کد خبر: 626252
تاریخ انتشار :

ارتش لبنان: نقض حریم هوایی کشور توسط صهیونیست ها در حال پیگیری است

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین بار حریم هوایی این کشور را نقض کردند که موضوع از طریق نیروهای موقت سازمان ملل مستقر در لبنان در حال پیگیری است.

ارتش لبنان: نقض حریم هوایی کشور توسط صهیونیست ها در حال پیگیری است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان،  فرماندهی ارتش این کشور امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه مورد نقض حریم هوایی کشور توسط هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز مناطق جنوبی، شمالی و جبیل به ثبت رسیده است.  

در این بیانیه افزوده شده است که چهار مورد دیگر از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های دشمن صهیونیستی ثبت شده که طی آن این جنگنده‌ها بر فراز دریای غرب بیروت به سمت شمال تا جبیل به پرواز درآمده‌اند.  

فرماندهی ارتش لبنان اضافه کرد که موضوع تخلفات اخیر رژیم صهیونیستی با هماهنگی نیروهای موقت سازمان ملل مستقر در لبنان در حال پیگیری است.  

در این پیوند شبکه خبری المنار دیروز (پنجشنبه) از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگندهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل بر فراز منطقه کسروان به پرواز درآمدند. 

ارتش رژیم صهیونیستی در تخلفی دیگر در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد دیروز (پنجشنبه) از شرق بیروت پایتخت لبنان موشک‌هایی را به منطقه القصیر در استان حمص شلیک کرد و به حمله هوایی تازه‌ای به خاک سوریه دست زد.  

لبنان بارها با ارسال نامه و شکایت به سازمان ملل متحد نسبت به تجاوزهای مستمر نیروهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و نادیده گرفتن قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متعلق به لبنان از سوی این رژیم، هشدار داده است. 

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت در سال ۲۰۰۶ میلادی با هدف پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان صادر شد که بر اساس آن میان لبنان و رژیم صهیونیستی آتش بس و توقف عملیات تجاوزکارانه اعلام می‌شود. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها