کد خبر: 625647
تاریخ انتشار :

پشت پرده رایزنی‌های آمریکا و پاکستان + جزئیات

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیرامورخارجه پاکستان درحالی با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دیدار می‌کند که اسلام‌آباد ضمن نگرانی از خروج عجولانه ایالات متحده از افغانستان، به تداوم فضای بی اعتمادی با واشنگتن اذعان کرد.

پشت پرده رایزنی‌های آمریکا و پاکستان + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی به میزبانی دولت ازبکستان در تاشکند با «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دیدار کرد.

این دیدار همزمان با تشدید اختلاف های اسلام‌آباد و کابل به ویژه تداوم فضای بی اعتمادی در روابط پاکستان با آمریکا است، موضوعی که مشاور امنیت ملی پاکستان آن را یک مساله آشکار و چالش برانگیز برای دو کشور تعبیر می‌کند.

«معید یوسف» روز گذشته  در گفت‌وگو با شبکه پاکستانی "جیو نیوز" به تداوم اختلافات و بی اعتمادی در روابط با آمریکا اذعان کرد و افزود: واشنگتن در حال فراهم کردن فضایی برای دریافت پایگاه نظامی در پاکستان بود و ما آن را احساس کردیم و به‌ همین دلیل قبل از هر چیزی، ما قاطعانه مخالفت خود را با ارائه هرگونه پایگاه نظامی یا هوایی به ایالات متحده در پاکستان اعلام کردیم.

براساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور طی دیدار با خلیلزاد در تاشکند آخرین تحولات افغانستان و روند صلح را مورد بررسی قرار داد.

قریشی تاکید کرد: پاکستان به نقش داوطلبانه خود برای صلح افغانستان و مساعی در این مسیر ادامه خواهد داد و معتقد است که تنها گروه‌های افغانستانی می‌توانند در کنار یکدیگر برای آینده خود و کشورشان تصمیم گیری نمایند.

وی افزود: برقراری صلح و آشتی در پاکستان برای امنیت منطقه‌ای، همگرایی اقتصادی و تجارت مشترک اجتناب ناپذیر است.

پاکستان قرار بود با هدف کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان فردا شنبه کنفرانس صلح را در اسلام‌آباد با حضور رهبران گروه‌های مختلف افغانستان برگزار کند اما این برنامه پس از دیدار سران دو کشور در تاشکند و توافق مشترک، به بعد از عید قربان موکول شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها