کد خبر: 631639
تاریخ انتشار :

کرملین: برای به رسمیت شناختن طالبان عجله ای نداریم

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه در به رسمیت شناختن دولت گروه طالبان عجله نخواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه برای به رسمیت شناختن دولت طالبان عجله نمی کند. مات همانند اکثر کشورهای جهان ترجیح می دهیم تا ببینیم نخستین گام های دولت جدید افغانستان چگونه خواهد بود.

وی یادآوری کرد: طالبان اعلام کرده است که کار تشکیل کابینه دولت جدید افغانستان را به پایان رسانده است. نکته مهم این است که گام های بعدی از سوی طالبان باید برداشته شود. 

پسکوف خاطرنشان کرد: به دقت این اقدامات طالبان را زیرنظر خواهیم داشت.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین از اظهارنظر در این مورد که طالبان روز ۱۱ سپتامبر بیستمین سالروز حمله به برج های دوقلو در آمریکا را روز معرفی دولت انتخاب کرده است، خودداری کرد. 

 پیشتر نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل به نمایندگی از طرف این کشور در آیین معرفی دولت موقت افغانستان که روز سه‌شنبه توسط طالبان تعیین و معرفی شده است، شرکت می کند.

به گزارش ایرنا، ضمیر کابولوف در گفت وگو با خبرگزاری تاس افزود: روسیه دعوت‌نامه برای شرکت در مراسم معرفی ترکیب دولت جدید افغانستان را دریافت کرده است. 

آخرین تصمیم های آمریکا درباره افغانستان ناکام بود

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود گفت که آخرین تصمیم آمریکا در مورد افغانستان (خروج نیروهای نظامی) یک ناکامی بزرگ برای این کشور بود.

وی افزود: دولت آمریکا در این مساله بیشتر از نظر وجهه و اعتبار آسیب دید. 

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد که آمریکا به فشار بر روسیه ادامه می دهد و مساله فقط این است که این سیاست به چه شدتی اجرا خواهد شد. 

وی تصریح کرد: سیاست برای بازداشتن روسیه ازسوی آمریکا در گذشته بوده و حال نیز اجرا می شود و این سیاست در آینده نیز ادامه خواهد داشت. 

 پسکوف این را نیز گفت که امیدوار است هیچکس مانع راه اندازی طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ که از روسیه به المان از طریق دریای بالتیک کشیده می شود، نشود. 

طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله یک هزار و ۲۳۰ کیلومتری با مجموع ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب بوده و گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد.

این پروژه حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

آمریکا تاکنون چندین بسته تحریم در مورد مجریان این طرح وضع کرده است.

 رئیس غول نفتی اتریشی «او ام وی» در گفت و گو با روزنامه روس وِدوموستی خبر داد که کار ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ در چند روز آینده به پایان می‌رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها