کد خبر: 628704
تاریخ انتشار :

مرکل: خروج از افغانستان به دلیل «سیاست داخلی» آمریکا بود

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان که با فشار اصحاب رسانه این کشور برای حفاظت از جان روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقر در افغانستان مواجه است ،خروج نیروهای خارجی از افغانستان را به دلیل سیاست های داخلی آمریکا دانست.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 این مقام آلمانی گفت:سیاست های داخلی آمریکا در خارج کردن نیروهای غربی از افغانستان موثر بوده است.

این رسانه به نقل از مقامات حزب اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) این خبر را منتشر کرد و نوشت: مرکل در نشست این حزب دموکرات مسیحی و حزب سوسیال مسیحی (CSU) گفت تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان بعد از دو دهه اعزام نیروها به این کشور «در نهایت از سوی آمریکایی ها اتخاذ شد» و تا حدی «دلایل سیاسی داخلی» در این تصمیم تاثیر گذار بوده است.

مرکل: آلمان بر عملیات نجات در افغانستان متمرکز شود

به گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل گفت کشورش باید بر عملیات تخلیه نیروهایش در افغانستان متمرکز شود.

وی روز دوشنبه خطاب به رهبران حزب دموکرات مسیحی گفت: ما شاهد برهه دشواری هستیم و اکنون باید بر ماموریت نجات نیروها متمرکز شویم.

رویترز این خبر را به نقل از شرکت کنندگان در نشست مرکل و اعضای حزب متبوعش منتشر کرده است.

درخواست رسانه های آلمان از مرکل

به گزارش تارنمای پولیتیکو، سازمان های اصلی رسانه ای آلمان روز یکشنبه از مرکل خواستند با ایجاد برنامه روادید اضطراری به روزنامه نگاران محلی کمک کند از افغانستان فرار کنند.

مرکل: خروج از افغانستان به دلیل «سیاست داخلی» آمریکا بود

سازمان های خبری همچون اشپیگل، خبرگزاری د پی آ و  نشریه فرانگفورتر الگمانیه  در نامه ای سرگشاده خطاب به "هایکو ماس" وزیر خارجه و مرکل صدر اعظم آلمان درباره جان روزنامه نگاران افغان رسانه های آلمان ابراز نگرانی کرده اند و از مقامات ارشد کشورشان خواسته اند برنامه مهاجرتی فوق العاده را برای روزنامه نگاران اجرا کنند که بازتاب برنامه اجرا شده برای مترجمان ارتش آلمان است.

در این نامه اضافه شده است که شرکت های رسانه ای آمریکا و انگلیس نیز درخواست های مشابهی را در روزهای اخیر از دولت متبوع شان داشته اند و دولت بایدن روزنامه نگاران را در برنامه مهاجرتی خود برای افغانستان گنجانده است.

در بیست و چهار ساعت اخیر همزمان با سقوط دولت محمد اشرف غنی و ورود نیروهای شبه نظامی طالبان به کابل، برخی از کشورها اعلام کرده اند که دیپلمات های خود را از افغانستان خارج می کنند.

آمریکا دیروز اعلام کرد که کارکنان سفارتش در کابل، ظرف ۷۲ ساعت آینده خاک افغانستان را ترک می کنند.

سوئد نیز اعلام کرد که همه کارکنان سفارت این کشور در کابل از افغانستان خارج شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها