کد خبر: 650688
تاریخ انتشار :

حمله شبه‌نظامیان افغان به پاسگاه مرزی پاکستان ۳ کشته برجای گذاشت

ایسنا: در تازه‌ترین دور از خشونت‌ها، ارتش پاکستان امروز (شنبه) از حمله مرزی شبانه شبه‌نظامیان در افغانستان به یک پاسگاه نظامی پاکستان و کشته شدن سه تن خبر داد.

حمله شبه‌نظامیان افغان به پاسگاه مرزی پاکستان ۳ کشته برجای گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که تبادل آتش پس از آنکه شبه‌نظامیان به سمت پاسگاه ارتش در منطقه وزیرستان شمالی پاکستان آتش گشودند، آغاز شد و چندین تن کشته شدند.

رسانه‌ها به صورت مستقل قادر به تایید جزئیات این حمله نیستند.

این حمله در شرایطی رخ می‌دهد که افغانستان به تازگی با یک سری انفجارها مواجه شده است، از جمله انفجار روز جمعه در مسجدی واقع در استان قندوز که به کشته شدن ۳۳ تن منجر شد.

رشد حملات در افغانستان و همچنین در پاکستان، بیانگر افزایش چالش امنیتی است که حاکمان طالبان در افغانستان با آن مواجه هستند؛ طالبانی که اوت گذشته در واپسین روزهای خروج پرهمهمه نیروهای آمریکایی و ناتو که به ۲۰ سال جنگ خودشان در این کشور پایان می‌دادند، به قدرت رسیدند.

با اینکه در ابتدا دستوراتی از جانب طالبان صادر شد که احتمال احیای حاکمیت آنها در اواخر دهه ۹۰ میلادی را افزایش می‌داد و با انتقاداتی مواجه شد، اما انتظار می‌رفت رویکرد به ظاهر سختگیرانه در قبال اوضاع امنیتی به ارتقای امنیت بینجامد.

با این حال، یک شاخه از گروه داعش موسوم به "داعش خراسان" که مسوولیت حملات پراکنده اخیر در افغانستان و همچنین مواردی در پاکستان را پذیرفته، به یک چالش تبدیل شده ‌است. داعش خراسان مسوولیت یک سری حملات در سراسر افغانستان را در روز پنجشنبه پذیرفت. اکثر این حملات، شیعیان را هدف گرفته‌اند. با این حال، داعش خراسان تنها دشمن حاکمان طالبان افغانستان نیستند.

گروه خشونت‌طلب طالبان پاکستان موسوم به "تحریک طالبان پاکستان" که طبق برآورد سازمان ملل حدود ۱۰ هزار نیرو در افغانستان دارد، به حملاتش علیه ایست‌های بازرسی و پادگان‌های نظامی پاکستان از مخفیگاه‌هایش در افغانستان افزوده است. همچنین داعش خراسان مسوولیت شماری از این حملات علیه پاکستان را بر عهده گرفته که همین به تیرگی روابط دو کشور بیشتر لطمه می‌زند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «اسلام‌آباد قویا استفاده از خاک افغانستان به دست تروریست‌ها برای اهدافی علیه پاکستان را محکوم می‌کند و انتظار دارد که دولت افغانستان اجازه چنین فعالیت‌هایی را در آینده ندهد.»

به دنبال آنکه هفت تن از نیروهای پاکستانی در حمله اوایل همین ماه میلادی کشته شدند، پاکستان در ۱۶ آوریل به تلافی آن دست به حملات هوایی به داخل خاک افغانستان زد که به گفته منابع محلی در ولایت خوست واقع در شرق افغانستان، طی آن ده‌ها تن کشته شدند. همچنین یونیسف از کشته شدن ۲۰ کودک در حملات به استان‌های مرزی خوست و کُنر افغانستان خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها