کد خبر: 640495
تاریخ انتشار :

افزایش درآمد پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری

عضو شورای‌ عالی سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که با تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب در شرف اجراست، نه تنها هویت بخش حرفه پرستاری است بلکه حقوق و درآمد پرستاران را نیز افزایش می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید رضا رمضانی  افزود: در دیداری که رهبر انقلاب با جامعه پرستاری داشتند، به ارزش های شغل پرستاری، امنیت شغلی آنان و مطالبات پرستاران تاکید شد، ایشان فرمودند پرستاران به گردن تمام مردم و مسئولان حق دارند و وظیفه همگان است که توجه ویژه به خدمات جامعه پرستاری داشته باشند. ‌

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: رهبر انقلاب از کمبود نیروی پرستاری آگاهی داشتند و در خصوص کمبودها گفتند؛ که این کمبودهای نیروی انسانی در پرستاری باید بررسی شده و سریعتر استانداردسازی شود.   

رمضانی گفت: با بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در روز پرستار مسئولان واکنش‌های مثبتی داشتند و همان طور که سازمان نظام پرستاری و شورای عالی این سازمان چندین سال است که پیگیر اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری پرستاری هستند، خوشبختانه با بیانات رهبری مورد توافق قرار گرفت و در آستانه اجرایی شدن است.  

وی در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیان کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هویت شغلی پرستاران را مشخص می کند، پرستاران خدماتی از جمله تزریقات، سرم تراپی و... را انجام می‌دادند، اما این خدمات به نام آنها ثبت نمی‌شد. ‌

رمضانی ادامه داد: در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، خدمات گروه پرستاری به صورت بسته‌هایی مشخص شده است و اجرای این قانون علاوه بر اینکه هویت بخش شغل و حرفه پرستاری است، درآمد پرستاران را نیز افزایش می دهد.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری گفت: شاید در اوایل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مشکلات جزئی در روند اجرا وجود داشته باشد و برخی از مسائل تعریف نشده باشد اما تمام این ایرادها به محض مشخص شدن رفع خواهد شد.  

وی اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری و اعضای شورای عالی این سازمان شبانه روز پیگیر مطالبات پرستاران هستند، همان طوری که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به مرحله اجرایی شدن رسید. در مورد فوق العاده خاص هم رئیس جمهوری در روز پرستار جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفراس داشتند اعلام کردند که فوق العاده خاص برای پرستاران باید اجرا شود و اگر بودجه کم است از طریق رئیس سازمان نظام پرستاری و معاون اول رئیس جمهوری اعلام شود تا بودجه اجرایی شدن فوق العاده خاص تامین شود.  

رمضانی ادامه داد: اجرای فوق العاده خاص از جمله خواسته های مهمی است که برای برخی از نهادها و گروه های درمانی در نظر گرفته شده؛ لذا انتظار می رود برای پرستاران هم در نظر گرفته شود.  

عضو شورای عالی نظام پرستاری افزود: هویت شغلی برخی از گروه‌های پرستاری که به صورت شرکتی، قراردادی و...مشغول فعالیت هستند، باید مشخص بشود و هرچه سریعتر تبدیل وضعیت آنان باید انجام شود، اما باید در نظر داشته باشیم تبدیل وضعیت، کمبود نیروی پرستاری را جبران نمی کند، بلکه امنیت شغلی آنان را افزایش می دهد پس نیاز است برای جبران کمبود نیرو، آزمون استخدامی و استخدام صورت بگیرد.  

رمضانی ادامه داد: در اوایل بحران کرونا به دلیل مشخص نبودن و نداشتن اطلاعات کافی از این بیماری و همچنین کمبود نیروی پرستاری برخی از بیمارستان‌ها در قالب قراردادهای  ۸۹ روزه شروع به جذب پرستار کردند و هنگام فروکش کردن اوج کرونا آنها را اخراج کردند.  

وی گفت: برخی دانشگاه های علوم پزشکی، به صورت واسطه‌ای و شرکتی نیرو جذب می کند، این نیروها علاوه بر نداشتن امنیت شغلی در پرداخت حقوق و... با پرستاران رسمی متفاوت هستند و این موضوع انگیزه را در گروه پرستاری از بین می‌برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها