کد خبر: 629461
تاریخ انتشار :

قالیباف: مناطق محروم اولویت مجلس یازدهم است

رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه ما توجه به مناطق محروم است. سوال این است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی چه برنامه ای برای این مناطق دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدعلی موسوی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی در تذکری اظهار کرد: ما کشاورززاده و عضو فراکسیون مناطق محروم هستیم. صدای محرومان بوده و می خواهیم برنامه های آقای ساداتی نژاد را در این باره بدانیم.

وی افزود: سوال این است که آقای ساداتی نژاد برای توجه به مناطق محروم چه برنامه ای دارد؟ کشاورزان نجیب بوده و وقتی بعد از کشت محصول ضرر می کنند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. در بودجه ۱۴۰۰ اعتباراتی جهت محرومیت زدایی، رفع محرومیت آب و گاز و صندوق های بیمه دیده شده، اما این ها تضمین نیست. پس چه کسی قرار است به داد مناطق محروم برسد؟

وی افزود: ما برای توجه به مناطق محروم تضمین می خواهیم، چون تا وقتی وزرا اینجا هستند قول می دهند اما وقتی وارد وزارتخانه می شوند دیگر وعده ها را انجام نمی دهند. ما به دنبال مطالبه گری هستیم چون خود را صدای محرومان می دانیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر با اشاره به قانون بودجه گفت: وظیفه ما نظارت بر اجرای قانون است. البته در مواردی کسری بودجه و اعتبارات داریم، اما به هر حال رویکرد مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ نشان دهنده این بود که اولویت ما مناطق محروم است و اعتباراتی هم برای آن پیش بینی کردیم. وظیفه نمایندگان در حوزه های انتخابیه شان نظارت بر این موضوع است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها