کد خبر: 625293
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با حبیب الله بور بور؛

رئیسی می‌خواهد دولت آشتی‌ملی تشکیل دهد

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: با توجه به دعوتی که او از افراد مختلف داشت و با آنها صحبت کرد نشان می دهد که فکر تشکیل دولت آشتی ملی را دارد. البته اگر اطرافیانش بگذارند این کار را انجام دهد اما عاقلانه اش همین است که از همه فکرها و توان ها برای حل مشکلات کمک بگیرد.

رئیسی می‌خواهد دولت آشتی‌ملی تشکیل دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: اصلاح طلبان هر چند انتخابات را باختند اما این روزها خیلی با نگاه مثبت و تعامل گرایان درباره دولت سیدابراهیم رئیسی سخن می گویند، برخی معتقدند این رویکرد اصلاح طلبان موقتی است و با روی کارآمدن دولت جدید موتور نقادی اصلاح طلبان روشن می شود.

حبیب الله بور بور در گفتگو با نامه نیوز درباره نسبت بین اصلاح طلبان و دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: اصلاح طلبان طی 8 سال گذشته خرابکاری های زیادی در دولت انجام دادند. آنها با برنامه حساب شده از طریق انتشار اوراق قرضه اعتبارات سال‌های آینده را هم هزینه کردند. 500 هزار میلیارد تومان حجم اوراق قرضه ای است که از تاریخ سال 1400 تا 1402 سرسید می شوند. در واقع بدهی است که دولت جدید باید آن را بپردازد.

وی افزود: هرچند اصلاح طلبان در دولت آقای رئیسی منتقد وضعیت خرابی می شوند که خودشان آن را به وجود آوردند اما با وجود این نمی توان گفت همه آنها به کشور خیانت کردند، با این توضیح معتقدم با توجه به شرایط سخت تحریم و مشکلات عدیده که کشور در آن قرار دارد، نیاز است از همه نیروهای کارآمد و زحمت کش برای خدمت به کشور و نظام کمک گرفته شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر چه بوده، گذشته است؛ اظهار کرد: مشکلات کشور نمی تواند توسط یک جریان حل شود، باید همه کمک کنند. از آنجاکه در وضعیت کنونی نیاز به یک آشتی ملی داریم، اگر یک مدیر اصلاح طلب کار بلد باشد چرا دولت آینده از آن استفاده نکند؟ در واقع اگر آقای رئیسی از چنین مدیری استفاده نکند اشتباه است.

وی افزود: آقای رئیسی باید از همه کسانی که توانمند هستند و جزء فتنه و انحراف نبودند کمک بگیرد. با توجه به دعوتی که او از افراد مختلف داشت و با آنها صحبت کرد نشان می دهد که فکر تشکیل دولت آشتی ملی را دارد. البته اگر اطرافیانش بگذارند این کار را انجام دهد اما عاقلانه اش همین است که از همه فکرها و توان ها برای حل مشکلات کمک بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها