کد خبر: 670955
تاریخ انتشار :

در برنامه جام انقلاب بحث و بررسی شد؛

از بررسی وضعیت زلزله‌زدگان‌خوی تا واکنش به رفتار نامتعارف‌باکو

برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.

از بررسی وضعیت زلزله‌زدگان‌خوی تا واکنش به رفتار نامتعارف‌باکو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یازدهمین برنامه جام انقلاب امروز دهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد. از موضوعات برنامه بررسی وضعیت مردم زلزله زده خوی بود. حسن بیادی میهمان تلفنی برنامه ضمن نقد صحبت های مخبر معاون اول رئیس جمهور با دبیرکل هلال احمر گفت: با عتاب و خطاب مشکلی حل نمی شود. قضاوت زودهنگام نباید کرد،آقای مخبر بهتر است مدتی در خوی بماند و کار دستگاه‌ها را هماهنگ کند.

موضوع دیگری که دبیرکل جمعیت آبادگران جوان درباره آن صحبت کرد پاسخ به شبهه افکنی بود که این روزها جریان معاند و وابسته به خارج سعی می کند در اذهان عمومی نهادینه کند. او با اشاره به گزارش های قبل انقلاب رسانه های خارجی درباره میزان فساد رژیم پهلوی، اوضاع اقتصادی مردم و مدیریت نامناسب کشور، به چرایی پیروزی انقلاب مردم ایران در سال 1357 پرداخت و بیداری و مطالبه گری امروز مردم سایر کشورها مقابل نظام سلطه را الگوگرفته از انقلاب اسلامی ایران خواند.

بخش بعدی برنامه بررسی رفتار و مواضع نامتعارف باکو بعد از حمله یک فرد به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بود. در همین رابطه حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر میهمان برنامه جام انقلاب بود و در واکنش به رفتار این روزهای دولت باکو گفت: مقامات باکو باید سرعقل بیایند و بدانند اگر تحت تأثیر صهیونیست ها رابطه شان با ایران را خراب کنند این به ضرر خودشان تمام می شود.

در بخش پایانی برنامه نیز جبار کوچکی نژاد به تحریفات و شبهات مربوط به زمان پهلوی پاسخ داد. او گفت: قبل انقلاب روستاها برق نداشتند اما امروز در سراسر کشور روستاهای بالای 20 خانوار همه از نعمت برق برخوردارند یا تقریبا به اکثر قریب به اتفاق روستاها گازرسانی شده است. قبل از انقلاب فقط یک آزادراه داشتیم اما امروز به هر جای کشور می خواهیم سفر کنیم راه آزادراهی و بزرگراهی داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: طی چهل و چهار سال گذشته با وجود جنگ تحمیلی، تحریم، آشوب و فتنه ها خدمات رسانی به مردم اصلا قابل مقایسه با زمان قبل انقلاب نیست. معتقدم نظام توان و قدرت حل مشکلات مردم را دارد و اثر تحریم ها آنچنان نیست که مردم نگران آن باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها