کد خبر: 628124
تاریخ انتشار :

باج‌خواهی رژیم صهیونیستی به سرانجام نرسید

به عقیده یک تحلیلگر مسائل سیاسی هدف قرارگرفتن کشتی صهیونیستی در حقیقت سناریویی برای باج‌خواهی و اعمال فشار بیشتر بر دولت جمهوری اسلامی در آستانه تشکیل کابینه جدید بود.

باج‌خواهی رژیم صهیونیستی به سرانجام نرسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اصغر زارعی در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به نقش کشورهای منطقه در آرامش بخشیدن به غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی بحثِ ناامن‌سازی را از مدت‌ها قبل در منطقه دنبال می‌کرد و حملاتی گاه‌وبیگاه به لبنان و سوریه و عراق و نیز خرابکاری‌هایی در حوزه سرزمینی جمهوری اسلامی ایران انجام داده بود.

وی همچنین از کشیده شدنِ این اقداماتِ ناامن‌ساز به آبراه‌های بین‌المللی سخن گفت و ادامه داد: حدود 11 روز پیش کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفت که در حقیقت سناریویی برای باج‌خواهی و اعمال فشار بیشتر بر دولت جمهوری اسلامی در آستانه تشکیل کابینه جدید بود.

زارعی از بی‌نتیجه ماندنِ اقداماتِ غرب در کنار صهیونیست‌ها سخن گفت و افزود: اجماع‌سازی آن‌ها صورت نگرفت و در نهایت شاهد عقب‌نشینی دولت‌های انگلیس و فرانسه بودیم.

وی همه این رخدادها را حاکی از این مهم دانست که ماجرای کشتی تنها یک سناریو بوده است تا رژیم صهیونیستی شرایطی جدید را در منطقه ایجاد نماید.

زارعی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به تاکید سخنگوی وزارت خارجه کشورمان مبنی بر خط قرمز بودنِ امنیتِ خلیج‌فارس برای ایران، اظهار کرد: این سیاستِ اصولی ما بوده و هست و همواره بر آن اصرار داریم.

وی همچنین تاکید کرد امنیت خلیج‌فارس باید به‌عنوان یک مطالبه جمعی در دستور کار همه کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس باشد.

زارعی اضافه کرد: این کشورها نمی‌توانند با حضور رژیم جعلی صهیونیستی، برای خود درپی امنیت و ثبات بگردند.

وی حضور این رژیم کودک کش را نه‌تنها امنیت‌ساز ندانست، بلکه آن را موجب بی‌ثباتی خواند و تصریح کرد: ماجرای همین کشتی هم جرقه‌ای برای بی‌ثبات کردن و ناامنی منطقه بوده است؛ بنابراین ضرر عمده متوجه کشورهای همراه با صهیونیست‌ها خواهد بود.

زارعی با اشاره به موضع‌گیری سپاه پاسداران گفت: هرگونه اقدام ناامن‌ساز با واکنش جدی و بسیار اثرگذار مواجه خواهد شد.

وی توصیه دولت را هم به برخی کشورهای منطقه تشریح کرد و گفت: این‌ها باید دست از اقداماتِ ناامن‌ساز و بی‌ثبات کننده بردارند چون حضور یک رژیم جعلی امنیت منطقه را بیش‌ازپیش دچار بی‌ثباتی می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها