کد خبر: 629311
تاریخ انتشار :

علیزاده: امیرعبداللهیان قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه دارای برنامه ای منسجم، نوآورانه و قابل ارزیابی است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 علی علیزاده در جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس و به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان کرد: امروز وزارت خارجه علاوه بر تنظیم روابط خارجی در ایجاد امنیت کشور و برقراری ارتباط اقتصادی و حتی اشتغالزایی نقش آفرین است. فلذا لازم است که دقت کنیم چه کسی بر مسند این وزارت خواهد نشست.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه فردی خوش نام، عالم، با سواد و دارای تجربه ارزنده است و به نوعی فراحوزه ای انتخاب شده است. از جمله نقاط مثبت ایشان برنامه منسجم و نوآورانه ایشان است. با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی یکی از مشکلات اصلی سیاست خارجه برقراری ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی و همسایه هایمان است. حضور فردی مانند ایشان که دارای ارتباط گسترده با بسیاری از رهبران و نخبگان سیاسی منطقه می باشد می تواند در برقراری ارتباط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای عربی در ظرف چند ماه بسیار موثر باشد.

نماینده مردم مراغه در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر ایشان مسلط به زبان عربی هستند و شخصی با تجربه در این حوزه می باشند، کلیپی که در چند هفته گذشته از مکالمه انگلیسی ایشان پخش شد تقطیع شده و مربوط به گذشته است. ایشان بخشی از برنامه های خود را در کمیسیون مجلس با زبان انگلیسی ارائه کرد و اکنون کاملا بر این زبان مسلط است. مهمترین دلیل برای دفاع از ایشان کارنامه اش است. ایشان در پیوست جبهه مقاومت در منطقه تلاش زیادی کرد و حتی برخی از رسانه های منطقه لقب حاج قاسم دیپلماسی را به ایشان دادند و الحق ایشان رنگ و بوی حاج قاسم هم دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: موضع ایشان در خصوص برجام مشخص است و قطعا سال ها به انتظار نتایج مذاکره نخواهند نشست و حتی تکلیف مذاکرات با غرب را مشخص خواهند کرد و اجازه نمی دهند تا سیاست و اقتصاد کشور به مذاکره شرطی شود. هویت ایشان برای غرب و حاکمیت مشخص است و اینطور نیست که به مجلس یک چیز بگوید و به شورای امنیت یک چیز و به خبرنگاران چیز دیگر و به غربی ها مطلبی متفاوت. ایشان ثابت کردند قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیستند و همیشه این دو را مکمل هم می دانند و از نظر ایشان میدان پشتوانه دیپلماسی است.

علیزاده در پایان بیان کرد: وزیر پیشنهاد امور خارجه تحصیلکرده دانشکده علوم سیاسی است و چندین استاد دانشگاه نیز در این مدت از ایشان حمایت کردند. تاسیس بانک منطقه ای و کشت فراسرزمینی از دیگر مواردی است که در برنامه منسجم و قابل سنجش ایشان دیده شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها