کد خبر: 671188
تاریخ انتشار :

شرط عجیب یک خودروساز برای ثبت‌نام

برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت.

شرط عجیب یک خودروساز برای ثبت‌نام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از موضوعاتی که امروز در برنامه رادیویی جام انقلاب مورد بررسی قرار گرفت، موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح بود.

براساس این گزارش، رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند «ما با بچه های خود بحثی نداریم» و روز گذشته وعده صادق رهبر معظم له تجلی یافت و بسیاری از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در کشور مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شدند. در جریان ناآرامی ها ضد انقلاب خیلی تلاش کرد که بازداشت اغتشاشگران را مورد هجمه قرار دهد اما در آن زمان نظام نشان داد با اقتدار با برهم زنندگان امنیت جامعه برخورد می کند و حالا نیز در زمان آرامش نشان داد که می تواند ضمن حفظ اقتدار، از جوانانی که در جریان آشوب ها حتی مرتکب نقض قانون و جرائم شده بودند، بگذرد.

بعد از اعلام عفو گسترده محکومان قضایی، جماعت ضدانقلاب شروع به تخریب کردند که این موضوع نشان از عصبانیت و ناراحتی آنها داشت. کاربرانی در فضای مجازی به این ناراحتی ضدانقلاب واکنش نشان دادند و نوشتند «آنها که نان شان در بازداشت و اعدام بود امروز عزا گرفتند».

آن تخریبی را که جریان معاند تلاش کرد در ساعات گذشته برجسته کند، موضوع در بازداشت ماندن برخی افراد بود که جرم شان مشمول عفو نشد. جرائمی اعم از جاسوسی، فساد فی الارض، اقدام مسلحانه، قتل و جرح، عضویت در گروه های تروریستی، ارتباط با سرویس های بیگانه، تخریب اموال عمومی و داشتن شکایت عمومی و 2 سابقه کیفری 10 عنوان بودند که اگر جرم فردی درباره این موضوعات بود، این عفو شامل او نمی شد. قطعا وجدان عمومی نیز چنین نگاه و انتظاری از مسئولان دارد.

نکته دیگری که در برنامه جام انقلاب مورد بررسی قرار گرفت، الگوگیری دستگاه های مختلف دولتی از رهبر معظم انقلاب در نحوه بازگرداندن آرامش به فضای جامعه است. کاهش پهنای باند، قطعی یا کاهش محسوس سرعت اینترنت چالش هایی را برای زندگی و کسب و کار مردم به وجود آورده است که انتظار می رود وزارت ارتباطات براساس مسئولیتش رفع این مشکل را پیگیری کند و وضع اینترنت را به حالت عادی برگرداند.

 

امیدواریم مشمولان عفو رهبری غفلت‌های‌شان را جبران کنند

حسین انواری میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: جشن فجر امسال مثل سال های گذشته در جریان است. اتفاقاتی در طول 44 سال خیر برای کشور افتاد که نشان می دهد نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران در عین داشتن اقتدار در صحنه بین الملل و داخلی، برای بسیاری موضوعات رفعت اسلامی نشان می دهد.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر افزود: یکسری از جوانان داخل کشور سخن و مطالبات حقی دارند اما عناصر مزدور، خودفروخته و کم عقل بر این مطالبات به حق سوار شدند و دست به آشوب زدند. نظام خیلی مدبرانه با این مسئله برخورد کرد و رویکرد ارشادی پیش گرفت اما برخی افراد را هم دستگیر کرد که در جمع آنها هم اغتشاشگر بود و هم فریب خورده.

این فعال سیاسی اظهار کرد: به جز افرادی که جرائم 10 گانه داشتند مثلا دست به چپاول اموال مردم زدند یا قتل و جرح انجام دادند، بقیه با وجودی که حکم قضایی داشتند یا پرونده شان در دست بررسی قضایی بود، براساس مردمسالاری دینی در سالروز مقدس پیروزی انقلاب اسلامی شامل عفو رهبر معظم انقلاب شدند تا بتوانند به جمع خانواده های شان برگردند. امیدواریم این افراد با آغازی جدید در مسیر زندگی بتوانند غفلت هایشان را جبران کنند.

وی درباره میزان تحقق اهداف اولیه انقلاب اسلامی افزود: واضح است که کشور در زمان شاه چه وضعیتی داشت و الان به کجا رسیده است. حرکت امام (ره) مردم ایران و اقصی نقاط جهان را بیدار کرد و شکل جدیدی از حکمرانی براساس مبانی دینی را تبیین و عملیاتی کرد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه توضیح داد: با وجود جنگ تحمیلی، تحریم و فضاسازی های رسانه ای دشمن، همدلی و همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش یافت، ضمن آنکه در حوزه برخورداری عمومی از امکانات برق، آب و گاز وقتی بررسی انجام دهیم متوجه می شویم اقصی نقاط کشور به برکت انقلاب از این خدمات و امکانات بهرمند شدند.

انواری با اشاره به توسعه نظام آموزشی، بهداشت و درمان کشور ادامه داد: بعد از انقلاب از صفر برای ساخت کشور شروع کردیم، حتی الگو هم نداشتیم اما امروز به سطحی از پیشرفت رسیدیم که اصلا قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست. البته ما به دنبال ایجاد تمدن بزرگ هستیم بنابراین به انتهای راه نرسیدیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

 

وزیر ارتباطات خیلی جدی عادی‌شدن وضعیت اینترنت را پیگیری کند

از موضوعات مورد بحث در برنامه امروز جام انقلاب پاسخگویی به شبهات و تخریب هایی بود که ضدانقلاب تلاش می کند در ذهن جامعه بپروراند. سیداحسان قاضی زاده هاشمی میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: کشور در ماه های گذشته درگیر حوادثی بود. متأسفانه فضاسازی های دشمن برخی جوانان را تحت تأثیر قرار داد اما نظام این رویکرد را ندارد که بخواهد به جمع مجرمان و زندانیان بیفزاید بنابراین با عفو عمومی شرایطی را فراهم آورد تا آینده این گروه از جوانان به ویژه در حوزه شغلی و حرفه ای به واسطه داشتن سوءسابقه آسیب نبیند.

وی جوانان را آینده سازان این کشور خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب با صدور فرمان عفو نشان دادند، جوانان حتی اگر اشتباه هم بکنند، فرزندان خودمان هستند و به آنها اعتماد داریم بنابراین به آنها فرصت بازگشت و خدمت به کشور می دهیم. رهبر معظم انقلاب با درایت و جامع نگری نشان دادند که پدری برای جامعه بزرگ ایران هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سوءاستفاده دشمن از اظهارات حاشیه آفرین برخی مسئولان و نمایندگان مجلس یادآور شد: نماینده یا جمعی از نمایندگان شاید دیدگاه یا نظری داشته باشند اما این دیدگاه را نمی توان به تمام مجلس تعمیم داد. زمانی که موضوعی نصف به علاوه یک آرا را در مجلس به دست آورد، در قالب مصوبه به شورای نگهبان برای طی کردن سایر مراحل قانونی ارجاع می شود.

وی درباره احتمال اعمال محدودیت سازی های جدید در جامعه بیان کرد: چنین محدودیت هایی وجود ندارند، افراد می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی فعالانه حضور پیدا کنند. البته در فضای مجازی درباره اعمال برخی محدودیت های جدید می شنویم که واقعیت ندارند بلکه جریان ضدانقلاب می خواهد چنین ذهنیتی را به جامعه القا کند.

احسان قاضی زاده هاشمی درباره عادی سازی وضعیت اینترنت اظهار کرد: در موضوع اینترنت هیچ بحثی در مجلس نداشتیم و مراجع دیگری برای محدودسازی اینترنت تصمیم گرفتند. وزیر ارتباطات به عنوان مسئول باید اقدامات جدی برای دفاع از حقوق مردم انجام دهد و محدودیت اینترنت به حداقل برسد تا کسب و کارهای اینترنتی بتوانند به روال قبل برگردند.

وی ادامه داد: امیدواریم تماشاگران مسابقات ورزشی بتوانند دوباره در ورزشگاه ها حاضر شوند و به طرفداری از تیم های محبوب شان بپردازند. وقتی رهبر معظم انقلاب با عفو گسترده محکومان قضایی موافقت کردند این رویکرد باید در سایر دستگاه ها و حوزه ها نیز جاری و ساری شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی درباره استفاده نمایندگان از اینترنت بدون فیلتر یادآور شد: نمایندگان نیز با همان شرایطی که برای جامعه وجود دارد از اینترنت استفاده می کنند، تصاویرش هم در رسانه ها منتشر شده است.

 

حرف برخی خودی‌ها بستر تبلیغات تخریبی دشمن می‌شود

از موضوعات مورد بحث در برنامه امروز جام انقلاب پاسخگویی به شبهات و تخریب هایی بود که ضدانقلاب تلاش می کند در ذهن جامعه بپروراند. احد آزادی‌خواه میهمان تلفنی برنامه در همین رابطه گفت: بعد از ناآرامی های اخیر رسانه های معاند فعال شدند و تلاش کردند با هشتک سازی جنگ روانی علیه ملت ایران راه بیندازند و ذهن مردم را آشفته سازند.

وی تلاش های دشمن برای ایجاد بدبینی مردم به نظام را شکست خورده خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب با عفو گسترده محکومان قضایی نشان دادند که نظام حکمرانی ما به دنبال حل مشکلات از طریق ترویج مجازات قضایی، زندان یا اعدام نیست بلکه نگاه ارشادی به مسائل دارد. جوانان ما تحت تأثیر القائات دشمن اشتباه کردند اما فرزندان ما هستند و حالا می توانند به آغوش خانواده های خود برگردند.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس درباره اظهارات حاشیه ساز برخی مسئولان و نمایندگان مجلس یادآور شد: افرادی که تریبون در اختیار دارند باید متوجه باشند که این تریبون متعلق به 85 میلیون ایرانی است بنابراین باید در اظهارات و صحبت های شان بسیار دقت کنند تا مبادا حرفی بزنند که مایه سوءاستفاده دشمن شود.

وی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه را خیانت به کشور و نظام خواند و ادامه داد: از نمایندگان مجلس، امام جمعه و حتی رسانه ها در جهت افزایش امید جامعه به آینده تلاش کنند. متأسفانه برخی خودی ها سخنان انتقادی را مطرح می کنند که همین مسئله بستر را برای تبلیغات تخریبی دشمن فراهم می سازد.

آزادی خواه با بیان اینکه نباید حرفی بزنیم که هنوز اثبات نشده، تأکید کرد: چندی پیش اعلام شد 92 هزار میلیارد تومان در صنعت فولاد کشور اختلاس شده است، حال آنکه این یک ادعا بود که مجلس می خواست طی یکسال آن موضوع را در قالب تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار دهد یا یکی از ائمه جمعه نمایندگان را رشوه خوار ایران خودرو نامید.

وی افزود: وقتی از تریبون های خودی این طور به جامعه القا می شود که همه خوردند و بردند، طبیعی است که نگاه مردم به ویژه نسل جوان به مسئولان کشور تغییر می کند. متأسفانه برخی به اسم انقلابی گری اقدام به تخریب، تهمت زنی و طرح حرف های بی مبنا می کنند که همه اینها ضد آیات قرآن و آموزه های اسلام است.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس درباره نوع اینترنت نمایندگان گفت: برخی نمایندگان هنوز اینترنت دارند اما به شخصه برای دسترسی به اینترنت از فیلترشکن استفاده می کنم.

 

شرط عجیب یک خودروساز برای ثبت‌نام

در بخش پایانی برنامه رفتار خودروسازان با مشتریان مورد نقد و بررسی قرار گرفت. یکی از خودروسازان شرایط ثبت خرید خودرو را پرداخت 90 میلیون تومان پول به عنوان ودیعه قرار داده است که این پول 10 روز نزد شرکت خودروساز می ماند تا نتیجه اعلام شود.

نکته جالب این بند از شرایط است که در ازای 10 روز ماندن آن پول در حساب خودروساز، قرار نیست رقمی از قیمت خودرو کم شود. با توجه به آنکه پیش بینی می شود 6 میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت نام کنند رقم سود پولی -که از محل دریافت این پیش پرداخت ها نصیب خودروساز می شود- حدود 3 هزار میلیارد تومان برآورد می شود بنابراین جا دارد سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کند.

البته با ورود سازمان بازرسی قرار است به زودی مدیرعامل یک شرکت خودروساز تغییر کند. نکته دیگر مخالفت شورای رقابت برای عرضه خودرو در بورس است که جای تأمل دارد زیرا این مسئله جلوی بسیاری از دلال بازی ها را می گیرد.

برنامه جام انقلاب امروز هفدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها