کد خبر: 655688
تاریخ انتشار :

صادرات دستگاه جوجه کشی امریکایی + چلو گوشت با گوشت شترمرغ

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شترمرغ یک پرنده بدون پرواز است که پرنده ای بومی در آفریقا می باشد، شترمرغ بزرگترین پرنده زنده دنیا است که ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از پرندگان دیگر متمایز می کند آنها با گردن و میپاهای بلند خود قادرند با سرعت حدود 70 کیلومتر بر ساعت بدوند که بالاترین سرعت زمینی در میان پرندگان است.غذای اصلی شترمرغ گیاهان است اما از بی مهرگان هم تغذیه می کنند؛ آنها به صورت گروهی و در گروه های 5 تا 50 نفری گذران زندگی می کنند و در هنگام خطر یا برای پنهان شدن روی زمبن دراز می کشند یا فرار می کنند اما اگر در گوشه ای گیر افتاده و راه فراری نداشته باشند با پاهای قدرتمند خود به دشمن حمله می کنند.

01

نکته ای که باید در صادرات گوشت شترمرغ بدانید این است که شترمرغ ها اهلی هم شده اند و در برخی از مناطق دنیا پرورش داده می شوند، پرهای آنها کاربرد زینتی دارند و در پوشاک هم استفاده می شوند، پوست آنها برای تولید چرم استفاده شده و گوشتشان نیز در بازار عرضه می شود و همچنین از روغن آن جهت تسکین دردهای مفصلی و ماهیچه ای استفاده می شود.گوشتی که از این حیوان به دست می آید گوشتی قرمز و کم چرب و کم کلسترول و با طبیعتی گرم است و فایده زیادی دارد و در کشور ما ایران بسیار جا افتاده است و اغلب از این گوشت ها در ایران برای بیماران استفاده می شود چرا که ضرر کمتری دارد.چرم و پوست آن از قیمت بالایی برخوردار است و بسیاری از برندهای مختلف از پوست آن برای تولید کیف و کفش و لباس استفاده می کند و یک متر پوست فرآوری شده آن به قیمت 400 دلار به فروش می رسد.

همچنین جالب است بدانید که مغز این حیوان برای درمان بیماری هایی از جمله آلزایمر خوب است و حتی از قرنیه چشم این حیوان می توان برای پیوند زدن به چشم انسان استفاده کرد.

دستگاه جوجه کشی شترمرغ امریکایی

امروزه با استفاده از روش های نوین و ساخت و تولید دستگاه های پیشرفته و مدرن، کار جوجه کشی را گسترش داده و با تکیه بر دانش روز دنیا و تکیه بر سنسور و برخی قطعات و تجهیزات فنی با سرعت بسیار زیاد، میزان خطا و تلفات کمتر  و کیفیت بالا، روند جوجه کشی را انجام می دهند. دستگاه شتر مرغ امریکایی روند جوجه کشی را با تکیه بر روش های  اصولی پیشرفته و مدرن با راندمان بسیار بالایی انجام می دهد. برای جوجه کشی داخل دستگاه ها شرایطی لازم الاجراست که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. همان طور که گفته شد برای تبدیل تخم به جوجه در طبیعت پرنده مادر از گرمای بدن خود با خوابیدن روی تخم ها رطوبت و اکسیژن مورد نیاز را به جوجه ها می رساند.

02

در جوامع امروزی با ایجاد همان شرایط داخل محفظه های تعبیه شده، دما و رطوبت و تهویه مناسب را ایجاد کرده و با چرخاندن خودکار توسط دستگاه جوجه کشی شترمرغ امریکایی، تخم ها را تبدیل به جوجه می کنند. در این روش گرما را از طریق نصب لامپ و المنت در محفظه ایجاد نموده و با رطوبت رسانی یکنواخت و ایجاد تهویه مناسب آنها را با چرخاندن در دمای 35 ال 40 درجه سانتی گراد تبدیل به جوجه می کنند. البته استفاده از لامپ حبابی به خاطر خرابی بیشتر و طول عمر کمتر به دلیل قطع و وصل های مکرر دیگر کاربرد ندارد. امروزه المنت به دلیل طول عمر بیشتر و خرابی کمتر جایگزین لامپ حبابی شده است و استفاده از آن مقرون به صرفه تر است. در روند جوجه کشی دقت به دمای محیط و کنترل مکرر دما توسط ترموستات های تعبیه شده الزامی است. چرا که دمای کمتر باعث دیر جوجه شدن تخم ها و بر عکس دمای بیشتر باعث جوجه شدن زودتر از موعد تخم ها می شوند که در نهایت این امر نیز باعث از بین رفتن و تلف شدن جوجه ها خواهد شد.

 

 

غذا با گوشت شترمرغ

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید بدانید با استفاده از گوشت شترمرغ چه غذاهایی را می توان درست کرد تا پایان این مقاله با همراه باشید تا چند نوع از این غذا را به شما معرفی کنیم.

 

در این قسمت طرز تهیه یکی از این غذاها که چلو گوشت می باشد را بیان می کنیم:

 

پیاز ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم.

به گوشت مقداری زعفران می زنیم و همراه پیاز ها تفت می دهیم تا به صورت کامل سرخ شود.

سپس رب گوجه را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

روی گوشت به میزان کافی آب ریخته و چند عدد چوب دارچین را داخل قابلمه قرار می دهیم.

به مدت 3 تا 4 ساعت به مواد زمان می دهیم تا پخته شوند.

در اواسط پخت می توان مقداری نمک را به آب گوشت اضافه کرد.

در اواخر پخت نیز با اضافه کردن زعفران می توان عطر و طعم بهتری به غذا داد.

در نهایت هنگامی که یک پیمانه آب داخل قابلمه باقی مانده بود غذای ما آماده می باشد.

03

یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد بعد از چلو گوشت با گوشت شترمرغ ، خورشت قیمه می باشد که از گوشت شترمرغ برای تهیه آن نیز می توانید استفاده کنید.

 

نکاتی که برای پخت این غذا باید در نظر داشته باشید بر اساس زیر می باشد:

 

نمک و ادویه ها را در انتها اضافه کنید تا عطر آن ها در هنگام پخت از بین نرود.

دقت داشته باشید که لپه ها له نشوند.

زمانی که برای پخت این غذا لازم است حدود 2 ساعت می باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها