کد خبر: 631239
تاریخ انتشار :

رفتار جنون‌آمیز آمریکا به روایت روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه رفتار آمریکا در مورد توقف طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ را جنون آمیز خواند.

رفتار جنون‌آمیز آمریکا به روایت روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

لاوروف روز دوشنبه در دیدار از یک مرکز آموزش نوجوانان وزارت دفاع روسیه گفت: دولت جو بایدن در موضوع خط لوله گاز نورد استریم۲ موضع خود را تغییر نداد.

وی خاطرنشان کرد که دولت آمریکات همچنان مخالف اجرای طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ است هرچند که این واقعیت را درک می کنند که این طرح را نمی توان متوقف کرد.  

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از این موضع مقام های آمریکایی آن را جنون آمیز خواند و گفت: عقل و منطق حکم می کند که در صورتی که متوقف کردن اجرای این طرح ناممکن است باید از این موضع صرف نظر کرده و رفتار واقع بینانه داشت.  

طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ شامل دو خط لوله یک هزار و ۲۳۰ کیلومتری با مجموع ظرفیت سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب بوده و گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌دهد.

این پروژه حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او ام وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است.

آمریکا تاکنون چندین بسته تحریم در مورد مجریان این طرح وضع کرده است.

 رئیس غول نفتی اتریشی «او ام وی» در گفت و گو با روزنامه روس وِدوموستی خبر داد که کار ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ در چند روز آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش ایرنا، تارنمای اسپوتنیک امروز به نقل از مصاحبه راینر سیل (Rainer Seele) نوشت که به لطف سرعت بالای احداث، هزینه‌های این پروژه از برآورد اولیه ۹۵۰ میلیون یورو به ۷۲۹ میلیون یورو کاهش یافته و پیش از پایان سال ۲۰۲۱ نیز می‌توان انتقال گاز را آغاز کرد.

کرملین نیز هفته پیش خبر داده بود که پروژه نورد استریم ۲ نزدیک به تکمیل است و نقش بسیار مهمی در تضمین امنیت انرژی اروپا ایفا خواهد کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها