کد خبر: 654428
تاریخ انتشار :

جان کری و ظریف زمان ترامپ با یکدیگر ملاقات داشتند؟

در جریان انتشار فایل صوتی ظریف قبل از انتخابات ۱۴۰۰، جان کری در جلسه شهادت کنگره در پاسخ به سوالات نمایندگان جمهوری‌خواه تایید کرد که چهار بار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با ظریف دیدار داشته است.

جان کری و ظریف زمان ترامپ با یکدیگر ملاقات داشتند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نشریه آمریکایی فری‌بیکن نزدیک به حزب جمهوریخواه ، با انتشار یک سند داخلی وزارت خارجه آمریکا که به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شده روایتی از دیپلماسی پنهانی محمدجوادظریف را برای کاهش فشار تحریم بر مردم ایران منتشر و افشا کرده است: «در سال ۲۰۱۸، مقامات ارشد دولت اوباما در تلاش برای تضعیف سیاست دولت دونالد ترامپ برای منزوی کردن حکومت ایران محرمانه با مقامات این کشور دیدار کردند» .

در جریان انتشار فایل صوتی ظریف قبل از انتخابات ۱۴۰۰، جان کری در جلسه شهادت کنگره در پاسخ به سوالات نمایندگان جمهوری‌خواه تایید کرد که  چهار بار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با ظریف دیدار داشته است. 

دیپلماسی عمومی ظریف برای کاهش فشار تحریم ها که در قالب رایزنی با وزرا،سناتورها و نمایندگان کنگره صورت می گرفت، در ابتدا منجر به به محدودیت تردد او در نیویورک و سپس تحریم او از سوی امریکا شد.

ملاقات های ظریف با مقامات امریکایی که با هدف رساندن پیام شکست کارزار حداکثری تحریم های ترامپ علیه مردم ایران صورت می گرفت، هزینه های زیادی را در داخل به شخص ظریف تحمیل کرد. 

اوج فشارها به ظریف که بعد از ملاقات با سناتورها و مقامات امریکایی همچون «رندپال» عضو جمهوری خواه نزدیک به ترامپ صورت گرفت، هنر ظریف در مذاکره برای تغییر نگرش امریکایی ها را نشان می داد تا به شکست امریکا در ایجاد درد در مردم ایران پی ببرند. 

رفع موانع ثبت سفارش و خرید واکسن کرونا ( که در آغاز دولت سیزدهم واردات آن انجام شد)، تامین ارز صادراتی، گسترش تعاملات با کشورهای همسایه و ارتقای روابط تجاری با شرق، امضای سند راهبردی 25 ساله با چین، به نتیجه رساندن پیوستن ایران به اجلاس شانگهای ، فروش نفت ایران در سخت ترین شرایط تحریمی،حفظ قدرت منطقه ای ایران همزمان با مذاکره با عربستان از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی آشکار و پنهان ظریف برای شکست کارزار تحریم های هوشمند در جریان جنگ اقتصادی و رفع اثرات تحریم ها بوده است. دستاوردهایی که با قدرت اقناع و فن مذاکره ظریف و مجموعه همکاران او بدست آمد./خبرآنلاین

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها