کد خبر: 634850
تاریخ انتشار :

بهترین مقوا ها برای جعبه فست فود

در زمانی نه چندان دور اگر کسی هوس پیتزا می‌کرد باید خود را به نزدیک‌ترین رستوران فست فود می‌رساند. بعدها سفارش تلفنی به راه افتاد و هر کس می‌توانست از رستوران‌های نزدیک محل زندگی خود غذا سفارش دهد. این رستوران‌ها اغلب پیتزا در جعبه‌های شبیه به جعبه شیرینی برای مشتریان خود می‌فرستادند.

بهترین مقوا ها برای جعبه فست فود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 همبرگر و دیگر ساندویچ‌ها را هم در لفافی می‌پیچیدند و در یک کیسه پلاستیک می‌گذاشتند و ارسال می‌کردند. اگر شما هم آن زمان جزو سفارش دهندگان فست فود بوده‌اید حتمن به خاطر دارید پیتزا و ساندویچ با چه وضعیتی به دستتان می‌رسید. پیتزا نرم شده بود و پنیر و نان آن به سطوح جعیه پیتزا چسبیده بود. محتویات ساندویچ ها بیرون ریخته بودند و یا به لفاف ساندویچ جسبیده بوند.

اما به مرور و با رونق گرفتن سفارش بیرون بر غذا، و بویژه با شروع به کار وبسایت‌های فروش آنلاین غذا، رستوران‌های فست فود هم شروع به پیاده سازی استانداردهای جهانی بسته بندی فست فود در طراحی و تولید جعبه فست فود کردند. اگر زمانی جعبه پیتزا را با هر مقوایی که پیدا می‌شد تولید می‌کردند، اکنون به دنبال مناسب‌ترین مقوا برای تولید جعبه پیتزا هستند. زیرا از سوی دیگر مصرف کنندگان نیز کیفیت بسته بندی را مطالبه می‌کنند. و دوست دارند غذا را با همان کیفیتی که در رستوران سرو می‌شود در منزل یا محل کار خود دریافت کنند. این موضوع در ارتباط مستقیم با شکب جعبه و متریال جعبه فست فود است.

متریال جعبه فست فود مقوا است. در این مقاله بهترین مقواها برای تولید جعبه فست فود به شما معرفی می‌کنیم.

مقوا ایندربرد

مقوا ایندربرد مقوایی سفید و بهداشتی است. از همین رو برای بسته بندی فست فود مناسب است. مقواها از خمیر به دست آمده از الیاف چوب و الیاف کاغذ بازیافتی تولید می‌شوند. نسبت ترکیب این دو خمیر با هم تعیین کننده کیفیت مقوا است. هر چه میزان خمیر الیاف چوپ (الیاف ویرجین) بیشتر باشد، مقوا کیفیت بالاتری دارد. مقوایی که 100 درصد از الیاف ویرجین تولید شده باشد یک مقوای بهداشتی است. در واقع استفاده از واژه بهداشتی برای یک نوع از مقوا به معنای آلوده بودن انواع دیگر مقواها نیست. منظور از مقوای بهداشتی عاری بودن این مقوا از باکتری‌ها و قارچ‌های غیر فعال است. این باکتری‌ها و قارچ‌ها در الیاف کاغذ بازیافتی وجود دارند. و در برابر گرما و رطوبت فعال می‌شوند. از همین رو است که توصیه می‌شود برای بسته بندی غذاهایی که در تماس مستقیم با جعبه غذا قرار می‌گیرند از مقوای بهداشتی استفاده شود.

1028

مقوای ایندربرد بافت مناسبی برای پذیرش رنگ دارد و طرح‌ها جلوه خوبی روی آن پیدا می‌کنند. از همین رو این مقوا کاربرد زیادی در صنعت بسته بندی دارد و یکی از پرکاربردترین مقواها در تولید جعبه فست فود است. البته از این مقوا بیشتر برای تولید جعبه همبرگر، جعبه ساندویچ، جعبه سوخاری و جعبه سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌شود. و چندان برای تولید جعبه پیتزا مناسب نیست. زیرا سختی آن در حدی نیست که بخوبی تحمل شکل و وزن پیتزا را داشته باشد.

مقوا دوپلکس

جعبه‌ای که با مقوا دوپلکس تولید می‌شود نسبت به جعبه هایی که با مقوای معمولی تولید می‌شوند جنس سخت‌تری دارد. بنابراین می‌تواند متریال مناسبی برای تولید جعبه پیتزا باشد. مقوای دوپلکس از چسباندن (لمینیت کردن) دو یا سه لایه مقوا روی هم تولید می‌شود. این مقواها می‌توانند بازیافتی یا دست اول یا بهداشتی باشند. از مقوای دوپلکس بهداشتی برای تولید جعبه غذا استفاده می‌شود. مقواهای دوپلکس در دو رنگ سفید و کرافت در بازار وجود دارند. البته در صورتی که حجم سفارش شما زیاد باشد، می‌توانید مقوای دوپلکس اختصاصی خود را سفارش دهید.

1029

امکان چاپ افست با دستگاه‌های چاپ ویژه‌ای که برای چاپ افست روی مقواهای ضخیم ساخته شده‌اند وجود دارد. در صورت عدم دسترسی به این دستگاه‌ها می‌توان از چاپ فلکسو برای انتقال طرح روی جعبه استفاده کرد. تکنیک چاپ فلکسو متفاوت از چاپ افست است و کیفیت پایین‌تری نسبت به آن دارد. البته برای یک طراح حرفه‌ای و آشنا به صنعت چاپ تکنیک‌ها دست و پا گیر نیستند زیرا می‌داند برای هر تکنیک چاپ از چطور طراحی کند که طرح جذابیت و جلوه مناسب را داشته باشد.

مقوا نچرال کرافت

یکی از مرغوب‌ترین و بهداشتی‌ترین مقواهای مورد استفاده در تولید جعبه غذا در سراسر دنیا مقوای نچرال کرافت (NATURAL KRAFT) است. این مقوای کرافت صد در صد از الیاف ویرجین تولید شده است و مجوز سازمان غذا و دارو آمریکا را برای تولید بسته بندی بهداشتی دریافت نموده است.

نکته جالب در تولید این مقوا که اتفاقن توجه دوستداران محیط زیست را هم به خود جلب نموده است. عدم استفاده از درختان جنگلی در تهیه الیاف این مقوا است. چوب مورد نیاز برای تولید مقوا نچرال کرافت از مزارع درخت که به همین منظور راه اندازی شده‌اند تامین می‌شود.

1030

کیفیت بالا، بهداشتی بودن و استحکام نچرال کرافت آن را به مناسب‌ترین مقوا برای تولید جعبه غذا تبدیل نموده است. سختی این مقوا در وزن مشابه با مقواهای دیگر بیشتر است. یعنی اگر برای تولید یک جعبه نیاز به استفاده از مقوای 380 گرمی باشد. شما می‌توانید با خرید مقوا تچرال گرافت 300 گرمی به سختی معادل مقوای 380 گرمی دست یابید. این موضوع موجب صرفه جویی در هزینه تامین مواد اولیه تولید بسته بندی می‌شود. این ویژگی، بعلاوه سطح مناسب برای چاپ، و تنوع در ضخامت موجب شده این مقوا به سرعت جای خود را در صنعت بسته بندی فست فود باز کند. با استفاده از مقوای نچرال کرافت دیگر نیازی به استفاده از مقواهای مختلف برای جعبه های مختلف فست فود نیست و تمام جعبه ها با یک نوع مقوا و یک تکنیک چاپ قابل تولید هستند.

طراحی و تولید بسته بندی با مقوای مناسب

شرکت پویا فراز خلاق بیش از 30 سال است در زمینه طراحی و تولید انواع جعبه های مقوایی و کارتنی فعالیت دارد و بخش زیادی از این فعالیت معطوف به تولید جعبه غذای بیرون بر و جعبه فست فود است. این شرکت با اغلب رستوران‌های زنجیره‌ای و برندهای مطرح فست فود در زمینه طراحی و تولید بسته بندی مورد نیاز آنها فعالیت دارد. حجم بالای سفارش‌ها موجب شده پویا فراز خلاق واردات انواع مقوا را به صورت مستقیم انجام دهد. همچنین این شرکت وارد کننده انحصاری مقوا نچرال کرافت است.

شما می‌توانید روی پویا فراز خلاق به عنوان یک مشاور و پیمانکار میتکر و خلاق حساب کنید. وطراحی و تولید بسته بندی فست فود، یا هر جعبه مقوایی و کارتنی را به این شرکت بسپارید. تا با بهترین کیفیت و در زمان مورد نظر شما تولید و تحویل گردد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها