کد خبر: 631632
تاریخ انتشار :

استان قزوین از خیز پنجم کرونا عبور کرده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: در حال حاضر این استان از خیز پنجم کرونا عبور کرده و از ۹۶۰ بیمار بستری به ۷۰۰ نفر رسیده ایم.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 پیمان نامدار شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری قزوین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: کاهش تعداد بستری بیماران کرونا موجب افزایش توان سیستم برای بستری های بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۷ هزار و ۹۱۷ نفر بر اثر کرونا در استان بستری شده اند که در حاضر به ۱۳۹ بستری در روز رسیده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مجموع بیماران این استان در آی سی یو ۱۰۸ نفر است که ۴۲ نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند و ۱۰ نفر فوتی در روز جاری داشته ایم و چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز و بویین زهرا نارنجی و آوج زرد هستند.

وی اضافه کرد: فوت قطعی کرونا در پیک سوم به ۲۴ درصد، در پیک چهارم به ۹ درصد و در پیک پنجم به ۶ درصد کاهش یافته است که به وجود امکانات بیشتر و واکسیناسیون بر می گردد که موجب شده میزان مرگ و میر در این دروه نسبت به پیک چهارم کاهش یابد.

نامدار گفت: امروز به بالاترین میزان واکسیناسیون در استان یعنی عدد ۲۳ هزار رسیدیم که نشان تلاش دسته جمعی همه دستگاه ها است که از میانگین کشور هم بالاتر است.

وی با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه مرجع تشخصیص کویید ۱۹ در استان، گفت: حدود ۳۷۰ هزار تست تاکنون در استان انجام شده و همچنین بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت استان هزینه شده است.

نامدار گفت: قبل از کرونا اضافه کردن یک تخت آی سی یو در استان قزوین بسیار سخت بود ولی در این دوران ۷۲ تخت در این بخش به ظرفیت استان اضافه شد که می تواند برای قزوین ماندگار باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها