کد خبر: 636566
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی مدعی کشف انبار سلاح سوریه در جولان اشغالی شد

رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) ادعا کرده انبار بزرگی را که ارتش سوریه در جنگ پنجم ژوئن ۱۹۶۷ از آن استفاده می‌کرد، کشف کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 شبکه عبری زبان "کان" رژیم صهیونیستی مدعی شد: مرکز خنثی‌سازی مین وزارت جنگ امروز پس از ۵۴ سال یک انبار بزرگ حاوی مهماتی از جنگ شش روزه را در ارتفاعات جولان کشف کرد.

همچنین کان گزارش داد: این انبار که در "متسبیه غادوت" قرار دارد، یکی از مستحکم‌ترین پایگاه‌های ارتش سوریه در جولان پیش از جنگ ژوئن بود و سربازان سوری از آنجا به سمت منطقه دشت "الحولة" تیراندازی می‌کردند.

این شبکه عبری زبان ادعا کرد: هنوز هزاران مین از زمان جنگ در دشت‌های اطراف این منطقه وجود دارند و اسرائیل طی چند ماه گذشته عملیات خنثی‌سازی این مین‌ها را آغاز کرده است، در این عملیات‌ها یک انبار مستحکم با صدها قطعه مهمات از جمله گلوله‌های خمپاره با کالیبرهای مختلف، سلاح گرم، مواد منفجره، مقدار زیادی گلوله‌های جنگی و نیز بمب کشف شد.

رژیم صهیونیستی در جنگ پنجم ژوئن ۱۹۶۷ یا همان جنگ شش روزه، منطقه جولان را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۱ الحاق این منطقه به اراضی اشغالی را اعلام کرد، جامعه جهانی با این اقدام اسرائیل مخالفت کرده و جولان را منطقه‌ای اشغالی اعلام کرد؛ اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ الحاق جولان به اراضی اشغالی را به رسمیت شناخت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها