کد خبر: 629345
تاریخ انتشار :

یارانه یک میلیون تومانی مشمول چه کسانی می شود

سید ابراهیم رئیسی در برنامه های اقتصادی خود اعلام کرده بود که قرار است یارانه جدیدی را پرداخت کند. باید منتظر باشیم و ببینیم یارانه جدید دولت سیزدهم چقدر است.

یارانه یک میلیون تومانی مشمول چه کسانی می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فردا نیوز: یارانه نقدی که یکصد و بیست و ششمین یارانه نقدی است، چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۰ مانند دفعات گذشته واریز  شد. این ماه نیز قسط وام کرونا از یارانه نقدی کسر خواهد شد. از این پس یارانه‌ ها را باید دولت جدید واریز کند.

 

آیا یارانه نقدی  افزایش می یابد؟

قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد. در وعده رئیسی آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.

کارت اعتباری یک میلیون تومانی در دولت جدید

یعنی یک خانواده پنج نفره در دهک‌های اول، دوم و سوم از آذر علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کارت اعتباری به مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

یعنی این خانواده در آذر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی و یک میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می‌کند، در مجموع یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان.

حالا اگر این خانواده در دهک سوم و چهارم باشد، ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی بنزین، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۷۵۰ هزار تومان کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

این پنج دهک در واقع همان ۶۰ میلیون نفری هستند که هر دو یارانه معیشتی و نقدی را دریافت می‌کنند، با عملی شدن وعده ابراهیم رئیسی یارانه این ۶۰ میلیون نفر بیش از سه برابر می‌شود و از ۴۳۲ هزار تومان به یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان می‌رسد.

رئیسی گفته که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد

دومین یارانه نیز یارانه نقدی است که در روز بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مبلغ این یارانه نیز طی بیش از ۱۰ سال گذشته به طور ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است. همچنین ۷۸ میلیون نفر نیز جزو لیست یارانه‌بگیران نقدی هستند.

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خودش اعلام کرده که قرار است یارانه جدیدی پرداخت کند.

در واقع او وعده داده که قرار است برای خانوارهای پنج دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود. بر این اساس به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهانه قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد تخصیص یابد.

در این وعده رئیسی پیش‌بینی شده که به خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند یارانه بازپرداخت اقساط تعلق می‌گیرد.

مبلغ یارانه چقدر است؟ مبلغ این یارانه برای خانوارهایی که در سه دهک اول قرار دارند ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که در دهک‌های چهارم و پنجم هستند ماهانه ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یعنی یارانه برای یک خانواده پنج نفره در گروه اول یک میلیون تومان و در گروه دوم ۷۵۰ هزار تومان است.

اولین مرحله کی واریز می‌شود؟ در این برنامه آمده که طرح اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار از آذر امسال یعنی از شش ماه دیگر اجرایی می‌شود.

اما هنوز به این سوالات پاسخ داده نشده است:

 نحوه بازپرداخت چگونه است؟

 کل مشمولان چه تعداد هستند؟

 شرایط مشمول چیست؟

 در چند نوبت پرداخت می‌شود؟

 بازپرداخت آن چند ماهه است؟

 ضمانت کارت اعتباری چیست؟

 یارانه به صورت پول نقد است یا بن خرید؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها