کد خبر: 638667
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با محمد قمی

نمایندگان مجلس جوزده شدند؛ خود را عقل کل ندانند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز می توان به نمایندگان توصیه کرد که قدری از صاحب نظران دانشگاهی، مجریان با تجربه و متخصصان فن مشورت بگیرند و مطالعه کنند تا مشکلات مملکت را علمی و فنی ببینند.

نمایندگان مجلس جوزده شدند؛ خود را عقل کل ندانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: مجلس یازدهم با شعار انقلابی گری روی کار آمد و وعده داد تا طوری برای دولت ریل گذاری می کند و دولت را به حرکت وامی دارد که در زمانی خیلی کوتاه مردم آثار و برکات رونق اقتصادی را حس کنند. از شروع کار دوره یازدهم قریب یک سال و نیم گذشت اما نه تنها گشایش اقتصادی درک نشد بلکه مجلس روز به روز از شعار انتخاباتی اش دورتر می شود.

محمد قمی در گفتگو با نامه‌نیوز درباره چرایی دور شدن مجلس از شعارهای انتخاباتی‌اش گفت: نمایندگان در زمان انتخابات یکسری حرف هایی را گفتند و شعارهایی را دادند اما به آن عمل نکردند چون آنها دچار جوزدگی شدند. زمان انتخابات احساس کردند مشکلات مردم از جنس معیشتی و اقتصادی است بنابراین بیشتر روی مباحث مانور تبلیغاتی دادند.

وی افزود: وقتی مجلس یازدهم کار خود را آغاز کرد برخی مسائل باعث شد تا نمایندگان از مسیر عمل به وعده های انتخاباتی فاصله گرفتند چون واقعیت های کشور و حوزه انتخابیه شان را دیدند و موقعیت مجلس را نیز درک کردند بنابراین فهمیدند که با شعار نمی شود مشکلات کشور را حل کرد. البته برخی نتوانستند از فرصت ها خوب استفاده کنند و برخی نیز دنبال مسائل دیگری رفتند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه باید برای هر کاری برنامه ریزی داشت، اظهار کرد: برای هر طرح و پروژه ای ابتدا باید به دور از هر گونه شعارزدگی، امکانات و ظرفیت های اجرایی مسئله را دید، سپس برای تحقق هدف ترسیمی عزم جدی را به کار ببندند. مشکل امروز کشور اقتصادی است اما تا تحریم ها باشند این مشکلات فراروی ما خواهند بود. این واقعیت را باید به مردم گفت و براساس همین شرایط و اوضاع باید به مردم قول اجرای یکسری طرح ها داده شود.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان دور نخست حضورشان را در مجلس تجربه می کنند، در اوایل کار نیز شور و شعف خاصی داشتند و فکر می کردند با شعار خیلی مسائل حل می شود، افزود: امروز آنها متوجه شدند که با شعار مسائل حل نمی شود بلکه باید برای عبور از مشکلات راهکار داشت و چون راهکار ندارند در یک وضعیت بی برنامه گی اوضاع را می گذرانند و نمی دانند می خواهند به کجا بروند و از کجا باید شروع کنند. در واقع یکسری شعار دادند که نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه بر مشکلات نیز افزود.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: امروز می توان به نمایندگان توصیه کرد که قدری از صاحب نظران دانشگاهی، مجریان با تجربه و متخصصان فن مشورت بگیرند و مطالعه کنند تا مشکلات مملکت را علمی و فنی ببینند. نگویند ما عقل کل هستیم و همه چیز را می دانیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها