کد خبر: 640744
تاریخ انتشار :

پایان ۱۷ سال کابوس زندانی محکوم به قصاص در بندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ایجاد مصالحه در پنجمین پرونده قصاص با اعزام هیئت‌های صلح شورای حل اختلاف به استان‌های دیگر خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجتبی قهرمانی اظهار کرد: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم یک پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش‌های اعضای این هیئت منجر به ایجاد مصالحه گردید و در نتیجه آن، محکوم این پرونده، پس از تحمل ۱۷ سال حبس، از قصاص رهایی یافت.

مجتبی قهرمانی، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (ع) برشمرد و از تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پنجمین اعزام هیئت صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان به استان‌های دیگر است و پیش از این نیز اعضای این هیئت با سفر به چهار استان کشور موفق به جلب رضایت اولیای دم در پرونده‌های قصاص شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها