کد خبر: 650591
تاریخ انتشار :

بیش از 70کشته و زخمی در انفجار بزرگترین مسجد شیعیان مزار شریف

آخرین خبر/ گزارش‌ها از انفجار در بزرگترین مسجد شیعیان در مزارشریف خبر می‌دهند، به گفته منابع این انفجار تاکنون 18تن شهید و 55 نفر دیگر زخمی شده‌اند و این آمار در حال افزایش است.

بیش از 70کشته و زخمی در انفجار بزرگترین مسجد شیعیان مزار شریف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع مردمی در شهر مزار شریف گزارش دادند که لحظاتی پیش یک انفجار در داخل یک مسجد به نام سه دکان صورت گرفته است.

به گفته منابع، این انفجار در هنگام ادای نماز صورت گرفته است. این مسجد بزرگترین مسجد شیعیان مزارشریف بوده که در جای پر ازدحامی واقع شده است.

«غوث الدین انوری»، رییس بیمارستان حوزه‌ای ابو علی سینای بلخی در مزار شریف گفت که شمار زیادی از زخمی‌های این انفجار به این بیمارستان انتقال شده‌اند، اما آمار دقیق افراد زخمی بعدا اعلام می‌شود.

«قاری عبیدالله عابدی»، سخنگوی فرماندهی امنیتی قندوز وقوع یک انفجار را در منطقه «سردوره» این شهر تایید کرد، اما درباره تلفات و نوع آن چیزی نگفت.

70 شهید و زخمی در نتیجه انفجار در مسجد سه دوکان مزارشریف

اما منابعی در بیمارستان ابوعلی سینای بلخی مزارشریف می‌گویند که تاکنون 18 شهید و بیش از 55زخمی ناشی از انفجار لحظاتی پیش در مسجد سه دوکان شهر مزارشریف به این بیمارستان انتقال یافته‌اند.

به گفته‌ این شاهدان عینی، آمبولانس‌ها هنوز هم در حال انتقال آسیب‌دیدگان هستند.

شبکه خبری طلوع نیوز به نقل از مسوولان بهداشتی در مزار شریف گزارش داد که دستکم ۵ شهید و ۶۵ زخمی از انفجار امروز در یک مسجد در شهر مزار شریف به انتقال یافته‌اند. به گفته آنها این آمار در حال تغییر است.

از سوی دیگر نیز برخی منابع اعلام کردند تاکنون 18 تن در این انفجار شهید شده و 30 تن دیگر زخمی شدند.

وقوع انفجار در ولایت قندوز/ جان باختن ۱۷ نفر در انفجار دوم افغانستان

همچنین به گزارش منابع داخلی در ادامه انفجارات امروز در ولایات مختلف کشور، انفجاری در منطقه سر دوره شهر قندوز صورت گرفته است.

 به گزارش منابع محلی، یک خودروی ون در نزدیکی فرودگاه قندوز و در مقابل یک ایست بازرسی پلیس طالبان منفجر شده است و تاکنون نفر ۱۷ نفر در این انفجار جان باخته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها