کد خبر: 619440
تاریخ انتشار :

علی لاریجانی : من به نفع کسی کنار نمی روم

لاریجانی با اشاره به اینکه دسته بندی های امروز اصلاح طلب و اصولگرا را چندان قبول ندارم، گفت: جامعه هم چندان به این دسته بندی ها نیست و بیشتر در پی فردی هستند که مشکلات آن ها را حل کند. بنا ندارم کنار روم و وظیفه ای بر دوش خود احساس می کنم. بحث هایی که درباره دولت من و اینکه دولت سوم روحانی خواهد بود، چندان اخلاقی نیست. در تاریخ پس از انقلاب مشی هیچ کدام از دولت ها مانند هم نبوده است. روسای جمهوری برای خود راه دارند و از نظر عملیاتی هم متفاوت هستند. نباید با انگ زدن ها مسائل لوث شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی افزود: عده ای امروز حرف از جوانگرایی می زنند درحالی کهمن ۲۰ سال پیش صداوسیما را با جوانان اداره می کردم و به همین دلیل در صداوسیما توسعه رخ داد. اگر ما به وفاق ملی نیاز داریم جز وحدت در عین کثرت چاره ای نداریم. در موضوع تولید داخل هم در صدا وسیما اقدامات بسیاری انجام شد و موارد مورد نیاز را در داخل و شرکت های داخلی تولید شد. در زمینه تولیدات فاخر هم تلاش زیادی انجام شد. شورایی تشکیل شد و از مرحوم شجریان هم دعوت شد در این شورا حضور داشته باشد که باانتقادات بسیاری به این موضوع شد.

وی ادامه داد: من به انتقاد روی بازی دارم اما یک مدیر نباید دربرابر بعضی ایرادهای سلیقه ای تسلیم شود. در مسائل اجرایی با دولت فعلی حتما متفاوت خواهم بود؛ کار اجرایی نیاز به وقت گذاری و تسلط بر کار دارد. 

لاریجانی با اشاره به اینکه دولت خدمات زیادی انجام داد؛ در زمینه های مختلف زحمت زیادی کشیدند اما دلیل شرایط کشور و دور شدن از سند چشم انداز این است که کشور به سمت اقتصاد محوری حرکت نکرد، هدف های هم عرض دیگری هم تعریف شد و در نتیجه نرسیدند. برای ۲۰ سال آینده اقتصاد باید مسئله اصلی باشد و دیگر موضوعات ذیل آن قرار گرفته و به آن کمک کند. 

وی گفت: در موضوع مالیات بر مسکن هم آن موقع موافق بودم و هم اکنون؛ اما آن زمان وقت مناسبی نبود و مجلس نپذیرفت. 

 

من همیشه به مراجع ارادت دارم و آن ها هم به من لطف دارند و همیشه از نظرات آن ها بهره می بردم و اگر موضوعی در حکومت بود؛ من پیگیری می کردم. ولایت فقیه میوه مرجعیت است و آن ها باید پشتوانه این موضوع باشند. دفتر آیت الله سیستانی هم  نگاه محبت آمیزی به من  داشتند. 

مسئله حجاب، موضوعی ذاتا فرهنگی است و باید با کار فرهنگی آن را پیش برد. مسئله حجاب در کشور دستخوش چالش های سیاسی شده است. بهتر است دولت زمینه های رشد را برای زنان فراهم کند تا آن ها بی منت مانند مردان بتوانند زمینه های رقابت را فراهم کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها