کد خبر: 624658
تاریخ انتشار :

تداوم طرح شهید سلیمانی با محوریت واکسیناسیون در آستانه خیز پنجم کرونا

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی گفت: طی هفته جاری واکسیناسیون کرونا به صورت محله محور در استان اجرایی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن محمودی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای طرح مذکور یک هزار و ۳۰۴ تیم در قالب چهار تیم رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون یک هزار و ۹۸۰ نفر در منزل با حمایت تیم‌های مذکور تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نقش هر خانه یک پایگاه سلامت عنوان کرد: در طرح مذکور بیماریابی، جداسازی، آموزش و ارتقای دانش مردم نسبت به بیماری در راستای کاهش مبتلایان و مرگ و میرها به صورت محله محور انجام می‌شود.

محمودی در ادامه تصریح کرد: از هفته گذشته تاکنون ۳ هزار و ۴۴۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم  صورت گرفته که از این تعداد تست ۴۷۱ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده  تاکنون ۱۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت داشتن تب، آبریزش بینی، خستگی و گلودرد که از علائم کرونای دلتا است به مراکز  خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه نمایند.

بە گزارش ایسنا و بە نقل از روابط عمومی دانشگاە علوم پزشکی کردستان، وی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۹۹۶ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۴۸۴ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: با شروع موج پنجم کرونا از نوع دلتا در کشور پایبندی به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن پرتجمع و استفاده از ماسک از راه‌های اساسی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

دکتر محمودی در پایان با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی در مهار کرونا گفت: گام پنجم طرح محله محور با محوریت واکسیناسیون طی هفته جاری در استان اجرا خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها