کد خبر: 629722
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمدعلی پورمختار؛

دولت رئیسی آرزوهای بزرگ دارد اما راهکار ندارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در مجموع شاید یکسری اهداف و ایده های کلی رضایت جمعی از نمایندگان را دربرداشته باشد اما اصل واقعیت نحوه رسیدن به آنهاست که به نظر من در برنامه های ارائه شده پنهان مانده است که پیش بینی می شود در آینده شاهد چالشی بین مجلس و دولت خواهیم بود.

دولت رئیسی آرزوهای بزرگ دارد اما راهکار ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: دولت سیزدهم مستقر شد از امروز مسئولیت کارهای اجرایی کشور را تام و تمام برعهده دارد. با وجودی که در زمان انتخابات خیلی از اصولگرایان حل مشکلات کشور را به رأی آوری سیدابراهیم رئیسی گره می زدند اما امروز خیلی با احتیاط سخن می گویند.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با نامه نیوز درباره چالش های پیش روی دولت سیزدهم گفت: رسیدگی به موضوعات اقتصادی و وضعیت سیاست خارجی چالش های اصلی این دولت هستند. در حوزه نخست تیم اقتصادی قوی که بتواند ظرف یک سال تا یک سال و نیم مشکلات حاد اقتصادی اعم از مشکلات تورم، افزایش نقدینگی، موانع تولید صنعت، بهره وری در کشاورزی، اشتغال، تسهیل واردات و صادرات را سامان دهد، دیده نمی شود.

وی افزود: مشکلات اقتصادی زنجیروار به هم متصل هستند، اگر درآمد کشور افزایش پیدا نکند، همین روند ادامه خواهد یافت. چاپ و توزیع پول خودش آثار تورمی جدی به دنبال خواهد داشت. حالا با علم به این واقعیت ها وقتی برنامه ها و دفاعیات وزرای اقتصادی دولت را مشاهده می کنیم، اکثر آنها در فضایی مجرد از فضای واقعی و اجرایی سیر می کنند و بیشتر به مسائل نگاه تئوریک و دانشگاهی دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در برنامه و دفاعیات وزرای اقتصادی راهکار برای حل مسائل و مشکلات دیده نشد بیشتر اهداف و آرزوهای بزرگ بود که بیان شد. گرچه برای دستیابی به همان اهداف، ایده‌ها و آرزوهای بزرگ نیز باید واقعیت های جامعه مورد توجه قرار گیرند چون حتی خود دولت هم نمی تواند برخی موانع را به راحتی از پیش روی بردارد.

وی با بیان اینکه خیلی نمی توان به حل سریع مشکلات کشور دل بست، ادامه داد: آقای رئیسی و دولت با چالش های جدی مواجه خواهند بود چون علاوه بر مشکلات حاد همچون بدهی زیاد دولت و پایین بودن درآمدهای نفتی، مطالبات مردم زیاد است و متخصصین و کارشناسان در حوزه های مختلف اقتصادی  نیز نقدهای زیادی را درباره تصمیمات و اقدامات دولت بیان خواهند کرد.

پورمختار تحقق اهداف و ایده های مطرح شده در برنامه های وزرا را خیلی سخت خواند و اظهار کرد: گرچه مجلس این برنامه ها را بررسی کرد اما عملا نمایندگان به این مباحث وارد نمی شوند، در نشست هایی که وزیر پیشنهادی با نمایندگان برگزار می کند بیشتر مباحث کلی مورد نقد و نظر قرار می گیرند. حتی اگر به طور مصداقی نیز به موضوعی اشاره شود وزیر قول می دهد که آن موضوع را نیز در برنامه اش بیاورد.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در مجموع شاید یکسری اهداف و ایده های کلی رضایت جمعی از نمایندگان را دربرداشته باشد اما اصل واقعیت نحوه رسیدن به آنهاست که به نظر من در برنامه های ارائه شده پنهان مانده است که پیش بینی می شود در آینده شاهد چالشی بین مجلس و دولت خواهیم بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها