غافلگیری آخر هفته سهام عدالتی ها | واریز 8 میلیون به پرتفوی دارندگان سهام عدالت

کد خبر: 1188150

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 13 هزار و 326 تومان به 8 میلیون 678 هزار و109 تومان رسید.

غافلگیری آخر هفته سهام عدالتی ها | واریز 8 میلیون به پرتفوی دارندگان سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس و کمسیون اقتصادی به عنوان کمسیون تخصصی از بعد نظارتی با دعوت از مسئولان موضوع جاماندگان سهام عدالت را پیگیری می‌کند.

اصغر سلیمی عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جاماندگان سهام عدالت، اظهار کرد: بسیاری از هموطنان به نمایندگان مراجع و نسبت به عدم تعلق سهام عدالت به آنها گلایه‌مند بوده و خواستار دریافت سهام عدالت هستند.

وی با بیان اینکه طبق بودجه امسال باید جاماندگان تا پایان سال سهام عدالت دریافت کنند، گفت: حدود 3 ملیون نفر از جاماندگان از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین ایثارگران هستند که در اولویت قرار دارند و باید سهام عدالت به آنها تعلق گیرد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر اینکه سود سهام عدالت در 2 مرحله که بخشی از آن هم به زودی پرداخت خواهد شد، افزود: قرار بود که تا پایان سال وضعیت جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود و علی‌رغم اینکه قرار است بخش اول سو دارندگان سهام عدالت به زودی پرداخت شود اما هنوز وضعیت جاماندگان مشخص نیست.

سلیمی با بیان اینکه دولت باید تا پایان وضعیت جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کند، تصریح کرد: مجلس، بویژه کمیسیون اقتصادی از بعد نظارتی این موضوع را پیگیری و با دعوت از مسئولان مربوطه گزارشات لازم درباره عدم اجرای این ماده قانونی را اخذ و موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا همه جاماندگان، سهام عدالت دریافت کنند./تسنیم

واریز سود سهام عدالت 1 میلیون تومانی به این افراد

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت 1400 تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش این سهام توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه‌‌گذاری استانی اظهار کرد: در خردادماه شورای عالی‌بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای‌عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است. امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد. مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای‌عالی بورس بستگی دارد.

اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف سهام متوفیان صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

منبع: دنیای معدن

چه کسانی مشمول این سود سهام عدالت نمی شوند؟

قشمی مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات : دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده اند سود سهام دریافت نخواهند کرد.

گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی است که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب ها وجود ندارد.

سود 8 میلیون تومانی دارندگان سهام عدالت

دیروز چهارشنبه (2 آذر 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون30 هزار و200تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با2533 واحد افزایش در ارتفاع 1.410.188 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 407.302 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس3854 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم5218 هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار وبانک،وبملت،فولاد،حکشتی،وتجارت،خساپا،شبندر بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس غصینو،خدیزل،بمپنا،دی،هجرت و ددانا شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در دوم آذر1401

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (2 آذر 1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 8 میلیون و678 هزار و 109 تومان رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها