کد خبر: 637469
تاریخ انتشار :

معاون استاندار تهران: کمبودی در زمینه تولید مرغ نداریم

تهران_ ایرنا_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: کمبودی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ نداریم و این کالاها به وفور ذخیره سازی شده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حشمت الله عسگری عصر شنبه در حاشیه بازدید میدانی از مراکز عرضه کالاهای اساسی مردم تهران به خبرنگاران گفت: برخورد جدی با متخلفین و گرانفروشان مرغ و تخم مرغ در سطح تهران صورت می گیرد و  قیمت مصوب برای هر کیلو گوشت مرغ ۳۱ هزار تومان و برای هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است.

وی افزود: در جلسه امروز تنظیم بازار استان مقرر شد قیمت مصوب ۲۵ کالای اساسی اعلام تا بتوانیم برنامه ریزی های منظم و دقیقی برای نظارت و تحقق قیمت های مصوب در سطح بازار داشته باشیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به بحث و بررسی در خصوص قیمت نان و لبنیات در جلسه امروز ادامه داد: در مورد نان ساماندهی خوبی انجام شده و با توجه به تولید و عرضه لبنیات توسط کارخانه ها، کنترل دقیق توسط دستگاه های نظارتی اعمال می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ۹۶ درصد نیاز روزانه مرغ استان تهران از استان های همجوار تامین و وارد تهران می شود نگرانی هایی وجود داشت.

به گفته عسگری، تلاش کردیم در تامین گوشت مرغ گام محکمی برداریم و از سوی دیگر در خصوص نظارت، اقدامات ویژه ای را انجام دهیم که در همین راستا گروه های بازرسی در سطح شهر تهران نظارت خود را آغاز کردند به شکلی که از امروز پایش مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز شده تا تمامی واحدها بر اساس قیمت مصوب، گوشت مرغ و تخم مرغ را عرضه کنند.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به معیوب بودن شبکه توزیع و نقش آن در نارسایی و تفاوت قیمت ها افزود: با اصلاح شبکه توزیع و نظارت بر آن، کنترل قیمت ها مقدور و از تلاطم بازار جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره قیمت های مصوب برای مرغ هر کیلو ۳۱ هزار تومان و هرشانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان تاکید کرد: مطالبه از دستگاه‌های ذیربط در خصوص قیمت این اقلام بر اساس قیمت مصوب خواهد بود و وجود چند نرخی قیمت و یا افزایش خارج از قیمت های مصوب در سطح استان قابل پذیرش نیست و با واحد های صنفی متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

عسگری با اشاره به ثبات نسبی در بازار لبنیات و نان افزود: شرکت های تولیدی لبنیات نسبت به درج قیمت مصوب بر محصولات خود اقدام و دستگاههای نظارتی قیمت اقلام لبنی مندرج در کارخانه ها را چک و از هرگونه تخلف و گران‌فروشی جلوگیری بعمل آوردند و همچنین نانوایی های سطح استان نسبت به درج قیمت نان در انظار مصرف کنندگان اقدام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها