پایگاه خبری خانه فوتبال:

اگر سری به دفتر ازدواج و طلاق بزنید آمار عجیبی می بینید.طلاق‌ گاهی نا خواسته اما از روی ناچاری است.برخی طلاق ها هم این روزها صوری.است.طلاق تصمیمی سخت و با تبعات زیاد است.طلاق اگر هم رسمی نشود ولی خیلی از زوجین درگیر طلاق عاطفی هستند.

آمار عجیب طلاق در ایران

طلاق

آخرین خبر|داده های موجود در سایت سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد نسبت طلاق به ازدواج در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری به شدت افزایش یافته است.
از ابتدای سال تاکنون 79260 ازدواج و 37701 طلاق ثبت شده که نسبت طلاق به ازدواج را به عدد 47.5 درصد رسانده است.یعنی حدود از هر دو ازدواج یک طلاق.
نسبت طلاق به ازدواج در استان‌هایی چون البرز، مازندران، سمنان، تهران و مرکزی بحرانی‌تر از سایر نقاط کشور است.
در 12 استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شد.


طلاقجزئیات جدید قوانین طلاق زوجین

هیچ آمار دقیق از میزان وجود طلاق عاطفی در دست نیست ولی می توان به جردر پی بروز اختلافات که زوجین در طول زندگی مشترک با آن مواجه می‌شوند، گاهی تصمیم بر طلاق و جدایی گرفته می‌شود و بسته به مورد، ممکن است درخواست طلاق از طرف زن، از طرف مرد و یا به‌صورت توافقی، به دادگاه ارائه شود. ات گفت آمار طلاق عاطفی در کشور ما از طلاق قانونی بیشتر است.

مدارک مورد نیاز برای طلاق

مدارک مورد نیاز برای طلاق را باید همه افراد بشناسند تا هنگام طلاق دچار مشکل نشوند. گاهی به دلیل عدم ارائه مدارک لازم برای درخواست طلاق، ممکن است دادگاه، دادخواست طلاق را رد کرده یا اینکه نیاز به اصلاح آن باشد که در این صورت، طرفین درگیر اطاله دادرسی می‌شوند. (زمانی که دادرسی و رسیدگی به یک پرونده بنا به دلایلی به شکل غیرمعمولی طولانی می‌شود، در حقیقت اطاله دادرسی رخ داده است.)

مدارک مورد نیاز برا 

مدارک مورد نیاز برای انواع طلاق‌ها متفاوت خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای طلاق از طرف زن

شناسنامه و کارت ملی زوجه

عقدنامه یا سند ازدواج؛ البته درصورتی‌که سند ازدواج گم شده یا در دسترس نباشد، می‌توان با گرفتن رونوشت سند ازدواج برای طلاق، اقدام نمود.

درصورتی‌که درخواست طلاق از طرف زن، با مشارکت وکیل دادگستری انجام شود، وکالت‌نامه وکیل، باید ضمیمه دادخواست شود تا دادگاه، به دادخواست رسیدگی کند.

ارائه نتایج مشاوره‌های قبل از طلاق از دیگر اسناد و اطلاعات موردنیاز برای درخواست طلاق نتایج مشاوره است و آن جزو اسناد و منضمات دادخواست طلاق محسوب می‌شود. در حال حاضر، انجام مشاوره‌های قبل از طلاق، الزامی و اجباری است.

درصورتی‌که حکم طلاق، توسط دادگاه صادر شود، گواهی عدم بارداری زوجه نیز درخواست می‌شود که البته، ارائه گواهی عدم بارداری، جزو مدارک لازم برای دادخواست طلاق توسط زن نیست و لزومی به ارائه آن در اسناد و منضمات درخواست طلاق از طرف زن نیست؛ اما برای ثبت طلاق در محضر لازم است. درهرحال، باردار بودن زن، مانع طلاق از طرف زن محسوب نمی‌شود.

گاهی زن و شوهر به خاطر هر مسئله کوچکی با هم جر و بحث می‌کنند و گاهی هم روزها و حتی ماه‌ها با یکدیگر حرف نمی‌زنند؛ این زن و شوهر اختلافاتشان به جایی می‌رسد که دیگر هیچ توجهی به هم ندارند و اصلاً بود و نبود همسرشان برای آنها فرقی ندارد؛ در اینجا طلاق شکل گرفته است.

طلاق عاطفی یا همان طلاق خاموش نوعی از جدایی است که در آن زن و شوهر اگر چه با هم در زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما هیچ مهر و محبت و عاطفه‌ای بین آن‌ها حاکم نیست، در این نوع زندگی تنها چیزی که زوجین را به هم متصل می‌کند، عمدتاً همان قراردادی است که در ابتدای زندگی آن را پذیرفته‌اند؛ قراردادی که معمولاً هر دو طرف در زمان امضای بند بند موارد آن، مهر و محبتی را در دل احساس کرده‌اند، اما پس از گذشت سال‌ها، اکنون این رابطه شیرین و گرم به سردی و خاموشی گراییده است، مانند رابطه روحی، جسمی، عاطفی و حتی گفتاری.

وجود این مشکل در یک رابطه باعث بی‌مهری و کم شدن انرژی مثبت در خانواده می‌شود، زوج‌ها در بیگانگی دنیای یکدیگر گم شده‌اند و فقط برای هم حکم یک هم‌خانه یا یک مصاحب که به او عادت کرده‌اند را دارند؛ این افراد با فاصله‌ای که از لحاظ روحی و جسمی با یکدیگر دارند خط قرمزهایی را برای همدیگر مشخص کرده‌اند و هرکدام در خلوت خود دیگری را متهم می‌کند.

درک نکردن صحیح از رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی‌علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی خود همه و همه ‌دست به دست هم می‌دهد تا یک طلاق عاطفی را در زندگی زوج‌ها به‌وجود بیاورد.

اولین عامل اختلافات منجر به طلاق عاطفی، آمادگی نداشتن برای ازدواج است، چرا که هنوز مهارت لازم برای ازدواج و زندگی مشترک را نیاموخته‌اند، به همین دلیل تأکید فراوان شده که قبل از ازدواج برای جوانان جلساتی برای آموزش مهارت ازدواج گذاشته شود.

دومین عامل، ازدواج اجباری است؛ در گذشته ازدواج اجباری از سوی خانواده‌ها به فرزندان تحمیل می‌شد، اما امروز، بعضاً خود افراد به خودشان یک ازدواج را تحمیل می‌کنند. مثلاً به خود فرد علاقه‌ای ندارند، اما به ثروت و یا موقعیت اجتماعی طرف مقابل علاقه‌مند هستند و این نوع ازدواج نیز می‌تواند نوعی ازدواج تلقی شود که خود فرد برای خویش رقم می‌زند.

سومین عامل، اعتیاد به سیگار و سایر موادمخدر و عادات ناپسند است؛ یکی دیگر از دلایل طلاق‌ها که پیش لرزه‌اش طلاق عاطفی است، اعتیاد است؛ اما اعتیاد تنها گرایش به موادمخدر نیست، اعتیاد به اینترنت نیز می‌تواند موجب پیدایش بیوه اینترنت بشود؛ یعنی فرد با اینکه همسر دارد، اما همسر او به قدری مشغول به اینترنت می‌باشد و آنقدر به همسر خود بی‌توجه است که گویی همسر وی دچار بیوه‌گی شده است.

چهارمین عامل، ازدواج مصلحتی است؛ جوانانی هستند که با قصد حل مشکلات بین دو خانواده و فامیل با طرف مقابل زندگی می‌کنند و این نوعی ازدواج مصلحتی است.

پنجمین عامل، شاید بچه‌دار نشدن زوجین باشد؛ زوجینی که تا چندین سال پس از ازدواج صاحب فرزند نمی‌شوند، به مرور روابط آن‌ها به سردی می‌گراید.

روش‌هایی برای جلوگیری از بروز طلاق عاطفی

۱- سعی کنید بیشتر از آن‌که در انتظار دریافت چیزی از همسرتان باشید، چیزی به او ببخشید؛ اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی همسرتان باشد، مطمئن باشید فرصت‌های بی‌شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد.

۲- وقتی همسرتان به شما توهین می‌کند، سکوت کنید و با او مقابله به مثل نکنید؛ زیرا با این کار از بروز بسیاری از بحث‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می‌توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنید.

۳- از همسرتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید؛ اجتناب از انتظارات غیرواقعی می‌تواند از بروز بسیاری درگیری‌ها، عصبانیت‌ها و سرخوردگی‌ها جلوگیری کند. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بی‌نقص باشد. در ضمن هیچگاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

۴- سعی کنید نسبت به همه چیز دید مثبتی داشته باشید.

۵- به راه‌هایی فکر کنید که می‌تواند همسرتان را نسبت به انجام کارهایی که دوست دارید ترغیب کند. اگر این روش مؤثر نبود، روش‌های دیگری را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تحسین و تعریف به موقع می‌تواند یک انگیزه قوی باشد.

۶- اهداف خود را طبقه‌بندی کنید و افکار خود را بر مهم‌ترین هدفتان یعنی داشتن یک محیط خانوادگی آرام و شاد، متمرکز کنید.

۷- هیچگاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید و به جای این کار با او به توافق برسید.

۸- همسرتان را به خاطر اشتباهش سرزنش نکنید. در عوض سعی کنید روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباهات جلوگیری می‌کند.

۹- در زمان حال زندگی کنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش کنید و سعی کنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

۱۰- همواره از همسرتان بپرسید: برای اینکه زندگی ما شاد و دلپذیر باشد، من چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟

به گزارش خبرگزاری موج هیچ آمار دقیق از میزان وجود طلاق عاطفی در دست نیست ولی می توان به جرات گفت آمار طلاق عاطفی در کشور ما از طلاق قانونی بیشتر است.

خانواده همچون یک ساختمان به حساب می آید که ستون های اصلی آن را زن و شوهر تشکیل می دهند و طلاق باعث از بین رفتن و نابودی کانون گرم و آرام بخش زندگی می شود که اثرات جبران ناپذیری را بر روی اعضاء خانواده می گذارد.

نخستین دلیل اصلی طلاق در کشور ایران، عدم شناخت کافی مرد و زن نسبت به هم قبل از ازدواج می باشد. به عبارتی دیگر خانواده و خود شخص در قبال خصوصیات و ویژگی ‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی ‌اش اطلاعی ندارد.

علت دیگر طلاق در کشور ما عدم تفاهم و نداشتن توانایی زن و شوهر در گفت و گو کردن می باشد. متاسفانه از هر ده زوج، کمتر از 3 زوج قدرت گفت‌ وگو کردن به روش مناسب را دارند. می بایست به این موضوع توجه کرد زمانی که نتوان با گفت‌ وگو مسئله‌ ای را حل کرد، مشکلات بیشتری به وجود می آید.

سومین دلیل طلاق دخالت هایی است که اغلب از سوی خانواده ها ایجاد می شود. متاسفانه اکثر زن و شوهرها این اجازه را به خانواده ‌های خود می‌ دهند که از همان روز های اول ازدواج در زندگی ‌شان دخالت نمایند. دلیل این دخالت مربوط به وابستگی شخص به خانواده اش می شود.

طلاق دارای دو نوع رجعی و بائن می باشد و طلاق بائن هم به طلاق خلع و مبارات تقسیم می گردد.

مراحل و شرایط طلاق توافقی

طلاق توافقی چیست و آیا قرار است تبدیل به راهی برای به اتمام رساندن تمام دردسرهای طلاق شود یا خیر؟ وقتی صحبت از طلاق توافقی می‌کنیم خیلی‌ها بر این باور هستند که قرار است در یک محیط کاملاً دوستانه و صمیمانه، زوجین در کنار یکدیگر نشسته و برای توافق کردن بر روی مسائل مختلف با آنها صحبت شود، اما خود این زوجین هستند که در رأس این نوع طلاق قرار گرفته و باید قبل از هر اقدامی درباره تمام مسائل و چالش‌های پیش روی خود به توافق برسند و همین توافق بین زوجین است که باعث شده تا از اصطلاح طلاق توافقی استفاده شود.

همه ما می‌دانیم که طلاق اتفاق خوشایندی در زندگی هیچ زوجی نیست و برای هیچ کسی هم آرزوی رسیدن به چنین شرایطی نداریم، اما گاهی اوقات تنها راه پیش رو برای اتمام یک تلخی بی‌پایان طلاق است و تنها راه صلح‌آمیز این جدایی طلاق توافقی. روش‌های مختلفی در قانون برای طلاق در نظر گرفته شده که هر کس بنا به شرایطی که دارد می‌تواند از این روش‌ها استفاده کند؛ اما با توجه به اینکه صلح‌آمیزترین و سریع‌ترین راه جدایی طلاق توافقی است خیلی‌ها به دنبال بررسی شرایط آن هستند و بر آن شدیم تا در این مطلب به صورت کامل به این مقوله بپردازیم.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست و چرا از اصطلاح توافقی برای این نوع طلاق استفاده شده است؟ طلاق توافقی نوعی روش جدایی میان زوجین است که در آن هر دو طرف بر روی تمام مسائل و چالش‌های مربوط به طلاق از جمله مهریه، نفقه، نفقه فرزندان، حضانت فرزندان، تقسیم اموال، اجرت‌المثل و مواردی از این دست به توافق کامل رسیده و سپس با طی کردن مراحل در نظر گرفته شده برای طلاق توافقی از هم جدا می‌شوند. البته زوجین، هم می‌توانند به صورت شخصی و هم با استفاده از خدمات وکیل طلاق در مؤسسات حقوقی مانند هوداد برای این منظور اقدام کرده و در نهایت به خواسته‌های خود برسند.

دقت داشته باشید که اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین نکته مربوط به این نوع طلاق همان توافقی بودن آن است و دو طرف باید بر سر تمام جزئیات و مسائل به توافق کامل برسند تا بتوانند بقیه مراحل را نیز در جلسات مشاوره و دادگاه ادامه دهند. در صورتی که حتی بر روی یک مسئله بسیار جزئی هم توافقی میان طرفین وجود نداشته باشد، دادگاه از اعلام رأی امتناع خواهد کرد و عملاً نتیجه‌ای از فرایند طلاق توافقی برای زوجین به دست نخواهد آمد.

برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟

خوب حالا با فرض اینکه زوجین به توافق‌ کامل برای طلاق دست یافته‌اند، سؤال بعدی اینجاست که برای طلاق توافقی کجا باید رفت؟ این سؤال دو پاسخ مختلف دارد. پاسخ اول به مواقعی مربوط می‌شود که زوجین از خدمات وکیل طلاق توافقی استفاده نمی‌کنند و پاسخ دوم هم مربوط به مواقعی می‌شود که زوجین تصمیم دارند برای این منظور از خدمات وکیل استفاده کنند. مسلماً وقتی قرار بر استفاده از خدمات وکیل برای طی کردن مراحل طلاق توافقی باشد، زوجین با اعلام وکالت به وکلای دادگستری می‌توانند تمام مراحل را با آنها سپرده و دیگر نیازی به انجام هیچ کاری نداشته باشند. 

 اما اگر به دنبال طلاق توافقی هستید و از خدمات وکیل هم استفاده نمی‌کنید، بایستی در قدم اول وارد سامانه ثبت طلاق توافقی شده و مشخصات خود را در آن ثبت کرده و برای شرکت در جلسات مشاوره در مراکز مختلف نوبت بگیرید. با این حساب اولین قدم برای این روش طلاق باید ثبت نام اینترنتی باشد و شما می‌توانید در منزل برای آن اقدام کنید.

مراحل طلاق توافقی چیست؟

مراحل و شرایط طلاق توافقی را نیز باید بدانید و قدم به قدم مراحل در نظر گرفته شده توسط قانون را برای رسیدن به نتیجه نهایی طی کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم اولین مرحله برای طلاق توافقی ثبت نام اینترنتی و نوبت گرفتن برای جلسات مشاوره است. در سطح شهرهای مختلف مراکزی برای این منظور توسط قوه قضاییه در نظر گرفته شده و شما باید در زمان‌های مشخص شده در این مراکز حاضر شوید و جلسات مشاوره خود را به پایان برسانید.

بسته به شرایط زوجین تعداد جلسات مشاوره برای طلاق توافقی متفاوت خواهد بود. به صورت متوسط برای زوجین ۳ تا ۵ جلسه برای دریافت مشاوره لازم قبل از طلاق توافقی در نظر گرفته می‌شود که اگر چالش‌های پیش روی آنها بیشتر شود امکان افزایش تعداد جلسات نیز وجود خواهد داشت.

بعد از پایان جلسات مشاوره و در صورتی که همچنان طرفین تمایل به جدا شدن داشتند، نوبت به حضور در جلسه دادگاه می‌شود و در پایان دادگاه حکم عدم سازش را برای زوجین صادر کرده و آنها بعد از اعلام رأی دادگاه سه ماه فرصت دارند تا در دفترخانه‌های رسمی حاضر شده و مرحله پایانی طلاق توافقی یعنی ثبت را نیز انجام دهند.

چرا باید از وکیل طلاق توافقی استفاده کنیم؟

وکیل طلاق توافقی با داشتن تجربه بسیار بالا در پرونده‌های حقوقی متعدد به تخصص بالایی در این زمینه رسیده و این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن مراحل طلاق توافقی را سپری کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید. وقتی صحبت از خدمات وکیل توافقی می‌شود عملاً دیگر شما نیازی به شرکت در جلسات مختلف نداشته و وکلا از طرف شما در این جلسات حاضر خواهند شد.

با توجه به اینکه وکیل دادگستری از تمام شرایط و نکات قانونی مربوط به طلاق و حضور در دادگاه و جلسات مشاوره اطلاع کامل دارد، از این رو همه چیز در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید و شما می‌توانید نتیجه نهایی را به دست آورید. استفاده از خدمات وکیل طلاق توافقی حتی می‌تواند باعث کاهش دو ماهه مدت زمان رسیدن به نتیجه نهایی نیز برای شما شود.

طلاق از طرف مرد چگونه است؟

علل طلاق از طرف مرد می‌تواند مسائلی هم‌چون مشکلات مالی، عدم تطابق در ارزش‌ها و باورها، مشکلات خانوادگی و ... باشد. تأثیرات طلاق از طرف مرد بر زندگی زوجین و فرزندانشان نیز قابل توجه است، چرا که این موضوع می‌تواند سبب تحمل فشارهای عاطفی و مالی بیشتری شده و همچنین باعث ایجاد تغییراتی در زندگی فرزندان شود. 

در عین حال طلاق از طرف مرد می‌تواند زوجین را با مسائل مالی هم‌چون هزینه‌های وکالت، پرداخت نفقه و تقسیم دارایی‌های مشترک مواجه کند که در نهایت سبب ایجاد نارضایتی و استرس برای آن‌ها خواهد شد.

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت کنید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

در ادامه مطالبی را در خصوص طلاق از طرف مرد، شرایط و مراحل آن برای شما بیان کنیم.

طلاق از طرف مرد

طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی همواره حق طلاق به مرد داده شده است و با تغییراتی که در قوانین به وجود آمده، مرد نیز باید تحت شرایطی و با گذراندن مراحلی برای جدایی از همسرش اقدام کند.

مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد

برای این‌که مرد بتواند برای طلاق همسرش اقدام کند باید مدارکی را در اختیار داشته باشد. از این رو در ادامه به مدارک لازم برای درخواست طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

شناسنامه زن و مرد

کارت ملی زن و مرد

سند ازدواج

مدارک مربوط به فرزندان (در صورت وجود فرزند باید شناسنامه و گواهی تولد وی ارائه شود)

اگر به هر دلیلی نسخه اصلی شناسنامه یا کارت ملی در دسترس نباشد، باید حتما نسخه المثنی آن‌را تهیه و به دادگاه ارائه کنید. در مورد سند ازدواج نیز همین موضوع صدق می‌کند و باید در صورت مفقودی یا در دسترس نبودن، رونوشتی از آن را برای ارائه به دادگاه در اختیار داشته باشید.

طلاق از طرف مرد چقدر طول می‌کشد؟

در پاسخ به این سوال که طلاق از طرف مرد چقدر طول می‌کشد باید بگوییم که درخواست طلاق از طرف مرد معمولا با توجه به شرایط و مواردی که در آن دخیل هستند، ممکن است مدت زمان زیادی را بخواهد. به طور معمول با توجه به پیچیدگی مراحل قانونی و قضایی، فرایند طلاق از طرف مرد بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد. اما مدت زمان دقیق آن بستگی به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی موضوع، تعداد و شدت اختلافات بین زوجین، اعتراض شخصی یا قانونی به حکم و ... دارد. در این حالت توصیه می‌شود که از یک وکیل طلاق در این مسیر کمک بگیرید تا بتواند پروسه جدایی شما از همسرتان را در اسرع وقت و بدون نیاز به حضور شما در مراجع قضایی و جلسات مشاوره و دادگاه پیش ببرد.

شرایط طلاق از طرف مرد

برای این‌که مرد بتواند از همسرش جدا شود باید تحت شرایطی این‌کار را انجام دهد. از این رو در ادامه به برخی از مهم‌ترین شرایط طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

در ابتدا باید مرد دلایل موجهی هم‌چون خیانت همسر، ایجاد ضررهای مادی و معنوی به زندگی توسط زوجه و ... را برای ارائه درخواست طلاق داشته باشد.

در صورتی که مرد دلایلی را که به دادگاه جهت طلاق دادن همسرش ارائه کرد باید بتواند آن‌ها را با شواهدی ثابت کند.

از جمله دیگر شرایطی که مرد می‌تواند با توجه به آن از همسرش جدا شود، این است که توانایی اصلاح رابطه وجود نداشته باشد.

شرایطی دیگری که باید هنگام طلاق از طرف مرد به آن توجه کنید، این است که به مسائل مرتبط با فرزندان هم‌چون نگهداری و پرداخت نفقه آن‌ها نیز رسیدگی شود.

مراحل طلاق از طرف مرد به چه صورت است ؟

مرد برای این‌که همسر خود را طلاق دهد باید مراحلی را طی کند. از این رو در ادامه به مراحل طلاق از طرف مرد اشاره شده است.

در ابتدا مرد باید با در نظر داشتن دلایل موجه خود برای طلاق دادن زن، به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه و دادخواستی را برای صدور گواهی عدم امکان سازش تنظیم کند تا امکان ارسال دادخواست وی به دادگاه خانواده فراهم شود.

در مرحله بعدی زوجین در زمان تعیین شده به دادگاه فراخوانده می‌شوند تا پس از اعلام نظر قاضی، برای آن‌ها گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود. البته مرد باید تمامی حق و حقوق مالی زن که شامل مهریه، نفقه و ... است را بپردازد یا این‌که شرایط تعیین شده برای پرداخت آن‌ها را بپذیرد.

پس از آن حکم طلاق صادر می‌شود که در این حالت مرد با مراجعه به یکی از دفاتر طلاق، بعد از جاری شدن خطبه طلاق می‌تواند از همسرش جدا شود.

طلاق در دوران عقد از طرف مرد

طلاق در دوران عقد ممکن است در شرایط خاصی صورت پذیرد و نیاز باشد که مدارکی را نیز برای انجام آن ارائه کنید. مراحل طلاق در دوران عقد از طرف مرد تقریبا مشابه طلاق از طرف مرد است، اما با این تفاوت که باید مدارکی را که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است تهیه شود تا امکان طلاق وجود داشته باشد.

شناسنامه زوج

کارت ملی زوج

سند ازدواج

گواهی بکارت زوجه (جهت بررسی باکره بودن وی)

گواهی عدم امکان سازش

گواهی نشان دهنده پرداخت مهریه به زن

کلام آخر ...

طلاق از طرف مرد یکی از روش‌های پایان دادن به زندگی مشترک است و شاید در برخی از مواقع با توجه به شرایط موجود بین زوجین، بهترین راه‌کار برای آن‌ها باشد. البته باید در نظر داشته باشید که درخواست طلاق از طرف مرد ممکن است برای همسر و فرزندانشان تأثیرات روانی و اجتماعی منفی به همراه داشته باشد، بنابراین پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی در این زمینه باید با دقت شرایط و مقررات مربوط به طلاق را بررسی و در صورت لزوم با یک وکیل مشورت کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: