کد خبر: 697056
تاریخ انتشار :

برگزاری امتحانات برای محیط زیست مضر است!

​تحقیقات نشان می‌دهد که برگزاری آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه(GCSE) اثر کربنی به جا می‌گذارد که معادل پنج بار روشن کردن ماشین لباسشویی است.

برگزاری امتحانات برای محیط زیست مضر است!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات اداره صلاحیت‌ها و آیین نامه امتحانات(Ofqual) انگلیس نشان داده است که برای آماده‌سازی، چاپ، نشستن و نمره‌دهی یک آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه به زبان انگلیسی ۵.۶ کیلوگرم گاز کربن‌دی‌اکسید آزاد می‌شود.

این معادل پنج بار کار کردن ماشین لباسشویی در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت(۶۰ درجه سانتیگراد) یا رانندگی ۱.۱۳ مایل(۱.۸۲ کیلومتر) با یک ماشین بنزینی است.

بیشتر گازهای گلخانه‌ای ناشی از ورود دانش‌آموزان و کارکنان به محل برگزاری امتحان است، اما گرمایش و روشنایی محل برگزاری نیز عوامل مهمی هستند.

در سال جاری، حدود ۷۸۰ هزار دانش آموز در آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه شرکت کردند و ۴۳۶۸ تُن گاز دی‌اکسیدکربن تولید کردند.

اداره صلاحیت‌ها و آیین نامه امتحانات تمام منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای را که برای ایجاد یک آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه واحد استفاده می‌شود، بررسی کرد.

آنها به هر مرحله از فرآیند، از بررسی صلاحیت تا دور ریختن اوراق امتحانی، نگاه کردند.

در حالی که برگه‌های امتحان کاغذی ممکن است بزرگ‌ترین نگرانی آب و هوایی به نظر برسد، تحقیقات در واقع نشان داد که رفت وآمد دانش‌آموزان و کارکنان به سالن امتحان مهم‌ترین عامل است.

برگزاری امتحانات برای محیط زیست مضر است!

بیش از ۵۰ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای که از برگزاری امتحان حاصل می‌شود ناشی از حمل و نقل به محل امتحان است. ۳۰ درصد دیگر ناشی از مصرف انرژی در روز امتحان برای گرم کردن و روشنایی سالن است. ۲۰ درصد باقیمانده شامل اسکن و نمره‌دهی برگه‌های امتحانی، آموزش کارکنان و حمل و نقل و نگهداری اوراق می‌شود.

با این حال، هنگامی که دانش‌آموزان و کارکنان از معادله حذف می‌شوند، عوامل دیگر اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کنند.

بر اساس این معیار، چاپ کاغذها ۵۳.۸ درصد از کل انتشار کربن را به خود اختصاص می‌دهد در حالی که اسکن و فهرست‌بندی متون ۲۱ درصد را تشکیل می‌دهد.

دکتر جو ساکستون(Jo Saxton)، رئیس اداره صلاحیت‌ها و آیین نامه امتحانات، می‌گوید: این وظیفه همه ماست که برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی و دستیابی به پایداری تلاش کنیم و این چیزی است که دانشجویان سراسر کشور به درستی به آن اهمیت می‌دهند.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تعدادی از هیئت‌های امتحانی در حال بررسی انتقال برخی از آزمون‌ها به بستر آنلاین هستند.

هفته گذشته، OCR که یکی از سه هیئت برگزاری بزرگ آزمون است، اعلام کرد که اولین آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه کاملا آنلاین را ارائه خواهد کرد.

از سال ۲۰۲۵ دانش‌آموزانی که مدرک علوم رایانه را دریافت می‌کنند، می‌توانند امتحانات خود را به جای استفاده از قلم و کاغذ، با رایانه بگذرانند.

AQA که یکی دیگر از هیئت‌های امتحانی بزرگ است نیز اعلام کرد که دانش آموزان آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه تا سال ۲۰۲۳ حداقل یک رشته اصلی را به صورت دیجیتالی بگذرانند.

اولین موردی که دیجیتالی می‌شود قسمت‌های شنیداری آزمون گواهینامه عمومی آموزش متوسطه ایتالیایی و لهستانی در سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

برخی از گروه‌ها این نگرانی را مطرح کرده‌اند که آزمون‌های آنلاین ممکن است منجر به افزایش تقلب شود.

کریستوفر مک گاورن(Christopher McGovern)، رئیس کمپین آموزش واقعی، می‌گوید: این خطر واقعی وجود دارد که تقلب‌های امتحانی کسانی را واجد شرایط دوره‌ها و مشاغلی کنند که باید توسط افراد با هوش بالاتر انجام شوند که واجد شرایط نیستند.

زمانی که دانشگاه‌ها به دلیل کووید به سمت امتحانات آنلاین رفتند، هیئت‌های امتحانی با افزایش نرخ تقلب مواجه شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها