کد خبر: 628702
تاریخ انتشار :

انتقاد مقام پیشین آمریکایی از سیاست فشار و تحریم کشورش علیه ایران

رئیس پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا در یادداشتی از سیاست فشار حداکثری و سیاست تحریم های آمریکا علیه کشورهای دیگر از جمله ایران و پافشاری بر آن با وجود ناکارآمد بودنش انتقاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گرِگوری ترورتون رئیس پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا در یادداشتی از سیاست تحریم های آمریکا در قبال کشورهای مختلف انتقاد کرده و در بخشی از آن مطرح کرد: اگر هنوز کسی فکر می کند که کارزار «فشار حداکثری» تحریم های آمریکا علیه ایران هنوز کارآمد است، حمله پهپادی در اواخر ژوئیه علیه کشتی تجاری در اقیانوس هند باید دروغ بودن آن را آشکار کند. نیروهای نیابتی ایرانی به انجام دادن این حمله متهم شده‌اند. 

ترورتون در ادامه مطرح کرد: سیاست خارجی موافق تحریم آمریکا بارها و بارها یک الگو را تکرار می کند، علیه کشوری که طبق قضاوت ما ناکارامد است تحریم اعمال می کند و در عوض مردمش را فقیر می‌کند. با این وجود، ما انتظار داریم که همین مردم حکومت خاطی خود را از قدرت برکنار کنند و بابت عملکردمان از ما تشکر کنند. بعد هم وقتی چنین اتفاقی نمی افتد، غافلگیر می شویم. به عنوان رئیس[پیشین] شورای اطلاعات ملی آمریکا از بیرون گود شاهد این نوع رفتار بوده‌ام. 

این یادداشت با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران می افزاید: کارزار «فشار حداکثری» تحریم ها نه موجب تغییر حکومت در ایران شده است و نه منجر به خویشتن داری چندان مشهودی در زمینه دیگر اعمال خصومت آمیز ایران از جمله برنامه موشکی اش یا مداخله هایش در منطقه شده است. 

ترورتون همچنین گفت: ایرانی های جوانی که با حکومت کشورشان موافق نیستند هم حداقل به خاطر وضعیت اقتصادی شان تحریم های آمریکا را مقصر می دانند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها