کد خبر: 626243
تاریخ انتشار :

آمریکا آموزش ۷ متهم ترور رئیس جمهور هائیتی را تایید کرد

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، چند تن از متهمان پرونده ترور ژووِنل موئیس رئیس جمهور هائیتی در اوایل ماه جاری میلادی، چند سال قبل یک برنامه آموزشی را در یک پایگاه ارتش آمریکا در جورجیا گذرانده‌اند.

آمریکا آموزش ۷ متهم ترور رئیس جمهور هائیتی را تایید کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت تن از ۲۵ مرد متهم به همکاری در توطئه ترور رئیس جمهور هائیتی بین سال ۲۰۰۱ و ۲۰۱۵ زمانی که به عنوان نیروی ارتش کلمبیا خدمت می‌کرده‌اند دست کم در یک برنامه آموزش نظامی حرفه‌ای پشتیبانی شده از سوی آمریکا شرکت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش چهار نفر از این گروه در برنامه انستیتوی همکاری امنیتی نیم کره غربی فورت بنینگ شرکت داشتند.

"فورت بنینگ" یکی از بزرگترین پایگاه‌های ارتش آمریکا در این کشور واقع در مرکز جورجیا نزدیک "کلمبوس" است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در خصوص اینکه چند نفر در هر دوره شرکت کرده‌اند اظهار نظر نکردند اما فهرست همه دوره‌ها که در آن دست کم یکی از مظنون‌ها شرکت داشته را منتشر کردند.

مقام‌ها می‌گویند این مظنون‌ها همچنین در چند سمینار کمتر رسمی در واشنگتن دی.سی با تمرکز بر موضوعات خاصی شامل پشتیبانی پزشکی، مهندسی، لجستیکی، عملیاتی، نگهداری یا پشتیبانی‌های دیگر سیستم‌های تسلیحاتی و تجهیزات و همچنین آموزش عملیات‌های کلی نظامی شرکت کرده‌اند.

در هفته‌های بعد از ترور رئیس جمهور هائیتی بالغ بر ۲۵ نفر از بابت دست داشتن در این ترور متهم شدند. مقامهای وزارت دفاع آمریکا مظنونان شرکت کننده در برنامه‌های آموزش نظامی پشتیبانی شده از سوی آمریکا را معرفی نکردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد، این کشور فرستاده ویژه خود برای هماهنگ ساختن کمک آمریکا در هائیتی از جمله تلاش برای حمایت از صلح بلند مدت و انتخابات در آن بعد از ترور موئیس در ماه جاری میلادی را اعلام می کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا دنیل فوته، از اعضای کهنه کار سرویس ارشد امور خارجه در کنار میشل سیسون، سفیر آمریکا در هائیتی کار خواهد کرد.
 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها