیکلت: به وسیله‌ی  ردیاب موتور سیکلت می‌توان مسیری را که این وسیله در حال تردد است را مشخص کرد. این عملکرد ردیاب بیشتر مورد پسند سازمان‌ها و مجموعه‌های پیک موتوری واقع شده است.

ویژگی های مهم در خرید ردیاب موتور سیکلت

  • قابل فعالیت در حالت آنلاین و آفلاین
  • منابع دسترسی زیاد: به عبارت دیگر سیستمی‌را خریداری کنید که با داشتن نام کاربری و رمز عبور، از هر دستگاهی از جمله موبایل و تبلت تا رایانه های شخصی قابل دسترس باشد. چرا که ممکن است تلفن همراه با موتورسیکلت همزمان ربوده گردد و در این مواقع باید راه حل ردیابی دیگری نیز وجود داشته باشد.
  • باتری جداگانه با بازدهی زیاد: از جمله ویژگی های یک باطری خوب در ردیاب، قابلیت شارژ شدن و نگهداری شارژ برای مدت طولانی است. دلیل توجه به باطری خوب این است که در صورت بروز شرایط غیر عادی، به دلیل عدم کارایی مناسب آن، قابلیت ردیابی از دست برود.
  • ضد آب باشد: موتورسیکلت‌ها پوششی در مواجهه با باران یا محیطهای مرطوب ندارند، از این جهت، ردیابی مناسب انواع مختلف وسایل نقلیه هستند که در مقابل آب و رطوبت، کارایی خود را از دست ندهند.
  • دارا بودن پشتیبانی و خدمات پس از فروش: این ابزار الکترونیکی باید یک پشتیبان فعال و جواب گو داشته باشند تا در صورت بروز مشکل یا خرابی قطعه‌ای  بتوانند با تولید کننده‌ی آن ارتباط پیدا کنند و رفع مشکل نمایند.

نیکان جی پی اس؛ ارائه دهنده بهترین ردیاب‌ موتور سیکلت

فروشگاه اینترنتی نیکان جی پی اس، عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین ردیاب‌ها مانند ردیاب اشخاص، ردیاب آهنربایی، ردیاب خودرو  و البته ردیاب موتور سیکلت است. کارشناسان نیکان جی پی اس بصورت تلفنی و یا آنلاین (واتس آپ) پاسخگوی مشکلات شما حتی پس از خرید هستند. هر مسئله یا سوالی دارید می‌توانید با مشاور خود در میان بگذارید و در زمان کوتاه به پاسخ سوال خود برسید.

همچنین برای آشنایی بیش‌تر با انواع مدل‌های ردیاب موتور سیکلت، پیشنهاد می‌کنیم از مقالات آموزشی Nikangps.com استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید به مجله نیکان مراجعه نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها