کد مطلب: 29365

آرمیتا گرانوند | عکس آرمیتا گرانوند | فیلم بیهوش شدن آرمیتا گرانوند

افشاگری جنجالی مادر آرمیتا گرانوند | عکس از آرمیتا روی تخت بیمارستان

پدر و مادر دختر نوجوانی که روز یکشنبه در مترو تهران بیهوش شد تاکید کردند حاشیه سازان بجای حاشیه‌سازی برای دخترمان دعا کنند.

افشاگری جنجالی مادر آرمیتا گرانوند | عکس از آرمیتا روی تخت بیمارستان

مادر آرمیتا گراوند گفت: هر روز به همراه همسرم بدون هیچ محدودیتی با دخترمان ملاقات می‌کنیم. خبر بازداشت شدنم صحت ندارد. دوست ندارم هیچ عکس و فیلمی از دخترم در فضای مجازی منتشر شود. پدر آرمیتا گراوند هم در این باره گفت: من هیچ صفحه ای در فضای مجازی ندارم، شایعه سازی نکنید.

جو بایدن که از سال گذشته همزمان با درگذشت مهسا امینی دختر ایرانی، همسو با ناآرامی‌ها و اغتشاشات در ایران آشکارا در امور داخلی ایران به بهانه‌های حقوق بشری مداخله می‌کند، روز جمعه به وقت محلی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۴ مهر ماه جاری نیز در بیانیه‌ای مدعی شد: «من به همراه مردم سراسر جهان به نرگس محمدی برای اعطای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ تبریک می‌گویم و شجاعت قاطع او را ستایش می‌کنم. تعهد او به ساختن آینده‌ای که زنان و همه مردم در ایران شایسته آن هستند، الهام‌بخش افرادی است که در همه جا برای تحقق حقوق بشر و کرامت اولیه انسانی مبارزه می‌کنند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مداخله جویی واشنگتن در امور قضایی ایران مدعی شد: من از دولت در ایران می‌خواهم که فوراً او و دیگر طرفداران برابری جنسیتی را از اسارت آزاد کنند.

دولت بایدن همچنین همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران از طریق سازو کارهای بین المللی و سازمان ملل به اسم دفاع از حقوق زنان ایرانی، ۱۴دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ )، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک ارائه کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعتی را در این زمینه به بهانه حقوق بشر پایه گذاری کرد.

کشورهای بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به قطعنامه پیشنهادی برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل رأی مخالف دادند.

آمریکا و متحدان غربی‌اش یعنی اعضای اتحادیه اروپا و کانادا و کشورهای آرژانتین و شیلی، کلمبیا، گواتمالا، پرو و پاناما به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل رای مثبت دادند و کشورهایی چون مکزیک، تایلند و تونس رای ممتنع دادند.

کمیسیون مقام زن سازمان ملل ۴۵ عضو دارد و جمهوری اسلامی ایران براساس رای اکثریت اعضای اکوسوک یعنی ۴۳ رای از ۵۴ رای اعضای این نهاد، برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ میلادی به عضویت این کمیسیون درآمده بود.

بایدن همچنین درباره ماجرای "آرمیتا گراوند" دختر ۱۶ ساله ایرانی که در بیمارستانی در تهران بستری است، مدعی شد: «متأسفانه، جایزه خانم محمدی در هفته‌ای به او تعلق می‌گیرد که گزارش‌های هولناکی مبنی بر تعرض گشت ارشاد ایران به آرمیتا گراوند ۱۶ ساله به دلیل نداشتن حجاب منتشر شد.»

روز یکشنبه دختر دانش آموزی در ایستگاه مترو شهدا بیهوش شد و به زمین خورد، پس از آن بلافاصله نیروهای اورژانس بر بالین وی حاضر شدند. خانواده وی در گفتگویی توضیحانی دذ این باره ارائه دادند.

مادر دانش آموز بستری شده در خصوص جزئیات حادثه برای فرزندش در خط چهار مترو میدان شهدا  گفت: دخترم با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا  قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شد که پس از به هم خوردن تعادلش سر وی با لبه قطار برخورد می کند.

وی تاکید کرد: در این شرایط توسط دوستانش به بیرون از واگن قطار منتقل شد و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

 وی افزود: دخترم توسط دوستانش به بیرون منتقل می‌شود و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

 وی با تشکر از زحمات کادر درمان گفت: از مردم می خواهم  برای شفای دخترم دعا کنند.

مادر این دختر نوجوان در مورد موج سواری رسانه‌های معاند و سواستفاده برخی فرصت طلب از حادثه پیش آمده گفت : تصاویر و فیلمهای  مترو را دیدم و ادعاهای مطرح شده توسط  انها صحت ندارد.

 همچنین پدر دانش آموز بستری شده در این باره عنوان کرد: دخترم صبح با دو نفر از دوستانش سوار مترو می‌شوند که ناگهان بیهوش می‌شود که وی را به بیرون قطار آورده می‌شود و پس از تماس با اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود .

وی نیز تاکید کرد: همه فیلم‌ها را بررسی کردیم و برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده است.

وی همچنین با اشاره به این که دخترش بیمار نبوده و دارویی هم مصرف نمی کرده گفت: از مردم درخواست میکنیم برای بهبود فرزندمان دعا کنند.

ساعت ۷ صبح روز یکشنبه نهم مهر ماه یک دختر دانش آموز ۱۶ ساله در خط ۴ مترو میدان شهدا وارد قطار شده که به دلیل افت فشار بیهوش شد. این نوجوان در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان است./ فارس

آرمیتا گراوند کیست؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ساله اهل استان کرمانشاه است.

به گزارش تابناک- آرمیتا گراوند در مهرماه سال 1402بیهوش شده در متروی شهدا، اهل کرمانشاه و دانش‌آموز کلاس یازدهم هنرستان دولتی عروه‌الوثقی در منطقه ۱۱ تهران است.

آرمیتا گراوند، دانش‌آموز ۱۶ساله بیهوش شده در متروی شهدا، اهل کرمانشاه و دانش‌آموز کلاس یازدهم هنرستان دولتی عروه‌الوثقی در منطقه ۱۱ تهران است.

او در بیمارستان فجر نیروی هوایی تهران بستری است.

پشت پرده ماجرای جنجالی آرمیتا گرانوند

پس از بی هوش شدن آرمیتا گراوند در مترو، رسانه های ضد انقلاب تلاش کردند تا ماجرای او را به موضوع حجاب و برخورد با بی حجابی مرتبط کنند.

این در حالی است که خانواده او و مدیریت مترو هر گونه برخورد با او را تکذیب کردند.

آرمیتا گراوند

واکنش مدیریت مترو و خانواده آرمیتا به حادثه

مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو درباره آنچه رخ داده، گفته بود: «مقارن ساعت ۷ صبح روز یکشنبه نهم مهر ماه یک دختر دانش آموز ۱۶ساله در خط ۴ مترو میدان شهدا وارد قطار شده که به دلیل افت فشار بیهوش شد.» به گفته پدر و مادر او، پس از بیهوشی، او به زمین خورده و سرش به زمین خورده است. خانواده او می‌گویند فیلم‌ها را دیده‌اند و عامل دیگری در فیلم‌ها درباره وقوع حادثه ندیدند. پس از این اتفاق، او به بیمارستان منتقل شده و خانواده‌اش از مردم خواسته‌اند برای سلامتی‌اش دعا کنند. 

آنچه دیگران میخوانند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها

      اخبار از پلیکان

      تبلیغات متنی