کد خبر: 694143
تاریخ انتشار :

یارانه حمایتی سوپر بترکون دولت از همین ماه

اقدام دولت برای تغذیه کودکان آسیب پذیربرای کودکان ۶ماهه تا ۶ساله ایی که به لاغری زیاد،کم وزنی، کوتاهی قد و کاهش دور سر دچار هستند برنامه حمایتی 10میلیون ریالی در ماه در نظر گرفته شده است.

یارانه حمایتی سوپر بترکون دولت از همین ماه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جایگاه8: یارانه حمایتی در قالبی جدید عملیاتی می شود. یارانه حمایتی با سقف اعتبار 10 میلیون ریالی تعریف شده است. یارانه حمایتی قطعا برای تغذیه کودکان واریز می شود.

عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه روزی نو اظهار داشت: ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت پوشش کالابرگ های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می گیرند که قیمت ۱۱ قلم به سال ۱۴۰۱ محاسبه می شود.

عسگریان افزود: دولت طرح های مختلف حمایتی دیگری را هم در نظر دارد؛ از آن جمله حمایت از کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ایی است که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می شوند.

وی با اشاره به شاخص های مدنظر وزارت بهداشت درخصوص شناسایی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه ایی هستند بیان داشت: لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه های زمانی توسط بهورزان در همه مناطق شهری، روستایی و عشایر شناسایی می شود تا بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آنها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آن ها واریز می گردد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱تا ۵ و دهک های ۶ تا۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک می باشد.

وی این مبلغ را اعتباری دانست و تصریح کرد: به غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی،کدو و خرما و دانه های مغذی شامل بادام،پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

عسگریان واریز این مبالغ را تا بهبود سلامت کودکان اعلام کرد و گفت: هر سه ماه وضعیت رشد کودکان ارزیابی می شود، در صورت بهبود، روند واریز این اعتبار ادامه خواهد داشت و در صورت عدم ارزیابی مثبت، مشاوره هایی از طرف وزارت بهداشت برای رفع مشکل در نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها