کد خبر: 626446
تاریخ انتشار :

محمد رحیمیان، استاد دانشگاه، در یادداشتی مطرح کرد:

چرا «بهشت» جریان انقلابی را سرگردان کرده است؟

جریان انقلابی که ثمره رایش در شورای ششم تهران متبلور شده است این روزها بر سر رسیدن به قدرت و تصاحب صندلی شهرداری پایتخت سرگردان شده است .

چرا «بهشت» جریان انقلابی را سرگردان کرده است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد رحیمیان، استاد دانشگاه در یادداشتی در خصوص انتخاب شهردار جدید در تهران به بیان نکاتی پرداخت.

به گزارش اعتمادآنلاین، مشروح این یادداشت به شرح زیر است.

از ۲۰ تیرماه منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران رسما اعلام کردند که روند انتخاب شهردار جدید تهران را آغاز کرده اند، روندی طولانی و کشدار که قرار است تا ۱۸ مرداد ماه و احتمالا یکی دو روز بعد از آن ادامه یابد.

در آغاز مسیر منتخبان با طراحی الگویی جدید یعنی تعیین شاخص های انتخاب شهردار مدلی نو در انداختند مدلی که حکایت از آن داشت که ۲۱ منتخب در چارچوب ۱۰ شاخصه اساسی که محل اجماع همگی شان است اقدام خواهند کرد.

برغم تعیین شاخص های ۱۰ گانه و اولویت بخشیدن به سه شاخص اساسی آن در انتخاب شهردار آتی تهران (یعنی انقلابی و لایی بودن ،توانمندی مدیریت اقتصادی و مدیریت مقتدر جهادی و تعامل سازنده با شورا ) ۴۱ گزینه در مرحله اول مطرح شدند. لشگری از چهرهای سیاسی و مدیران اجرایی نزدیک به جریان اصولگرا که قریب به دو سوم آنها در همان نگاه اول در دایره سه شاخص اولیه هم جای نمی گرفتند.

خوشبختانه لشگر مشتاقان اولیه بهشت خیلی زود به ۱۲ نفر کاهش یافت و با انصراف یک گزینه (صولت مرتضوی ) فعلا شمار فهرست به ۱۱ نفر رسیده است که همین حالا قریب به ۴ برابرمیزان معمول و مرسوم برای انتخاب گزینه اصلح شهرداری تهران است.

آنچه که در میان لیست ۱۱ نفره مدعیان کرسی شهرداری آینده، مضاف بر پرشمار بودن آن اسباب نگرانی و ناراحتی از روند پیشروی جریان اصولگراست که در گام دوم انقلاب فریاد انقلابی و جهادی گری سر می دهد بیگانه بودن برخی نام های این لیست با ارزشها و معیارهای انقلابی و جهادی است .

مبهم بودن رزومه عملکردی و اجرایی برخی نام های فهرست منتخبان برای تصدی شهرداری تهران ، اتهام اقتصادی داشتن برخی دیگر و نزدیکی و قرابت مدیریتی شان با برخی مدیران گذشته که اکنون نامشان در سیاه ترین پرونده اقتصادی شهرداری گذشته تهران بر سر زبان ها افتاده است و بدتر از آن حمایت سفت و سخت جمعی از منتخبان از یک گزینه تکنوکرات که نه قرابتی با الگوهای انقلابی دارد و نه ثانیه ای کار در بستر جریان ارزشی اصولگرا و... همه در کنار هم حکایت از این دارد که جریان انقلابی که ثمره رایش در شورای ششم تهران متبلور شده است این روزها بر سر رسیدن به قدرت و تصاحب صندلی شهرداری پایتخت سرگردان شده است .

آنچنان سر گردان که چشم بر ارزش ها و معیارهای جریان انقلابی بسته است و تنها عزم جهاد برای رسیدن و شاید بازگشت مجدد به قدرت سیاسی – اجرایی شهر تهران را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها