کد خبر: 627826
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی نامه نیوز با امیررضا واعظ آشتیانی؛

دولت رئیسی برای یک نفر مقررات انتخاب شهردار را تغییر نمی‌دهد

اگر بنا باشد بدون تجربه کار اجرایی، اعضای شورای شهر بخواهند فردی را انتخاب کنند که آن فرد فاقد شایستگی های لازم برای تصدی آن مسئولیت است، در واقع این شورا به حقوق مردم تجاوز کرده چون مردم به نمایندگی از خود اعضای شورای شهر را برگزیدند تا بهترین، شایسته ترین، کارآمدترین و متعهدترین فرد را برای مدیریت شهری انتخاب کنند.

دولت رئیسی برای یک نفر مقررات انتخاب شهردار را تغییر نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: شورای شهر ششم پیش از آغاز کار رسمی خود اقدام به یک رأی گیری استمزاجی کرد که براساس آن علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 اکثریت آرا را کسب کرد اما آنچه در این میان اهمیت دارد قانون و مقررات موضوعه کشور است که تصریح می کند شهردار منتخب شورای شهر حتما باید تحصیلات مرتبط یا 3 سال سابقه اجرایی در حوزه مدیریت شهری داشته باشد که هیچ یک از این دو شرط را علیرضا زاکانی ندارد بنابراین زاکانی و دوستانش تلاش دارند تا دولت رئیسی را متقاعد به حذف این دو شرط از مقررات انتخاب شهردار کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال تغییر مقررات انتخاب شهردار توسط دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: کسی که نماینده مجلس می شود طبق سخنان مقام معظم رهبری، تعهد به مردم آن شهر دارد و باید به این تعهد پایبند بماند. کسانی که مدعی تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب هستند باید این رهنمودها را نصب العین قرار دهند چراکه اگر با هدف کسب مقام از جایگاه نمایندگی مجلس خارج شوند در واقع پشت کردن به اعتماد مردم تعبیر و تفسیر می شود.

وی افزود: برخی اعضای شورای شهر تحت فشار هستند چون آنها به نظر مقام معظم رهبری اعتقاد دارند و دنبال انتخاب فردی به عنوان شهردار تهران می روند که پاکدست، مدیرومدبر و آگاه به مسائل شهر باشد. ضمنا کسی که سابقه ای در حوزه مدیریت شهری ندارد و تحصیلاتش با این حوزه مرتبط نیست، به لحاظ قانونی انتخابش به عنوان شهردار مورد تأیید وزارت کشور نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: دولت آقای رئیسی به خاطر یک نفر مقررات و آیین نامه انتخاب شهردار را تغییر نمی دهد، به این معنا که برای انتخاب شهردار دیگر نیاز به داشتن سابقه در مدیریت شهری یا تحصیلات مرتبط با این حوزه نیست. تصدی جایگاه شهردار تهران مستلزم آن است که فرد یک کار موفق مدیریتی در سطح کلان از خودش در این حوزه نشان داده باشد.

وی افزود: اگر بنا باشد بدون تجربه کار اجرایی، اعضای شورای شهر بخواهند فردی را انتخاب کنند که آن فرد فاقد شایستگی های لازم برای تصدی آن مسئولیت است، در واقع این شورا به حقوق مردم تجاوز کرده چون مردم به نمایندگی از خود اعضای شورای شهر را برگزیدند تا بهترین، شایسته ترین، کارآمدترین و متعهدترین فرد را برای مدیریت شهری انتخاب کنند.

واعظ آشتیانی گفت: اگر شورای شهر کسی را انتخاب کند که شاخص های قانونی و ویژگی‌های لازم را برای تصدی جایگاه شهردار تهران ندارد، در واقع این کارش پشت کردن به رأی مردم خواهد بود. حتی اگر این اتفاق بیفتد، وزارت کشور موظف است طبق آیین نامه و دستورالعمل ها تصمیم بگیرد که آیا فرد انتخاب شد به لحاظ تحصیلات و مدیریتی شایستگی حضور در این جایگاه را دارد یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها